fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגרמני

אבי אלקבץ שלף שפן מהכובע ומינה את עמיר נוי ליו"ר הפועל עפולה * בצעירותו הייתה לו להקה והוא שימש כמתופף * הוביל את מחאת האוהדים נגד ההסתדרות בשנות ה- 80 * פגש את אשתו בריקודי עם והתחייב "היא תהיה אשתי" * פרופיל נוסטלגי
עמיר נוי (צילום עצמי)
עמיר נוי (צילום עצמי)

אחרי הבחירות בסוף חודש אוקטובר, כשהתברר שאבי אלקבץ חזר לראשות העיר, היה ברור לכל ילד בעפולה כי ימיה של הנהלת הפועל עפולה ספורים. המו"מ להעברת זכויות הניהול התארך ונמרח, אבל אף אחד לא יכול להזיז את אלקבץ הנחוש מהחלטתו למנות הנהלה חדשה. באוויר התעוררו לא מעט ספקולציות ושמם של לא מעט אנשי כדורגל מקומיים נקשר כמי שעשויים לעמוד בראש הקבוצה, אבל אלקבץ הפתיע ושלף שפן מהכובע: עמיר נוי שכונה בצעירותו "הגרמני", בהמשך תבינו למה.

את נעוריו עשה בנצרת עילית, שם היה ידוע כאדם דומיננטי ודעתן, שכבר בצעירותו עסק בפעילות חברתית קהילתית. "הייתה לו להקה, הוא היה המתופף, הם היו מופיעים בימי שישי בבית הנוער", משחזרים חברים מימי בית הספר, "הוא אירגן את הלהקה, דווקא היה מתופף מצוין", הם מספרים.

במקביל הוא נודע כאוהד מושבע של קבוצת הכדורגל הפועל נצרת עילית. סימן ההיכר שלו היה שפמו אותו טיפח במשך שנים רבות. וותיקי האוהדים זוכרים הפגנת מחאה נגד ניהול הקבוצה שנוי היה אחד מראשיה. "צעדנו מהאצטדיון למועצת הפועלים, שבאותן שנים הייתה אחראית על הקבוצה".

נוי (במרכז) מחתים את אחד הזרים הראשונים בכדורגל טוד גודמן (משמאל) באמצע שנות ה- 80 (צילום ישראל פרץ)
נוי (במרכז) מחתים את אחד הזרים הראשונים בכדורגל טוד גודמן (משמאל) באמצע שנות ה- 80 (צילום ישראל פרץ)

במקביל נזכרים וותיקי האוהדים בנצרת עילית, שעמיר נוי היה מקורב מאוד לשחקן העבר עובד גרינפלד ז"ל. הם פתחו ביחד עסק במרכז שו"פ שנקרא 'קרייזי סנדביץ', שמהר מאוד הפך למעוז האוהדים בסוף שנות ה- 70 ובתחילת שנות ה- 80.

עיתונאי הספורט הבכיר, דוד (בנץ) בן שימול מידיעות אחרונות, היה באותן שנים אחד מחבריו הקרובים של עמיר נוי ותמיד טען שעמיר הוא איש מוכשר, איש עסקים פיקח, שפניו תמיד למען הקהילה.

בעונה בה שימש כמנהל הפועל נצרת עילית, שימש כדורגלן העבר אריה אקרמן כמאמן, הקבוצה שיחקה בליגה ב' וכשלה במאמצי העלייה. את מחנה האימונים בטרום העונה עשה בפויאנה בראשוב, רומניה, יעד שהיה פופולארי בקרב הקבוצות מהליגות הנמוכות באותם ימים. "עמיר היה אוהד מושבע של הקבוצה, ידע לעשות סויץ ולתפקד כמנהל בצורה מכובדת", משחזר אקרמן.

אקרמן נזכר בסיפור פיקנטי. "כשהיינו עולים לאוטובוס ויוצאים למשחקי חוץ, לשחקנים היה שיר קבוע, כדי להקניט את עמיר והם שרו לו 'מרלן שלי מרלן', על שם אשתו. עמיר היה לוקח את הסיפור בצחוק".

עמיר נוי (צילום עצמי)
עמיר נוי (צילום עצמי)

נוי הוא ממוצא גרמני ואחרי הצבא נסע לגרמניה, שם ביקש לחפש את עתידו והתגורר שם מספר שנים. בגלל הפדנטיות שלו, הסדר והקפדנות והיקיות זכה לכינוי "הגרמני".

החברים הקרובים זוכרים היטב את סיפור ההיכרות שלו עם מרלן, שלימים הפכה לאשתו. הוא הגיע להרקדה בעפולה (במונית) עם חברו בן שימול ונדלק על בחורה יפה. "זו תהיה אשתי", מיהר להצהיר וכדי להראות שהוא רציני רשם את מספר הטלפון שלו על פתק. מי שהעביר למרלן את הפתק היה לא אחר מאשר…. גיל ברעם, לימים מנכ"ל הפועל נצרת עילית ואחד הרקדנים המובילים באותם ימים. ברעם עמד במשימה והשאר שייך להיסטוריה…

אגב, דוד בן שימול שימש כ… נהגו ביום חתונתו, שהתקיימה באולמי גן עדן בעפולה. היו שם אנשי ציבור, אנשי כדורגל ואנשי משטרה, שהגיעו לכבד את אביו, שהיה קצין משטרה בכיר.

לימים התגייס עמיר נוי למשטרה, עשה קריירה ארוכה ומוצלחת ופרש בתפקיד סגן מפקד תחנת עפולה. עם יציאתו לגמלאות פנה לעסקים פרטיים. "התרומה לקהילה זורמת אצלו בדם, לכן לא היה ספק שיגיד כן לראש העיר, כשפנה אליו בנושא הקבוצה", אומרים חברים קרובים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות