fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גידל קילו וחצי מריחואנה ולא הורשע

בית המשפט השלום בנצרת החליט השבוע שלא להרשיע צעיר (24) תושב העמק שהועמד לדין לאחר שבביתו נתפסו 5 שתילי מריחואנה ובכיס מכנסיו נתפסו 5 גרמים נוספים מהסם.
המעבדה שנתפסה בחצר הבית (צילום: דוברות מחוז חוף)
המעבדה שנתפסה בחצר הבית (צילום: דוברות מחוז חוף)

בית המשפט השלום בנצרת החליט השבוע שלא להרשיע צעיר (24) תושב העמק שהועמד לדין לאחר שבביתו נתפסו 5 שתילי מריחואנה ובכיס מכנסיו נתפסו 5 גרמים נוספים מהסם. בכתב האישום יוחסו לו עבירות של גידול וייצור הסם שלא לצריכה עצמית. עו"ד דב הירש המייצג את הצעיר הביע סיפוק מההחלטה ואמר: "אין לי ספק שהמדינה תערער, אבל דיה לצרה בשעתה".

לפני כשנתיים פשטו בלשי משטרת עפולה על ביתו של הצעיר העוסק בגינון וזאת בעקבות מידע מודיעיני לפיו הוא מגדל בביתו כמות גדולה של שתילי מריחואנה. במהלך החיפוש בביתו נמצאו 5 שתילים, אמצעים מיוחדים לגידולם ומשקל לשקילת הסם. השתילים נשלחו לבדיקת מעבדה משטרתית ונמצא כי משקל הסם נטו עומד על קילו וחצי. זאת בנוסף ל-5 גרם סם שנמצאו בכיס מכנסיו.

מרוצה. עו"ד הירש (צילום יגאל לוי)
מרוצה. עו"ד הירש (צילום יגאל לוי)

"למזלו עקב התנהלות נכונה בחקירת המשטרה, נחסכה ממנו ישיבה ממושכת במעצר", אמר השבוע עו"ד הירש המייצג את הצעיר, "למעשה הוא לא ישב במעצר אפילו יום אחד. ואולם לאחר שחרורו הוגש נגדו כתב אישום בגין גידול וייצור סמים מסוכנים וכן החזקת הסם שלא לצריכה עצמית". התביעה המשטרתית ייגזר עליו עונש מאסר משמעותי מאחורי סורג ובריח, ואולם סגנית נשיא בית המשפט השלום בנצרת, השופטת לילי יונג גופר, החליטה השבוע שלא להרשיעו ולגזור עליו עונש סמלי של 160 שעות עבודה לתועלת הציבור וזאת ללא תנאי, קנס או שלילת רישיון נהיגה כפי שמקובל בדרך כלל בעבירות סמים.

"המדובר בפסיקה יוצאת דופן, במיוחד במחוז צפון הנחשב לנוקשה ביותר בעבירות סמים", אמר עו"ד הירש, "אבל אני שמח שבית המשפט החליט לקבל את הטיעונים וההוכחות שסיפקתי ולפיהם מדובר במעידה חד פעמית של בחור נורמטיבי אשר הפנים את הפסול בהתנהגותו ויש לו מוטיבציה גבוה לתקן את דרכיו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות