fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"גם אני רוצה לחיות"

שלומית קלמנוביץ' מנצרת עילית, חייבת כליה חדשה כדי להמשיך לחיות, אבל בחשבון הבנק שלה אין את הסכום הנדרש לממן ניתוח בחו"ל * "700 אלף שקל מפרידים ביני לבין החיים", היא מספרת בכאב ובגילוי לב פונה אל הציבור * "תעזרו לי לגייס את הכסף, גם אני רוצה לחיות"
רוצה לחיות. קלמנוביץ (צילום עצמי)

שלומית קלמנוביץ מנצרת עילית, יצאה השבוע למסע של חייה. היא הציבה לעצמה מטרה לגייס את סכום הכסף הנדרש להמשך חייה והיא רק בת 42. בניגוד לבני גילה שמתכננים טיולים בחו"ל, שלומית מתכננת בקפידה כיצד תגשים חלומה ותצליח לאסוף שקל לשקל  עד שיגויס מלוא הסכום הנדרש למימון ניתוח השתלת כליה בחו"ל. "ניסיתי בכוחות עצמי אבל מאיפה אביא 700 אלף שקל? אין לי מקורות הכנסה או חסכונות בסכום כזה, אין לי ברירה אלא לפנות לטוב ליבו של הציבור", היא אומרת בהתרגשות.

שלומית קלמנוביץ (צילום עצמי)
שלומית קלמנוביץ (צילום עצמי)

הזמן מתקתק לרעתה. כל יום שעובר כשהיא מתהלכת עם שתי כליות שכמעט לא מתפקדות רק מדרדר את מצבה הבריאותי עוד יותר עד כדי סיכון חייה. "אני משתדלת להיות אופטימית ולא לחשוב על האופציה השלילית, אבל זה קשה".

-מה הכי קשה מבחינתך?

"חוסר הוודאות וחוסר האונים. אני לא יודעת מה יהיה מחר או אפילו היום. כל יום שעובר מחמיר את המצב וזה הופך את כל מציאות חיי לחוסר אונים מוחלט. אני בן אדם שמח מטבעי ולכן אני לא נותנת למועקה לשבש את שגרת חיי אבל זה הולך ונהיה קשה יותר מיום ליום".

-מה גרם לקריסת הכליות?

"נולדתי עם מיאלומנינגוצלה, פגם הנוצר בהיריון ופוגע בעצב התחתון בגב. תוצאה מכך אני סובלת מ-100% נכות, מבעיות קשות בתפקוד מערכת השתן והמעיים ומאי-ספיקת כליות: הכליה הימנית מתפקדת ב-32% ואילו השמאלית ב-15% בלבד".

-אפשר לנהל חיי שגרה במצב כזה?

"בגלל מצבי אני חייבת להיות בקרבתם התמידית של שירותים סטריליים ולהקפיד על דיאטה נוקשה במיוחד, אני סובלת ממחסור חמור בוויטמינים בגוף, מעייפות כרונית וחולשה תמידית וכל אלה מונעים  ממני לתפקד או ליהנות מאיכות חיים מינימלית.

היא מנהלת חשבונות וחשבת שכר מוסמכת שניהלה עסק מצליח אך כשהבינה כי לא תוכל לספק את השירות ללקוחותיה החליטה להתנדב למען אנשים נזקקים ולהיות פעילה חברתית".

– מאיפה לוקחים כוחות לעזור לאנשים אחרים כשאת בעצמך זקוקה לעזרה?

"כל אחד יכול לתת משהו גם אם זה דבר קטן , הנתינה היא כוח שמעניק לנותן יותר מאשר למקבל. מצבה של שלומית גם מנע ממנה להביא ילדים לעולם על אף רצונה העז בהם, שכן היריון היה מדרדר את כליותיה לאי-ספיקה מוחלטת. יש חלומות, אני מרשה לעצמי לחלום ולקוות שיום יבוא ויתגשמו.  בינתיים אני מגדלת באהבה את צ'ופה הכלבה היקרה שלי שהיא הנפש הקרובה אלי בעולם".

-700 אלף שקל זה לא סכום גדול כל כך, יש אנשים שקונים לעצמם תכשיט בסכום כזה . לא מתסכל?

"הכל יחסי בחיים. 700 אלף שקל יכולים להיות כסף קטן עבור אחד שיש לו מיליונים וסכום דמיוני למין שאין.  אני לא שופטת אף אחד, לכל אחד יש את החבילה שלו לטוב ולרע".

– לא המדינה צריכה לדאוג לבריאות אזרחיה?

"המדינה נותנת את מה שאפשר לתת בסל הבריאות. הבעיה אצלי יוצאת דופן כי יש לי סוג דם נדיר ולכן הקושי בהשגת הכליה בארץ".

– איך מנהלים מבצע כזה ?

"אני לא לבד, אנשים טובים עוזרים לי. עמותת "קו לחיים" נרתמה לעזור לי בהפצת הבקשה לציבור וגיוס התרומות מתבצע באמצעותה  . כל תרומה תתקבל בברכה , אם די אנשים יתרמו אוכל להגיע ליעד ולעבור את הניתוח לפני שיהיה מאוחר מדי, אם כל אחד יתרום 100 זה יהיה דבר גדול, אנחנו צריכים 7000 תורמים".

המעוניינים לתרום יכולים לעשות זאת באמצעות אתר "קו לחיים" בעמוד של שלומית, או לשלוח המחאה לפקודת "קו לחיים" עבור יאנג פאן לרחוב גונן 15 פ"ת. ניתן לתרום גם באמצעות הטלפון 03- 9250505 או באמצעות העברה בנקאית : בנק פועלים (12), סניף 532 חשבון 472020 עבור שלומית קלמנוביץ'

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות