fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ד"ר בני פישר בחור מדליק

ד"ר בני פישר, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך ותושב קיבוץ מירב בגלבועהדליק היום י נשיא המדינה נר של חנוכה, בסימן ארבעת השבטים בחברה הישראלית הפועלים לתקווה ישראלית.
פישר והנשיא מדליקים (צילום עצמי)
פישר והנשיא מדליקים (צילום עצמי)

ד"ר בני פישר, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך ותושב קיבוץ מירב בגלבוע הדליק עם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין נר של חנוכה, בסימן ארבעת השבטים בחברה הישראלית הפועלים ל"תקווה ישראלית", מיזם שמוביל נשיא המדינה לחיבור בין מגזרים בזירות שונות ובראשן אקדמיה, תעסוקה, חינוך וספורט.
בזירת החינוך הדליק נר ד"ר פישר שנבחר בשל פעילותו בתחום החינוך לקידום שותפות בין חלקי החברה בישראל ברוח "תקווה ישראלית".

פישר והנשיא מדליקים (צילום עצמי)
פישר והנשיא מדליקים (צילום עצמי)

במינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער, שבראשו עומד ד"ר בני פישר, לומדים ומלמדים בבתי הספר, בפנימיות ובכפרי הנוער תלמידים, מורים ומדריכים מכל קשת החברה הישראלית: חילונים, חרדים, דתיים-לאומיים, צברים ועולים חדשים, דרוזים, בדואים, ערבים וצ'רקסים.
במסגרת פעילותו, יזם ד"ר פישר מסע חינוכי-חברתי של מאות אנשי חינוך בין קהילות חינוך מכל המגזרים וזרמי החינוך שנמצאים תחת המינהל, במטרה לעודד יצירת שותפויות חינוכיות בהיבט הלימודי, החברתי והתרבותי בין תלמידים ומורים ממגזרים השונים. מטרה זו הינה יעד מרכזי בתכנית החינוכית האסטרטגית של המינהל. המינהל מעניק תמיכה כספית, הכשרה וליווי מקצועי למסגרות חינוך שמקדמים את הנושא.
ד"ר פישר אמר בטקס: "תקווה ישראלית היא שינוי המציאות באמצעות החינוך. יש כיום מציאות של נתק וניכור בין השבטים בחברה הישראלית. עלינו כמחנכים מוטלת המשימה לצמצם את הפערים, להכיר את הסיפור של האחר ולמצוא את המכנה המשותף, גם אם החיפוש הזה מאלץ אותנו לצאת מאזור הנוחות שלנו. כאנשי חינוך, באחריותנו לפתח אצל הדור הצעיר, שבעתיד יוביל את המדינה, את 'שריר' ההקשבה ללא שיפוט, ולהבעיר בהם את הרצון להכיר את הסיפור של האחר בלי לנסות לשנות אותו ולצפות שהוא יחשוב ויראה כמוני. החינוך לכך מתחיל גם בדוגמא אישית שלנו כמחנכים ולכן יזמתי את המסע לאנשי חינוך".
"כבן לניצולי שואה", אומר פישר, "הסיפור הישראלי שלי לא שלם בלי להכיר גם את הסיפור של עדות המזרח, של המגזר הערבי, של העולים מאתיופיה ושל כל מגזר אחר בחברה הישראלי. זה המסר שאנו מעבירים לתלמידים" – כדי שהסיפור הישראלי שלכם יהיה שלם עליכם להכיר גם את הסיפור של האחר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות