fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החבר של ביבי

איך זה שמכל האנשים בעולם, בחר ראש הממשלה בנימין נתניהו בשליח חב"ד מנצרת עילית לעמוד לצדו באירוע פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים? "אנחנו חברים", מסביר שמריה הראל ומספר לראשונה על החברות האמיצה עם ביבי עוד מתקופת השירות הצבאי המשותף בסיירת מטכ"ל והלימודים בבוסטון.
שמריה הראל והזוג נתניהו
שמריה הראל והזוג נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושמריה הראל, איש חב"ד מנצרת עילית עברו מסלול חיים דומה עד לשנות ה- 30 המאוחרות של חייהם. שניהם שירתו בסיירת מטכ"ל, יצאו לאותם המבצעים בצוות של ביבי, והמשיכו לאחר השחרור מצה"ל ללמוד בבוסטון שבארה"ב ולהתגורר בה במשך שבע שנים.

למרות הפיצול במחצית השנייה של חייהם, ביבי הלך לפעילות פוליטית ושמריה התקרב לדת והפך לשליח חב"ד, השניים, כך מסתבר, המשיכו לשמור על קשר אישי ולהיות חברים קרובים עד עצם היום הזה, כשהם אוטוטו נושקים לגיל 70.

שמריה הראל והזוג נתניהו
שמריה הראל והזוג נתניהו

שמריה הראל משמש בתפקיד מנהל עמותה, שנקראת חסד וחינוך לטף ולבוגר, שמבצעת פרויקטים חינוכיים בארץ ובעולם. בין השאר, העמותה מפעילה מעון  ילדים בנצרת עילית "יש מקום ל 75 ילדים וב"ה התפוסה מלאה".

 – העמותה זה פול טיים ג'וב?

"יש המון פעילות אם זה פרויקט ארצי וגם עולמי שנקרא סדנאות להכרת חגי ישראל, שזה הנחלת ערכי המצוות המעשיות לכלל העם בשיטת החינוך היצירתי או ייעוץ תכנוני וארגוני למוסדות חב"ד ברחבי העולם".

– נחזור לביבי.  איך זה להיות חבר של ראש ממשלה?

"הקשר עם ביבי התחיל בשירות הצבאי שלנו יחד בסיירת מטכ"ל. ביבי היה המפקד שלי ולמעשה מאז השירות ועד היום אנחנו שומרים על קשר הדוק.  למדנו יחד בבוסטון הוא באי. איי  טי ואני במוסד אחר פחות יוקרתי. ארבע שנים למדתי. וגם אח"כ כשנעשיתי איש חב"ד. שנינו התגייסנו  ב- 69 והשתחררנו  ב- 73".

– ביבי הופך להיות שגריר ישראל באו"ם ואתה שליח חב"ד. לכאורה אין שום מניע לקשר ביניכם

"דווקא כן, הרבי מילובאביטש חיזק את הקשר בינינו. ב-  1985 נסעתי לבקר אצל הרבי ובדיוק באותו זמן ביבי מונה לשגריר באו"ם. כשסיפרתי לדוד נחשון (שליח חב"ד מנצרת עילית י.ס ) הוא הציע להזמין אותו לקבל ברכה מהרבי. הגענו אליו לאו"ם והוא הגיע בלילה של שמחת תורה. הבאנו את ביבי עד לבמה בה עמד הרבי מול קהל של 7000 איש בזמן ההקפות. כשהרבי נכנס ביבי אמר לו 'באתי לראות אותך' ובתגובה הרבי חייך אליו מאוד ואמר 'רק לראות? לא לדבר?' הוא דיבר אתו במשך 45 דקות".

– איך מתחזקים את הקשר ביום יום?

"צוות ביבי נשאר מגובש. אנחנו נפגשים  מספר פעמים בשנה וכמובן שגם ביבי מגיע למפגשים. בנוסף אני שומר על קשר אישי את ושנינו מתחזקים ידידות פרטית".

-מה זה אומר? הרי אתה לא יכול להתקשר אליו ולהגיד לו אני קופץ לקפה

"ביבי מקפיד להזמין את חברי הצוות להרבה אירועים שהוא משתתף בהם, פתיחת שגרירויות ארה"ב וגואטמאלה בירושלים  הם רק דוגמה קטנה. היינו למשל בהשבעת הממשלה, באזכרות השנתיות ליוני ובכל אירוע משפחתי".

– גם אתה מזמין אותו לאירועים?

"כמובן והוא תמיד משתדל להגיע. הפעם האחרונה הייתה חתונה של הבן שלי לפני כמה שנים".

– איך מתאמים פגישה?

לביבי אין לו טלפון אישי.  אני מתקשר דרך מזכירה אישית ומתאם שיחה".

– מוזר, כל הקשרים שיש לך עם ראש הממשלה לא סידרו לך תפקיד בכיר?

"לא קיבלתי שום תפקיד ולא מעוניין לקבל. החברות שלנו נטולת אינטרסים"

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות