fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"העמק והגליל בשבילי תמיד היו ויהיו הבית"

אומר סגן ומשנה לראש המוסד לשעבר, רם בן ברק, שהודיע השבוע על הצטרפותו למפלגת 'יש עתיד' * "מכאן שאבתי את הערכים ואת האהבה לארץ ישראל" * "הייתי מעוניין לקדם תעשיות שיספקו תעסוקה לתושבי הגליל", הוא מצהיר
רם בן ברק
רם בן ברק

"אני מגלגל את זה בראש כשנה וחצי ונפגשתי עם הרבה מאוד אנשים, בעיקר עם יאיר לפיד, אבל לא רק. בסופו של דבר מה שאמרתי גם היום שזו מפלגה ציונית וליברלית וזה מה שמשך אותי למפלגה. אני לא רוצה לפרט את אלה שנפגשתי איתם מפני שאני מכבד את אלה שהיו איתי במשאים ומתנים שלא בטוח שהם רוצים שאגיד את זה. אני מכבד את זה ואני לא אגיד", אומר רם בן ברק ממושב נהלל שבעמק יזרעאל, שהחליט להצטרף לפוליטיקה וחבר למפלגתו של יאיר לפיד.

רם בן ברק
רם בן ברק

בן ברק, סגן והמשנה לראש המוסד לשעבר, נולד וגדל ומתגורר עד היום במושב נהלל. הוא נשוי לאיילת עמישב-בן ברק, רופאה בכירה במחלקת המטו-אונקולוגית ילדים במרכז הרפואי רמב"ם אב לשלושה וסבא לנכדה.

בן ברק, שירת 33 שנה במוסד, ו-7 שנים בסיירת מטכ"ל והיה מנכ"ל המשרד לענייני מודיעין והמשרד לנושאים אסטרטגיים. הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי ובעל תואר שני במדע המדינה וביטחון לאומי מאוניברסיטת חיפה.

-הבחירה במפלגת 'יש עתיד' הייתה טבעית לך?

"כשהתלבטתי לאיזה מסגרת פוליטית להצטרף, הובילו אותי שני עקרונות: הראשון, להצטרף למפלגה לאומית ציונית המכירה בישראל כמדינת הלאום היהודי והשני, ולא פחות חשוב – מפלגה ששומרת על ערכים ליברליים אוניברסליים של שיווין וחופש, כזו שאינה מבדילה בין אזרח לאזרח ללא הבדל מין, דת וגזע. מדינה כזו שכל אזרחיה ישראלים הם".

-האם אתה מתכוון להישאר בשדה הפוליטי גם אם לא תמונה לשום תפקיד?

"באתי לפוליטיקה לא בשביל לקבל תפקיד ולא לזמן קצר. באתי לפוליטיקה ואני ביום בן 60 ואני רואה בזה המשך חשוב למה שעשיתי עד היום ואני מתכוון להמשיך כך בעשרים שנה הקרובות".

-בוא נדבר רגע על התפקוד של נתניהו בנושאים המדיניים והביטחוניים, האם אתה חושב שהוא צריך להתפטר וללכת הביתה?

"אני מקווה שמר נתניהו ילך הביתה בבחירות הבאות ושלא ינצח ולא יהיה ראש ממשלה. אם יהיו התפתחויות משפטיות כאלה ואחרות אז מן הסתם נצטרך לקבל החלטות. אני חושב שיש מקומות שראש הממשלה יכול לעשות הרבה יותר והוא לא עושה".

-מה למשל בנושא המדיני?

"בנושא המדיני אני חושב שמונחות לפנינו הזדמנויות גדולות שצריך להרים את הכפפה ולקחת שיקולים רחבים ולנסות להוביל אותם קדימה ולא להתבצר בשמרנות שבעצם מדרדרת אותנו למקום שלא היינו רוצים".

-אתה מצטרף למפלגה אופוזיציונית, זה אומר שאתה חולק על המדיניות של הממשלה. מבחינה ביטחונית מה הבעיות שלדעתך הממשלה הנוכחית עושה לא נכון?

"בנושא הביטחוני לא בטוח שצריך להעביר את הביקורת בצורה ברורה. אני מזכיר לך שהנושא הביטחוני מוחזק על ידי זרועות הביטחון השונות. מהיכרותי עם ההתנהלות שלנו אם היינו מנהלים אותה אחרת גם בנושא האיראני גם בנושא הסורי יכול להיות שהיינו נמצאים היום במצב יותר טוב".

בוא נדבר רגע על נושאים יותר מקומיים, ראיתי בפייסבוק שיש מי שמאשים אותך בניהול לא תקין של מכון התערובת "אסם הגליל". מה תגובתך בנושא?

"לפני כ-4.5 חודשים רשם האגודות השיתופיות ביקש ממני להתמנות ליו"ר "אסם הגליל" לאחר שהוא פיזר את הוועד הנבחר בגלל ניגודי עניינים. כשקיבלתי את התפקיד אמרתי לכולם שאני מסתכל קדימה ולא אחורה. את מה שהיה לא תקין לכאורה, אם היה, אני נותן לרשם האגודות ולמשטרת ישראל לבדוק. את התקופה הראשונה לתפקידי השקעתי בלימוד המכון, פעילותו, על מה מתבססים המחירים שלו ואיך מתנהלת המדיניות שלו. לאחר מכן התחלתי בפעולות מול ניגודי העניינים שהיו מובנים תחת הוועד המנהל הקודם. באופן עקרוני, המטרה שלי היא שעד אמצע השנה הזו, להגיע למצב שכל מי שהוא חבר אגודה, וקונה תערובת במכון, יקנה אותה במחיר אחיד. בין אם הוא קונה 5 טון ובין אם הוא קונה 5000 טון. בעייני לא יכול להיות מצב שחברי אגודה משלמים מחיר שונה על טון תערובת. בשביל להצליח במהלך, אני אצטרך את התמיכה של האספה הכללית של האגודה, ואני מקווה שאנשים לא יתרשמו מפוסטים בפייסבוק ויפעלו עניינית בכדי להחזיר את המכון לידי החקלאים ולבעלי האגודות".

מה עמדתך לגבי הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל?

"שדה תעופה הוא מנוע צמיחה גדול מאוד לכל מקום בו יקימו אותו. ישנן שתי חלופות, האחת בצפון והשנייה בדרום, כשבדרום יש יותר מרחבים פתוחים, אחוז האבטלה גבוה יותר, והדרום זקוק ליותר תמיכה מאשר הצפון. בצפון עלול שדה התעופה, עם כל הצער והכאב, לפגוע מאוד הגליל ובעמק יזרעאל, לפגוע בתיירות, באווירה הכפרית, לכן אני חושב שעדיף ששדה התעופה יוקם בדרום ולא בצפון"

-מה היית רוצה לקדם לטובת תושבי הצפון לאחר שתבחר לתפקיד בממשלה או בכנסת הבאה?

"תחילה הייתי מעוניין לקדם תעשיות שיספקו תעסוקה לתושבי הגליל. כמו כן, לקדם ולשפר את נושא התחבורה באזור. בין אם זה ביצירת תחבורה ציבורית יעילה ונגישה שתקרב את המרכז לצפון, ובין אם בשיפור התשתיות הקיימות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות