fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטיסה בוטלה-חייה של האחות ניצלו

הייתה בדרכה לחופשה פרטית, כאשר מספר שעות לפני מועד הטיסה, החלה להרגיש כאבים משונים בחזה וקושי בנשימה. בשל קרבתה למקום עבודתה היא החליטה לגשת לבדוק את פשר הכאב וניגשה לחדר האחיות. באותם רגעים היא לא שיערה כי אכן מדובר בעניין רציני כשבראשה היא עוד ממהרת להספיק את ההכנות לטיסה.
אמבולנס של מד"א גלבוע (צילום יצחק סולומון)
(צילום יצחק סולומון)

אחות במכבי שירותי בריאות, בשנות ה- 50 לחייה, הייתה בדרכה לחופשה פרטית, כאשר מספר שעות לפני מועד הטיסה, החלה להרגיש כאבים משונים בחזה וקושי בנשימה. בשל קרבתה למקום עבודתה היא החליטה לגשת לבדוק את פשר הכאב וניגשה לחדר האחיות. באותם רגעים היא לא שיערה כי אכן מדובר בעניין רציני כשבראשה היא עוד ממהרת להספיק את ההכנות לטיסה.

אמבולנס של מד"א גלבוע (צילום יצחק סולומון)
אמבולנס של מד"א גלבוע (צילום יצחק סולומון)

למזלה, בזמן שהגיעה לבצע מספר בדיקות, נכח במרפאה ד"ר חנא חורי, שראה את המתרחש. לאחר שהאחות ביצעה בדיקת א.ק.ג, ד"ר חורי היה שם בכדי לאבחן במידי את הממצאים שהציגו אוטם חריף בשריר הלב. ד"ר חורי פעל במהירות לפי הפרוטוקול לטיפול באוטם  חריף בשריר הלב  וההשערה שלו התבררה כנכונה ובממצאים הסתבר כי אכן מדובר בהתקף לב חריף המצריך טיפול מידי.

ד"ר חורי מיד החל בטיפול ראשוני הכולל עירוי נוזלים לצורך פתיחת הווריד, הוא נתן לה כדור אספירין לצורך דילול הדם וכדור של איזוקט על מנת להרחיב את כלי דם ובכדי להוריד לחץ דם. בו זמנית הוזמן אמבולנס שהגיע בתוך דקות ספורות לפינוי לבית החולים להמשך טיפול. כעבור פחות משעה האחות כבר עברה צנתור בבית החולים שאישש את החשש. אצל האחות התגלתה חסימה של 50% בעורקים – אם לא היה ניתן הטיפול בזמן, ככל הנראה היה נגרם אסון כבד.

האחות סיפרה בהתרגשות:" זה היה אמור להיות יום של הכנות לפני החופשה שתכננתי כבר זמן מה. גם כשנכנסתי למרפאה לא העליתי בדעתי שאגיע למצב שכזה. ברור לי שאם לא הייתי מגיעה להיבדק ועולה על הטיסה זה יכל להיגמר אחרת. הכל קרה כל כך מהר, אני אסירת תודה לד"ר חורי שהיה שם בשבילי"

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות