fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זהירות, הנחשים הקיצו

למרכז רפואי העמק בעפולה פונה נער בן 17, לאחר שהוכש על ידי נחש בחצר ביתו. למרבה המזל התברר במהרה כי מדובר בנחש זעמן שאיננו ארסי, והנער אושפז לצורך טיפול
מתריע. ד"ר זמיר (צילום עצמי)
מתריע. ד"ר זמיר (צילום עצמי)

למרכז רפואי העמק בעפולה פונה נער בן 17, לאחר שהוכש על ידי נחש בחצר ביתו.
למרבה המזל התברר במהרה כי מדובר בנחש זעמן שאיננו ארסי, והנער אושפז לצורך טיפול בנוזלים והשגחה במחלקת ילדים ב' ושוחרר לביתו כשהוא חש בטוב.

מתריע. ד"ר זמיר (צילום עצמי)
מתריע. ד"ר זמיר (צילום עצמי)

לדברי ד"ר גור זמיר, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, "גל החום ששרר כאן בימים האחרונים גרם לנחשים להתעורר מוקדם מהצפוי. בדרך כלל ההכשות הראשונות מגיעות לבתי החולים רק בסביבות חודש מאי, ואילו השנה חשוב להזהיר את הילדים שלא לצאת לחצר יחפים, לנעול נעליים סגורות בטיולים ולהתרחק כאשר רואים נחש".
לדבריו, "נחשי הצפע הם המסוכנים יותר באזור שלנו, וכאשר הם מתעוררים משנת החורף הארס שלהם מרוכז ולכן גם נחשים קטנים מהווים סכנה גדולה עד כדי סכנת מוות". ד"ר זמיר מוסיף כי אצל נחשי צפע קטנים עדין לא רואים את תבנית המעוינים האופיינית ולכן עלולים לטעות ולחשוב שמדובר בזעמן שאיננו ארסי ולהתקרב אליו, ולכן הוא שב ומדגיש שבמפגש עם כל נחש חשוב להתרחק, וכאשר מתרחשת הכשה יש להגיע במהירות האפשרית לחדר המיון הקרוב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות