fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דוקטורנטית ממגדל העמק תזכה למלגת מחקר בנושא הכלאת כנות דלעת

המלגה תוענק למיטל אלקבץ בטקס חגיגי במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית.
עושים לה כבוד. מיטל (צילום עצמי)
עושים לה כבוד. מיטל (צילום עצמי)

קרן המלגות על שם יאיר גוראון ז"ל, מנהלו ומייסדו של מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, אשר על שמו נקראת תחנת "יאיר", מעניקה מלגות מחקר על סך כ- 55,000 שקל לסטודנטים ותלמידים מצטיינים שמחקרם עוסק באזור הערבה: בחקלאות, בחי והצומח, במים, באיכות הסביבה, בביוטכנולוגיה ועוד. השנה תזכה מיטל אלקבץ ממגדל העמק למלגת הקרן על מחקרה בנושא בחינת הצורך בהכלאת כנות דלעת.
מיטל אלקבץ (34) סיימה לאחרונה דוקטורנט בטכניון וכיום משמשת כחוקרת בנוה יער- משרד החקלאות. היא חקרה את עמידות הדלעת למחלות ופתוח סמנים מולקולריים לגילוי עמידות לפוזריום במלונים. מחקר המשלב סלקציה שמרנית עם יישומים ביוטכנולוגיים. מאמרה צפוי להתפרסם בשבועות הקרובים בו יוסבר תהליך בחינת כנות הדלעת, אותם נהוג לגדל במכלואים. מיטל סיפרה: "בדרך כלל נהוג להשתמש במכלואים בגידול דלעת, אבל לא ממש ידעו למה עושים את זה, המחקר בחן האם יש יתרון לגידול בצורה זו ונמצא שאין באמת יתרון לכך וניתן לגדל גם ללא מכלואים". כיום משמשת מיטל כחוקרת בנוה יער.

עושים לה כבוד. מיטל (צילום עצמי)
עושים לה כבוד. מיטל (צילום עצמי)

המלגות והמחקרים שזכו במלגה יוצגו כחלק מכנס ערבה מקצועי שיערך במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל, שתתקיים במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, בתחנת "יאיר" בחצבה ב- 20-21 בינואר 2016. בנוסף, במהלך התערוכה יפתחו חוקרי תחנת "יאיר" את שעריה לביקור רבבות של תיירים מהארץ ומהעולם המגיעים ללמוד, לראות ולטעום את חקלאות הפלא שמתקיימת בערבה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות