fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בן הדודה שלי הרמטכ"ל"

הצלם ישראל פרץ נפרד מבן הדודה, הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, שהשבוע פרש מתפקידו
בני דודים. פרץ ואייזנקוט (צילום עצמי)
בני דודים. פרץ ואייזנקוט (צילום עצמי)

לפני 4 שנים פרסמתי כתבה שכתבתי תחת הכותרת "בן הדודה שלי הרמטכ"ל". כמו כל אחד מבני משפחתי גם אני הייתי גאה על השייכות המשפחתית הזו.

לפני יומיים סיים רב אלוף, גדי איזנקוט, את תפקידו ופשט את מדיו ואם הייתי גאה לפני 4 שנים, היום אני גאה אף יותר לא רק כבן משפחה אלא בעיקר כאזרח מדינת ישראל שנפלה לו הזכות להכיר ולהוקיר את פועלו של קודקוד צבא ההגנה (עם הדגש על ההגנה) לישראל.

בני דודים. פרץ ואייזנקוט (צילום עצמי)
בני דודים. פרץ ואייזנקוט (צילום עצמי)

אני וגדי נולדנו באותה שנה, באותה מושבה קטנה לאותו משפחה עם אותו שורש ערכי. אין זה מפתיע אותי שלאורך 4 שנות כהונתו נמנע רב האלוף לעמוד מול מצלמות הטלוויזיה ובחר להיות חייל מאשר סלב. רק ימים לפני סיום תפקידו העניק ראיונות לערוצי הטלוויזיה וניכר על פי הראיונות שכתבי הצבא הבקיאים בתמורות שהתחוללו לאורך השנים האחרונות, מעריכים ואף מעריצים את הרמטכ״ל  היוצא. אחרת אין דרך אחרת לתאר את החיבוק ואת הפרגון חסר התקדים לה זוכה הרמטכ״ל בסיום תפקידו. רון בן ישי הכתב המוערך אף הגדיל והגדיר אותו כאחד הרמטכלים הטובים ביותר מאז קום המדינה.

בימים שאנו מביעים שאת נפש ממנהיגינו שלא לומר זלזול ולגלוג, בלט איזנקוט במנהיגותו השקטה אך כזו שמצליחה לגעת בכל סובביו ובכל מי שצבא ההגנה ומדינת ישראל חשובה לו.

לפני 4 שנים הערכתי את אופיו של גדי איזנקוט, הערכתי שבניגוד לרמטכל״ים רבים לפנויו יבחר הוא בדרך של עבודה והטבעת חותם ואכן כך קרה. כמי שעקב מקרוב אחרי כל פיסת מידע, נראה היה כי רב אלוף איזנקוט התכונן היטב לתפקידו וכמו  מישנה סדורה המתין לכניסתו לתפקיד כשהוא מכיר את הצבא מלפני ומלפנים וברור לו להיכן מכוונת דרכו ולהיכן יוביל את הארגון החשוב ביותר במדינת ישראל. למעטים מבינינו ידועים המהפיכות הסמויות והגלויות שהתחוללו בצבא.

הוא כתב והפיץ לראשונה מאז קם צבא ההגנה לישראל את מסמך ״אסטרטגיית צה״ל״. מסמך המגדיר את האיומים הצבאיים האסטרטגיים והטקטיים על מדינת ישראל, את דרכי הפעולה הנבחרות של צה"ל ואת כפיפותו לדרג המדיני. היה חשוב לרמטכ״ל, גדי איזנקוט, להדגיש את כפיפות הצבא לממשלה. מאז גיוסו ראה עצמו איזנקוט כמשרת ציבור והממשלה היא שמייצגת את הציבור וככזו היא ״בעלת הבית״ על צה״ל ושלוחותיו.

גדי חולל שינויים וחיבורים בין יחידות דבר שהביא לשיפור מערך האימונים ואמצעי הלחימה. כאיש שגדל וחונך בחיל הרגלים, יזם את  הקמת חטיבת הקומנדו, ובעיקר שיפר את יכולתיו הסמויות של חיל האוויר ויחידות המודיעין.  הכל בצניעות האופיינית לו והכל בקולו הרגוע, אפילו הביישני משהו. כל  40 שנותיו  בצה״ל הכינו את איזנקוט לפסגת הקומה ה-14 בקרייה והוא הטביע חותם כזה שמעטים לפניו עשו, ומעטים אחריו יוכלו לומר זאת על עצמם.

גדי איזנקוט האזרח,  שב לביתו הצנוע בבית הדירות המשותף בהרצליה, לרעייתו ולילדיו. אין לי צלי ספק כי הוא יחפש דרכים כדי להמשיך ולנסות לפעול לשיפור פניה של החברה הישראלית, לדעתי בעיקר בתחום החינוך או העצמת אוכלוסיות חלשות. אבל אני שוב מעריך וחוזר את מה שכתבתי לפני 4 שנים, מהיכרותי עם גדי איזנקוט, הוא לא יבחר בדרך של פוליטיקה ארצית. לדעתי הוא רואה בדרך זו כדרך של התבזות ועיסוק נמוך.  אם כי אני מסייג היום את דבריי ומוכן להוסיף כי האפשרות היחידה למצב כזה יכולה להיות רק אם יחשוב שמדינת ישראל מצוייה בפרשת דרכים שעתיד החברה הישראלית וביטחונה עמוד להתפורר או להתרסק.

אביב כוכבי,  איש הצפון שלנו, נכנס בימים אלה לתפקידו, צנחן מוערך שמחליף גולנצ׳יק מוערך. כוכבי מקבל צבא טוב יותר, חזק יותר ומקצועי יותר אולם לא חף מכשלים ומטעויות ועליו להמשיך את המשך העשייה והתנופה.

מסיים בהצדעה!!!

רות סוף.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות