fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גאווה בעמק

לראשונה במכללה האקדמית עמק יזרעאל הוקמה אחווה גאה בשיתוף פעולה עם אגודת הסטודנטים.
אחווה בקמפוס (צילום אגודת הסטודנטים)
אחווה בקמפוס (צילום אגודת הסטודנטים)

לראשונה במכללת עמק יזרעאל החלה לפעול השבוע אחווה גאה לטובת סטודנטים מקהילת הלהט"ב. הקמת האחווה שעד לא מזמן הייתה ידועה בכינויה באוניברסיטאות כתא גאה, היא פרי שיתוף פעולה בין יניב בר און ורון גולדשטיין סטודנט המכללה ופעיל באחווה הסטודנטיאלית הארצית.
בקיץ האחרון, פנה רון גולדשטיין סטודנט לתקשורת ליניב בר- און בבקשה להקים אחווה גאה במכללה. רון סטודנט חיפאי, יצא מהארון לפני כ- 3 שנים ואט אט התערה בפעילויות הקהילה. כאשר החל את לימודיו במכללה, הבין כי במקום לא פועל תא גאה והחליט לעשות מעשה. רון הצטרף לאחווה הסטודנטיאלית הגאה הארצית, במסגרתה עבר הכשרה להדרכת באחוות גאות בקמפוסים וכאמור הציע את הרעיון ליניב בר – און.

 אחווה בקמפוס (צילום אגודת הסטודנטים)
אחווה בקמפוס (צילום אגודת הסטודנטים)

האחווה הגאה הינה חלק מהארגון הסטודנטיאלי הלהט"בי של ישראל שנוסד בתמיכתן של האגודה לזכויות הלהט"ב והתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל. מטרתה לתת גג ובית לסטודנטים מקהילת הלהט"ב, לייצר ולשמר מרחב תומך ובטוח לסטודנטים ולסטודנטיות. את זאת הם מקווים להשיג, בין השאר, על ידי פרישת פעילותם וצירוף פעילים ומתנדבים. בנוסף להפעלת קבוצת האחווה שמנו לנו ליעד, לעודד יוזמות ופעילויות סטודנטיאליות גאות על ידי יצירת שיח רעיוני ופרקטי עם סטודנטים מכל קצוות הקשת, ולפעול כקהילה דינמית ומעורבת שתשפיע על האווירה בקמפוס.
יניב בר און, יו"ר אגודת הסטודנטים המכללה האקדמית עמק יזרעאל: "ברגע שרון פנה אלי עם הרעיון, היה לי ברור שהאגודה תירתם לנושא. הקהילה הלה"טבית היא חלק מאיתנו ואני יותר מגאה לומר שהגיע הזמן שגם בקמפוס מכללת העמק תפעל אחווה לטובת הסטודנטים מהקהילה. מעבר לצורך הפרקטי, הקמת אחווה גאה היא הצהרה. הצהרה שאנו פתוחים לקבל את כל הסטודנטים, על גווניהם השונים, ולפעול לפי ערכי השיוויון. את ערכים אלו נשמח להעביר ולהטמיע במכללה/ אני מאחל לאחווה ולנו פעילות פוריה ומשמעותית."
מיכאל חסלר מנכ"ל אגודת הסטודנטים המכללה האקדמית עמק יזרעאל:"נושא הערכים והמעורבות החברתית בקהילה הוא נושא שקרוב לליבי שבכללו נכנס נושא הקהילה הגאה, שעמלנו רבות בשנתיים האחרונות בהקמתו וכעת אני שמח שהתא הגאה יוצא סוף סוף לפעולה ומתחיל את פעילותו בקמפוס. אני מאחל להם בהצלחה ומבטיח להמשיך לתמוך ולעזור בכל דבר שיצטרכו"
רון גולדשטיין יו"ר האחווה הגאה המכללה האקדמית עמק יזרעאל: "הקמת האחווה הגאה אינה מובנת מאליה. עצם היותנו ממוקמים בעמק ולא בתל אביב השליחות לחולל שינוי היא גדולה הרבה יותר. ממקום זה אנו שואפים להשפיע על הסביבה בה אנו פועלים מעבר לגבולות קהילת הלהט"ב, למזער הומופוביה על כלל צורותיה וכנגדה לקדם ערכים של סובלנות, קבלת האחר ושוויון."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות