fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוכרז על הקמתו של היכל תרבות ענק בנצרת

האולם "בית הפיס לתרבות" יוקם בהשקעה של 81 מליון שקלים ויכיל מעל ל-700 מקומות ישיבה
עלי סלאם ועוזי דיין מכריזים (צילום אבי חיים)
עלי סלאם ועוזי דיין מכריזים (צילום אבי חיים)

במסגרת מסיבת עיתונאים בעיריית נצרת, עלי סלאם ראש העיר ו-יו"ר מפעל הפיס אלוף (במיל') עוזי דיין, הכריזו על הקמת היכל תרבות חדש ומפואר בהשקעה של למעלה מ 80 מיליון שקלים בעיר, היכל התרבות שיבנה יהיה הגדול והמפואר ביותר במגזר הערבי.

לראשונה יוקם היכל תרבות משמעותי בעיר ערבית בישראל. ביוזמה משותפת של מפעל הפיס, משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר ועיירת נצרת , יבנה בשנה הבאה "היכל פיס לתרבות" בו 700 מקומות ישיבה בהשקעת ענק של למעלה מ-80 מיליון שקל. מלבד האולם אשר יאובזר במערכות במה, תאורה וסאונד מתקדמות, יכיל ההיכל לובי רחב שיכול לשמש כגלריה לתערוכות, קופות ומשרדים. בסה"כ יוקם ההיכל על שטח של כ-8500 מטר מרובע.

עלי סלאם ועוזי דיין מכריזים (צילום אבי חיים)
עלי סלאם ועוזי דיין מכריזים (צילום אבי חיים)

"בית הפיס לתרבות" יחליף את הקיים בנצרת שיכול להכיל עד כ-200 איש ומשרת את העיר הערבית הגדולה בארץ, בת כ 80,000 תושבים ונחשבת כעיר העוגן לאזור. סה"כ צפוי האולם החדש לשרת יותר מ- 150,000 איש. יודגש כי זה יהיה ההיכל הראשון במגזר שיוכל לארח את מיטב ההפקות  שכן  בכל היישובים הערביים ברחבי הארץ אין היכל תרבות אחד בעל במה ראויה וכמות מספקת של מושבים לצופים, מה שמונע מהופעות מורכבות להגיע ומנגד גורם לארגוני תרבות ערביים לנדוד לישובים יהודיים מרוחקים על מנת לשכור אולמות ובמות בהיכלי התרבות.

האולם אשר יתוכנן על ידי האדריכל דוד ברסלבי אשר עוסק בתכנון מבני ציבור, תרבות וקהילה, תכנון אורבני ומתמחה במיתוג מרכזי תרבות, ייעוץ לתאטרון ותכנון מערכות במה צפוי לפתוח את שעריו בתחילת 2018. עלות הפרויקט –  81 מיליון  שקלים. רובו (כ-40 מיליון שקלים) יגיע ממפעל הפיס והשאר מאיגום תקציבים של  משרד השיכון , משרד הנגב גליל, משרד התרבות, הרשות לפיתוח כלכלי מיעוטים, משרד האוצר ועיירית נצרת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות