fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"התושבים היו צריכים מישהו שיבוא מהשטח"

חבר מועצת העיר מגדל העמק, דורון אלחרר, תומך באלי ברדה לראשות העיר ומשוכנע שבבחירות הקרובות ישלש את כוחו * אחרי שעשה סדר באגף חזות העיר, הוא מתכוון להיכנס לעובי הקורה גם באגפים אחרים
דורון אלחרר (צילום עצמי)
דורון אלחרר (צילום עצמי)

דורון אלחרר היה הפתעת הבחירות הקודמות במגדל העמק. בתקציב מינימלי הוא הצליח להיכנס למועצת העיר והוא גירד את המנדט השני כשחסרו לו רק 23 קולות. בחמש השנים האחרונות הוא צבר תומכים רבים בשטח והוא ללא ספק הכח העולה החדש. הסקרים מחמיאים למפלגה שלו "למען אחי" ויש לו פניות מכל מיני גורמים, שרוצים להביע תמיכה ולהצטרף לדרך, הוא שומר על איפוק לא רגיל ובענווה אומר:  "זה לא אני זה התושבים".

מאז כניסתו למחזיק תיק שפ"ע, עבר האגף המון זעזועים וטלטלות, כשהשיא היה החלפתו של ניר חבקין מנהל האגף, כשבדרך הוא פרש מהקואליציה בטריקת דלת וחזר בגדול אחרי החלפת חבקין. "האגף היה במצב פרדוקסאלי שבו העובדים נותנים את הכל והעיר לא הייתה  נקיה, משהו לא עבד", הוא מסביר, "בחרתי בתיק שפ"ע, תיק שכולם ברחו ממנו כי באמת רציתי לעשות שינוי בעיר למען התושבים ואין ספק שלתיק הזה יש קשר ישיר בין שירותי העירייה לתושבים. לא סוד שאני וראש העיר רואים עין בעין בהמון תחומים".

דורון אלחרר (צילום עצמי)
דורון אלחרר (צילום עצמי)

מקור הבעיה זוהה וטופל, מעובדים מתוסכלים, שעובדים קשה וסופגים ביקורת על עבודה שלא מוערכת כראוי בעיני התושבים, הצליח לשנות את החשיבה בעיר וכיום האגף קוצר שבחים.  "הדרך עוד ארוכה להגיע לשלמות, אבל אני יכול לומר בבטחה שיש שיפור עצום ואנחנו בדרך הנכונה", אומר אלחרר ומתגאה: "אני יכול לומר בענווה ובמעט גאווה, שהאגף היום מתפקד בצורה מדהימה. התפוקה מהעובדים מצוינת, העיר נראית אחרת ואנחנו כיום העיר המובילה במחוז העמקים בתחום הניקיון והשירות לתושב החל מפינוי אשפה גזם ניקוז ותברואה".

לדורון אלחרר,  שנחשב לאיש השכונות, באמת אכפת מהתושבים. למי שלא יודע, עד לפני חמש שנים היה עובד עירייה ולאחר כמעט 20 שנה עזב משכורת מכובדת ועבודה נוחה והקים את מפלגתו "למען אחי". בגלל ניגוד עניינים נאלץ לפרוש מעבודתו וכבר חמש שנים שאינו מקבל שכר ומקריב את עצמו למען התושבים.

-דורון למה אתה צריך את זה?

"כי התושבים היו צריכים מישהו שיבוא מהשטח, מישהו שתהיה לו נגיעה בתושב, מהסוחר בשוק, האישה הקשישה בספסל הרחוב, הילד בשכונה וביושבי הקיוסק השכונתי. הם חיפשו מישהו שישמע אותם ויטפל בבעיות הבוערות. מפלגת למען אחי היא לא מפלגה סקטוריאלית. עם כל הכבוד לכולם אפשר לומר שאנחנו עושים עבודה טובה ועובדה שאנחנו גדלים ומתחזקים. אין ספק שבקדנציה הבאה 'למען אחי' לא רק שתכפיל את כוחה אלא גם תשלש".

דורון מבטיח שלא אמר את המילה האחרונה. "יש עוד הרבה מה לשפר, הצלחנו להניע את אגף שפ"ע מחדש והוא עובד יפה, אבל יש עוד מגוון תחומים שדרוש בהם שדרוג ובעיקר הכוונה לאגף הרווחה, שלדעתי עושה עבודה טובה, אבל צריך להיות טוב מאוד.  זה המקום והמענה לאוכלוסייה החלשה ושם לא מספיק להיות טוב שם צריך להיות מצוין. הרווחה לא רק צריכה לתת מענה ולהגיב, אלא צריכה ליזום וצריך להפוך מגורם מגיב לגורם מניע. יש לנו תכניות מדהימות ורעיונות מיוחדים יש לנו את מיטב המוחות במפלגה גורמים מקצועיים שיתנו פתרונות מצוינים".

במפלגה של דורון נמצאים אנשי שכונה, אנשים שהתחילו מלמטה ועדיין קשורים ונוגעים בתושבים. מספר 2 ברשימה הוא אבי מהרי, בן לעדה האתיופית, יליד העיר נשוי ואב ל-שניים, בעל תעודת הוראה ותואר ראשון בסוציולוגיה ובחברה, פעיל חברתי בקהילה וכנראה שבעוד כמה חודשים יהפוך לחבר מועצת העיר האתיופי הראשון במגדל העמק.

אלחרר:  "יש כמה תנאים להיות חבר מועצת עיר מטעם 'למען אחי' והעיקרי שבהם הוא להיות קשור לתושבים. אני גאה בכך שבחור כמו אבי מהרי, בחר בי ובמפלגתי להיות שותפים לדרך ולשרת את בני הקהילה האתיופית בעיר. הוא יהיה להם לפה והוא ייצג אותם נאמנה בעירייה והגיע הזמן שסוף סוף יהיו שווים בין כולם כאן בעיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות