fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשנה הבאה בנצרת עילית הבנויה

ראש העיר נצרת עילית, רונן פלוט, הפך כל פינה בעיר מאז כניסתו לתפקיד * בכל הרמת כוסית לחג מדקלם רשימה ארוכה של פרויקטים שמתקיימים בעיר * "נצרת עילית עוברת מהפכה של פעם בחיים של עיר. השינוי כל כך דרמטי שבעוד תקופה קצרה אי אפשר יהיה להכיר את העיר", הוא מאמין
מרוצה. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)
מרוצה. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)

המרדף המתיש אחרי הלו"ז של ראש העיר נצרת עילית, רונן פלוט, מזכיר לי את הקול הרובוטי של הוויז, שהכניס אותי מוקדם בבוקר לכבישים לא מוכרים, אבל איכשהו הגיע ליעד.  גם פלוט, אני מהרהר לעצמי, מכיר את הדרך יותר טוב מכל נהג בסביבה , הוא מדלג על הפקקים ולזכותו ייאמר שמנצל כל במה אפשרית כדי לפאר את העיר ולספר על השינוי הדרמטי שמתחולל בה בשנתיים האחרונות, מאז בניסתו לתפקיד.

בכל הרמת כוסית לחג הוא מוזמן לברך, אבל בפועל מדקלם רשימה ארוכה של פרויקטים תוך ציון סטטוס ומיקום גיאוגרפי. פלוט לא מדבר בסיסמאות. הוא מתאר בפרוטרוט מה קורה עד לנקודת הזמן האחרונה וכמעט תמיד מסכם בפנייה אישית אל כל אותם התושבים שנטשו את העיר בשנותיה הקשות  "זה בסדר, אנחנו סולחים לכם" הוא קורץ בחיוך אבהי, "עדיין יש מקום בשבילכם, אתם יכולים לחזור, אבל תמהרו, עוד מעט לא יישאר".

פלוט מתכוון לכל מילה.  בעירייה אומרים שאם יעירו אותו שלוש בלילה הוא ידקלם בעל פה את עשרות הפרויקטים ואם מישהו יעז לפקפק בדבריו הוא פשוט יחזיק  בידו וייקח אותו לראות בעיניים את הפארק שנבנה מחדש, הבריכה המחוממת, מרכז הספורט, רסקו, מגדל המים, בית המצוינות ועוד רשימה ארוכה כאורך הליכתם של בני ישראל במדבר.

מרוצה. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)
מרוצה. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)

פלוט לא רואה ממטר אנשים ספקנים ופסימיים שבוכים על החלב שנשפך טרם כניסתו לתפקיד. מה שהיה היה לשיטתו והוא משוכנע במה שיש ושיהיה. "נצרת עילית תהיה מאוד הבונבוניירה של הצפון. מבין כל המוצרים שעל המדף, היא תמשוך את מירב תשומת הלב וכל העיניים יהיו נשואות אליה".

-מאיפה לך הביטחון שזה יקרה?

"נצרת עילית עוברת מהפכה של פעם בחיים של עיר. השינוי כל כך דרמטי שבעוד תקופה קצרה אי אפשר יהיה להכיר את העיר, כבר עכשיו היא נראית שונה לחלוטין: כל התאורה מתחלפת בלד, הכיכרות, הגינות, הפארקים, השטחים הציבוריים, הגינות, השכונות הוותיקות שעוברות מתיחת פנים, הכל קורה בבת אחת ובעוצמה שאין לתאר".

–  המפץ הגדול יקרה ומה אחר כך?

"העיר תהיה הכי אטרקטיבית למגורים לא כברירת מחדל אלא כבחירה ובהשוואה ליישובים האיכותיים והיוקרתיים ביותר. אני מאמין שלמוצר איכותי יש קונים איכותיים. תראה לי עוד עיר שיש בה התחדשות בסדר גודל כזה? תראה לי עוד עיר שבני הנוער שלה מקבלים מרכז מצוינות מפואר שהושקעו בו למעלה מ- 20 מיליון שקל. שיא ההתחדשות, פאר היצירה והכל בחינם. מרצים מהטכניון מגיעים ללמד שיעורים פרטיים ללא תשלום, איך אמרה לי אחת ממנהלות בתי הספר בעיר? זה חלום שמתגשם".

– מה הדרייב שמניע אותך? לא יכול להיות שזה רק הרצון לעשות למען העיר.

"נצרת עילית היא לא עוד עיר בעבורי. העיר הזאת קלטה אותי כשהייתי עולה חדש, היא נתנה לי את המשענת והאמינה בי . בגיל צעיר כבר נבחרתי למזכיר מועצת הפועלים ובהמשך כיהנתי כממלא מקום ראש העיר. אני לא שוכח את המקום שממנו באתי ואסיר תודה על הזכות שניתנה לי להחזיר לעיר ולהעניק לה.  לא כל אחד מקבל כזאת הזדמנות".

-אומרים שאתה אובססיבי

"מה הכוונה אובססיבי?".

-מורעל, לא נח לרגע, משגע את כולם ומתעקש שהכל יתבצע באפס זמן".

-"נו באמת? מישהו חושב שפרויקטים בסדר גודל של מאות מיליונים יכולים להתבצע מהיום למחר? אני מכיל את אילוצי הזמן אבל לוחץ לקצר ביורוקרטיה ולא מוכן להתפשר על בינוניות. נצרת עילית ספגה בשנים האחרונות את כל עשר מכות מצרים, היא לא יכולה ולא צריכה יותר לסבול".

– הגיע זמן הגאולה?

"הגיע זמן האביב, הפריחה, ההתחדשות והשגשוג של העיר".

גאווה. פלוט עם תלמידי העיר
גאווה. פלוט עם תלמידי העיר

– אתה מעלה בכל ערב פוסט ומדווח לתושבים. חלק מהאג'נדה?

"הרשת החברתית משמשת אותי לא רק לצורך דיווח ושיתוף אלא גם ובעיקר לצורך למידה. דרך התגובות, אותן אגב אני קורא אחת אחת, אני לומד מה מטריד את התושבים, מה מעניין אותם, מה הם רוצים ובעיקר מה הם צריכים".

-בגלל זה הבאת את עומר אדם ליום העצמאות?

"עומר אדם הוזמן לנצרת עילית הרבה לפני שמכר 30 אלף כרטיסים בשעה באצטדיון חיפה".

-מה תענה לאנשים שיגידו שזה בזבוז כסף?

"שלדעתי זה רק רווח לתושבים. תעשה חישוב בעצמך, אם עשרות אלפי אנשים רוצים לצפות במופע של עומר אדם ומוכנים לשלם 400 ש"ח למה לא לתת להם אותו בחינם ביום העצמאות?  הרי לא כולם יכולים לשלם סכום כזה על הופעה ואם אתה מכפיל מספר המשתתפים בעלות הכרטיס שנחסכה אתה מגיע לתוצאה גם מבחינה מספרית. אבל זה לא העניין, אני רוצה שהתושבים ייהנו וחושב שמגיע להם ליהנות בלי שום התנצלויות".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות