fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכל עניין של טעם

ארבעה חברים טובים מימי בית הספר העליזים, פתחו לפני 7 חודשים את בליקר בייקרי במתחם מול הרים בנצרת עילית, ומהר מאוד הפכו לסיפור של הצלחה בעיר שמאבדת את צביונה ומשוועת למקום כשר למהדרין * "אנשים מעפולה ומכל האזור שמעו עלינו והגיעו לכאן, זו הרגשה אדירה", הם גאים
ארבעת השותפים (צילום יצחק סולומון)
ארבעת השותפים (צילום יצחק סולומון)

קראו להם משוגעים, אמרו שלא יחזיקו מעמד ביחד יותר מדי זמן, שיסתכסכו והחברות המופלאה שלהם תתפוצץ, אבל ארבעת הבעלים של בליקר בייקרי, בית קפה ומסעדה כשר למהדרין במתחם מול הרים בנצרת עילית, לעגו לתחזיות הפסימיות. עובדה, חלפו להם 7 חודשים והם מסתדרים מצוין, מנהלים את בית הקפה הכי מצליח בנצרת עילית ומוכיחים כי גם בנצרת עילית אנשים יודעים לבלות.

מישל רוזן, בן 27 נשוי ואב לילד, אבי (קוז) קוזניצוב, רווק בן 27, מגן בן דוד, אף הוא רווק בן 27, והצלע הנשית אורן חליווה גפסו, הם ארבעה חברי ילדות מימי בית הספר שרת העליזים (אורן חליווה מבית הספר אלון).

ארבעת השותפים (צילום יצחק סולומון)
ארבעת השותפים (צילום יצחק סולומון)

"הכל התחיל בשיחה ביום הולדת של חבר לפני 3 שנים. חשבנו מה לעשות עם עצמנו אחרי הצבא. "שמענו שעומד להיפתח מתחם חדש בנצרת עילית ולאט לאט התקדמנו עם הסיפור", אומר קוזניצוב.

למרות שפתחו עסק שדורש המון אנרגיות וזמן, הם לא זנחו את מקום פרנסתם העיקרי. מישל רוזן ממשיך לעבוד בטאואר, מגן בן דוד ממשיך לעבוד באלביט ואורן חליווה היא סטודנטית לרפואת שיניים. אבי קוזניצוב, בעל עבר של 7 שנים בקפה גרג בעפולה, משמש כמנהל המסעדה. "הוא מתעסק עם העובדים, אנחנו יותר מאחורה", אומרים השותפים.

-ארבעה שותפים זה מתכון בדוק למתיחות לבלגנים

"רוזן: "ידענו הכל לפני, לקחנו הכל בחשבון, גם בין בעל ואישה יש ויכוחים. למדנו לשים הכל בצד, לטובת העסק".

קוז: "אנחנו בני אותה שכבה, גדלנו ביחד, החברות כאן אמיצה, למרות הקשיים לא ראינו מצב שלא נדע להסתדר".

בן דוד: "ידענו שאנחנו מסוגלים להתגבר על כל ריב, לא הייתה בעיה עד היום שלא מצאנו לה פתרון ולא התגברנו עליה".

קוז ורוזן מגלים ש"לפני שפתחנו הייתה לנו הצעה ממשית לפתוח בית קפה בעפולה, אבל אנחנו מחוברים לנצרת עילית ולא היה לנו צל של ספק שנפתח את בית הקפה כאן. המשפחות שלנו גרות כאן, החברים שלנו, אנחנו מחוברים לעיר ובבית הקפה יש אווירה מיוחדת שרק בנצרת עילית יש אותה".

לפני פתיחת המסעדה עברו הכשרה של הרשת במשך כחצי שנה בפתח תקווה.

-מה מייחד אתכם לעומת שלל בתי הקפה בעיר?

רוזן: "יקודם כל העובדה שאנחנו המקום הכדר היחיד בעיר. ש לנו תפריט עשיר ומגוון שאין בשום מקום אחר. יש לנו ארוחות בוקר שאין בשום מקום".

קוז: "יש לנו ערך מוסף. חשבנו מחוץ לקופסה. באיזה בית קפה אפשר למצוא בוקר גאורגי? הקינוחים שלנו מטורפים, שלא תמצא בשום מקום".

בן דוד: "הייתי בהודו במשך תקופה ארוכה והבאתי משם למסעדה דברים וטעמים ייחודים". בימים אלה הם משיקים תפריט קיץ חדש ושלל משקאות מרעננים לקיץ.

"יש לנו המון הפתעות לקיץ", אומרת אורן חליווה. צמוד למסעדה יש משחקייה. אנחנו רוצים שההורים יאכלו בשקט, ייהנו מהאוכל שלנו, ושהילדים לא יפריעו להם, לכן חשבנו על המשחקייה, הם אומרים.

בימי שישי בצוהריים הם מתכוונים לארגן אירועי קונספט עם זמרים. המסעדה פתוחה יום היום (למעט שישי שבת כמובן) משעה 08:00 בבוקר ועד שאחרון הסועדים עוזב. הם עורכים במקום אירועים עד 70 איש, כמו בנק לאמי למשל, שערך ללקוחות העסקיים שלו אירוע במסעדה, הם סיפקו את הקייטרינג לבית הספר שרת במסיבת הסיום, להרמת כוסית במנהל מקרקעי ישראל ולמקומות נוספים.

-איך התגובות שאתם מקבלים?

קוז: "אנשים אומרים לנו איזה כיף להם להגיע לכאן, אומרים שהם שמחים שסוף סוף יש מקום כשר בעיר והם לא צריכים לנסוע למקומות אחרים. אנשים מעפולה ומכל האזור שמעו עלינו והגיעו לכאן, זו הרגשה אדירה".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות