fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבמאית של מגדל העמק הלכה לעולמה

למעלה מארבעה עשורים שימשה ריקה רם כשחקנית ובמאית של התאטרון הקהילתי במגדל העמק. בחודשים האחרונים היא עבדה על הצגה "קרנפים" שהייתה אמורה לעלות בקרוב. ראש העיר ברדה: "ההצגה תעלה, כפי שריקה כל כך רצתה"
ריקה רם ז"ל
ריקה רם ז"ל

אבדה גדולה למגדל העמק: בתחילת השבוע הלכה לעולמה השחקנית, הבמאית והסופרת ריקה רם לאחר שנפטרה במפתיע והותירה את משפחתה, חבריה, חובבי התרבות ותושבי העיר בכלל המומים וכואבים. רם נולדה ברומניה שנים ספורות אחרי סיום מלחמת העולם השנייה. היא למדה באוניברסיטה של בוקרשט לימודי הנדסה בטרם עלתה עם בעלה ובתה למגדל העמק בתחילת שנות השמונים.

ריקה רם ז"ל
ריקה רם ז"ל.

ריקה ובעלה ד"ר אלכסנדר רם, מוותיקי הרופאים במגדל העמק, היו בין הראשונים שבנו את ביתם בשכונה "נוף העמק". בארץ שימשה רם כמורה למדעי המחשב ובמקביל טיפחה קריירה של שחקנית תאטרון ובהמשך הפכה למחזאית ובימאית של התאטרון הקהילתי במגדל העמק.

התאטרון הוקם לפני יותר משלושה עשורים ועם השנים העלה הפקות כגון "רוויזור" מאת גוגול, "הקמצן" של מולייר ו"הלילה השנים עשר" של שייקספיר וכן הצגות על טהרת היצירה המקומית וביניהן "מזל משמיים", "באקישטש הוטל", "הירושה", "לילה במחנה", "גוצ'י טמאגוצ'י" שהופקו בתקציבים נמוכים וכוח אדם מקומי שהתבסס על מתנדבים.

בחודשים האחרונים עבדה רם עם סגל השחקנים של התאטרון על מחזה חדש "הקרנפים" של יוג'ין יונסקו, שאמור היה לעלות חודש הבא על במת היכל התרבות.

מנהלת אגף התרבות, אסתר אפרגן, אמרה השבוע: "כולנו המומים מלכתה בטרם עת של ריקה. היא הותירה חלל בקהילת התרבות בעיר". רם הותירה אחריה בעל, שני ילדים, קרן, פסיכולוגית קלינית, ומוריאל דוקטור, חוקר ומרצה ב-"קולג' יוניברסיטי" בלונדון וחמישה נכדים.

ראש העיר אלי ברדה שהכיר את בני הזוג רם מצעירותו קיבל את הבשורה המרה ברחבת הכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ יחד עם תלמידי "אורט רוגוזין" ואמר בצער: "בתחילת פברואר השתתפתי בהשקת ספרה "רפובליקה 65", כמעט בכל ערב ראיתי אותה צועדת עם ד"ר רם ובעודנו מחכים ללכת לצפות בהצגת הבכורה של "קרנפים", הלכו תושבי העיר אחר ארונה. מדובר באבדה תרבותית למשפחת מגדל העמק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות