fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גאוות העדה

התאומים איתמר ואבישי גטה עושים את צעדיהם הראשונים בהפועל נצרת עילית * וכבר מסומנים כמי שעתידים להגיע רחוק בקבוצה הבוגרת, איתה התחילו להתאמן * המאמן ירון הוכנבוים: "מדובר בשני צעירים רציניים, משקיענים שאוהבים להתאמן ולעבוד קשה"
התאומים איתמר ואבישי גטה (צילום חגאג רחאל)
התאומים איתמר ואבישי גטה (צילום חגאג רחאל)

איתמר ואבישי גטה, שני תאומים בני 19, בני העדה האתיופית, עושים בימים אלה את צעדיהם הראשונים בקבוצת הבוגרים של הפועל נצרת עילית. אם ימשיכו להתמיד ולהשקיע, אין ספק שבעוד מספר שנים נראה אותם מככבים בקבוצה הבוגרת.

התאומים איתמר ואבישי גטה (צילום חגאג רחאל)
התאומים איתמר ואבישי גטה (צילום חגאג רחאל)

האחים גטה, חיילים בשרות סדיר, שהתגייסו לפני מספר חודשים לצבא, איתמר משרת כטבח בפיקוד העורף, אבישי משרת כחשמלאי רכב בבסיס רמת דוד. איתמר יותר גדול מאבישי ב… חמש דקות. הם גדלו במחלקת הנוער של נצרת עילית. בעונה שעברה סייעו לקבוצת הנוער לסיים את העונה במקום השלישי המכובד בליגה הלאומית לנוער. איתמר כבש שלושה שערים, כולל צמד בדרבי נגד מכבי אחי נצרת, בעוד שאבישי לא כבש שערים.

ההורים שאטו ועדנה עלו לארץ בנפרד במבצע משה בשנת 1984. כאן הם הכירו, נישאו והביאו לאוויר העולם 6 ילדים, 4 בנים ו- 2 בנות. "אנחנו משפחה מלוכדת ומגובשת", אומרים האחים גטה.

אין ספק שכדי להגיע לרמות הגבוהות הם יצטרכו לשפר את נושא הבקעת השערים. בעונה הקרובה יתאמנו בבוגרים וישחקו בנוער כחריגי גיל. אם ירשימו את מאמן הבוגרים, ירון הוכנבוים, הם עשויים לקבל דקות משחק בבוגרים.

המאמן ירון הוכנבים הספיק להתרשם מהם, למרות התקופה הקצרה שהם מתאמנים אצלו. "מדובר בשני שחקני נוער שעלו לבוגרים, הם מתוכננים להתאמן אצלנו ולשחק בנוער, מדובר בשני צעירים רציניים, משקיענים שאוהבים להתאמן ולעבוד קשה. האם ישלבו בבוגרים? מוקדם להעריך, הם צעירים ולא משופשפים, ניתן לזמן לעשות את שלו".

איתמר גטה: "גדלנו בהפועל נצרת עילית מתקופת בית הספר לכדורגל. אורי ביו, שניהל את המחלקה עזר לנו המון. היה חשוב לו שנתקדם. היום המנכ"ל גיל ברעם הוא כמו אבא שני עבורנו, דואג לכל מה שאנחנו צריכים".

-איך קיבלו אתכם בקבוצה הבוגרת?

איתמר: "אנחנו מקבלים יחס מצוין, כולם מעודדים אותנו, בובי כל הזמן נותן לנו טיפים, אין לנו תלונות".

אבישי: "אנחנו נהנים מכל רגע בקבוצה הבוגרת, המערכת עושה את הכל כדי לעזור לנו להיקלט, לא רק לנו אלא גם לכל השחקנים הצעירים".

מאמנם בעונה החולפת, איסלאם כנעאן, שהחליף במהלך העונה את דני אומנסקי, מפרגן לאחים ואומר: "אבישי שחקן מאוד מוכשר ובעל אופי של ווינר. יש לו יכולות גופניות מצוינות ואם ישפר את יכולת הסיום שלו יוכל להגיע לקבוצה הבוגרת מהדלת הראשית. איתמר הוא שחקן טוב וחרוץ, שלא הספקתי לאמן אותו הרבה בגלל  הצבא. ישלו מחויבות אדירה".

עזב וחזר לקן

בעוד שאבישי שיחק רק בנצרת עילית, איתמר גטה עזב לפני שנתיים לעונה אחת את הקן ופרח אצל עומרי ביטון בקבוצת הנוער של הפועל מגדל העמק, שם תרם 6 שערים והיה מהגורמים לעליית הקבוצה לליגה הארצית. איתמר אף רשם הופעה אחת בקבוצה הבוגרת בליגה א', אולם בסיום העונה, ולמרות שהמאמן עומרי ביטון מאוד רצה שיישאר, הוא חזר לנצרת עילית.

המאמן עומרי ביטון על איתמר גטה: "הוא שחקן עם אופי והמון מחויבות, ילד שרגיל להתאמן ולעבוד קשה, אין לי ספק שאם יקבל הזדמנות יהיה הדבר הבא בנצרת עילית. הוא ממושמע מאוד, יודע לחלץ כדורים למרות שהוא חלוץ, יש לו כוח פריצה אבל הבעיה שלו היא שהוא לא סקורר".

-למה עזב אתכם וחזר לנצרת עילית?

"כי הוא אוהב את הפועל נצרת עילית, זה הבית  שלו והיה טבעי שירצה לחזור. אני יכול לומר שהוא התחבר אלינו מצוין והיינו שמחים אם היה ממשיך, אבל זו הייתה החלטה שלו וכיבדנו אותה".

איתמר גטה: "עזבתי לעונה אחת כי הרגשתי שהקריירה שלי לא מתפתחת, העונה במגדל העמק עשתה לי רק טוב, חזרתי בוגר יותר, מחושל יותר, שחקן אחר".

 

-מה השאיפות שלכם בכדורגל?

איתמר: "אנחנו לא שוכחים שאנחנו עדיין משחקים בנוער, לכן השאיפה היא לעלות עם קבוצת הנוער לליגת העל. אני מאמין במערכת ומשוכנע שאפשר לבנות קבוצה שתעלה ליגה. במישור האישי אני רוצה להתקדם כמה שיותר והשמיים הם הגבול".

אבישי: "השאיפה היא להמשיך לעוד קשה ולהתקדם, רק עבודה קשה מביאה תוצאות. אני מקווה שנצליח לתקוע יתד בבוגרים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות