fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העובדים הסוציאליים במגדל העמק לומדים להגן על עצמם

במסגרת תכנית לאומית של משרד הרווחה למניעת אלימות כלפיי עובדים, התקיימה סדנת קרב מגע והתגוננות פיזית לעובדים הסוציאליים באגף הרווחה במגדל העמק
מתרגלים התגוננות (צילום עצמי)
מתרגלים התגוננות (צילום עצמי)

מחקר חדש של אוניברסיטת חיפה שפורסם לאחרונה חושף כי היקפי אלימות גבוהים נגד עובדים סוציאליים במסגרת עבודתם. על פי המחקר אחד מכל עשרה עובדי רווחה חשוף לאלימות מילולית ופיזית מתמדת אשר לעיתים אפילו מסתיימות בטרגדיה. במשרד הרווחה החליטו להילחם בתופעה ולהעניק לעובדים באגפי הרווחה והשירותים החברתיים ברחבי המדינה כלים להתמודדות מול אלימות המטופלים וכן ידע מציל חיים.

מתרגלים התגוננות (צילום עצמי)
מתרגלים התגוננות (צילום עצמי)

גם עובדי האגף לשירותים חברתיים בעיריית מגדל העמק זכו להשתתף בתכנית והחלו להשתתף לאחרונה בסדנה שכזאת במסגרת הפעילות השנתית של המחלקה. 30 עובדים סוציאליים הגיעו למפגש הראשון שהתקיים בבית "יד לבנים" מתוך שני מפגשים בני ארבע שעות כל אחד במטרה לקבל כלים בסיסיים בהגנה עצמית, העלאת מודעות הגנתית וכן מתן כלים להבאת מערכות היחסים עם לקוחות האגף למקום של התמודדות עם הקשיים האמתיים תוך ביטוי חיובי.
במסגרת הסדנה אותה מעביר המדריך מתן בוכנר בעל דרגת דאן 6 והמייסד של "עלית קרב מגע" שמעבירה את הסדנאות כלל מחלקות הרווחה בארץ, קיבלו העובדים כלי הגנה עצמית בסיסיים אשר מותאמים לכל אדם ללא קשר למינו, גודלו, כוחו ומיומנותו. סגנית מנהל אגף הרווחה, חנה לוי, אמרה: "המטרה היא לתת שירות מיטבי באגף הרווחה באווירה מכבדת ולא אלימה, ודאי עם הלקוחות שלנו, ששם מטרת הקשר היא ריפוי, שיפור וצמיחה".
מנהל אגף הרווחה, מומי בן סימון הוסיף: "הקניית מיומנויות הגנה עצמית חשובה לביטחון של העובדים אך עם זאת נקווה שלא יהיה להם צורך כלל להשתמש במה שתרגלו בסדנה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות