fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקדים: הדיור הציבורי בבית שאן יחוזק נגד רעידת אדמה

משרד הבינוי והשיכון מחזק ומשפץ מבנים בפריפריה כהגנה מפני רעידות אדמה. העבודות צפויות לצאת לדרך בחודש הבא. אטיאס: "הפרויקט עוזר לדיירי הדיור הציבורי לשפר את איכות חייהם ולא רק את ביטחונם"

משרד הבינוי והשיכון מחזק בנייני מגורים של הדיור הציבורי בערים עם רגישות סיסמית גבוהה בפריפריה ומשפץ את המבנים הישנים שנבנו בשנותיה הראשונות של המדינה.

המשרד הודיע היום (שלישי) כי יוקצו משאבים למבנים של דיור ציבורי אשר אינם מותאמים לעמוד כנגד רעידת אדמה בערים: קרית שמונה, חצור הגלילית, בית שאן וטבריה.  היקף התקציב עומד על 90 מיליון שקלים, למשך שלוש שנים במימון משותף של משרד הבינוי והשיכון, המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד האוצר. בהסכם שנחתם בין המשרדים נקבע כי כל אחד מן המשרדים יקצה סכום של עשרה מיליון שקלים כל שנה.

שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס
שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס (באדיבות כנסת ישראל)

במסגרת התכנית תנהל חברת עמידר חיזוק של כ-60 מבנים המאוכלסים ברובם בדיירי השיכון הציבורי. המבנים כוללים כ-1,250 דירות ישנות שיזכו לפתרון ממשי בפני רעידות האדמה ללא הוצאה כספית מצדם של דייריהן. בחלק מהמבנים נבחרו כבר במכרז הקבלנים שיבצעו את החיזוק והעבודות יחלו כבר בחודש הבא. מבנים רבים נוספים נמצאים בשלבים שונים ומתקדמים של מכרזים או קבלת היתרי בנייה.

המהלך נותן מענה לאזורים בהם אין כדאיות כלכלית לתמ"א 38 – התכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. בנוסף לחיזוק, יבוצע גם שיפוץ לשיפור המראה החיצוני של המבנה בעלות של כ-200 אלף שקלים למבנה (שיפוץ של 10.500 שקלים בממוצע לדירה). השיפוץ יכלול בין השאר את מעטפת הבניין, שיפוץ חדר מדרגות כולל סיוד, חידוש צבע מעקות, צביעת פרטי נגרות, מסגרות חוץ.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס ומנכ"ל המשרד מרדכי מרדכי החלו בתחילת שנת 2011 את הפרויקט לחיזוק מבני דיור ציבורי בפריפריה יצאה לדרך. במשרד הבינוי והשיכון רתמו את משרד האוצר והמשרד לפיתוח הנגב והגליל ואגמו משאבים לטובת מטרה חשובה זו של חיזוק המבנים בפני התרחשות של רעידת אדמה.

 מרדכי מרדכי הוסיף: "מדובר בפיילוט שמאפשר לצאת לדרך ולבצע חיזוק מבנים בארבע ערים באזורים הרגישים ביותר. עם זאת, מובן שאין בכך כדי לפתור את היקף הבעיה העצום של חיזוק מבנים בפריפריה. לאחר השלמת פרויקט זה הממשלה תצטרך להסיק מסקנות מתוצאותיו ולמצוא פתרון מקיף וכולל למבנים הישנים בפריפריה".

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס מסר: "הפרויקט עוזר לדיירי הדיור הציבורי לשפר את איכות חייהם ולא רק את ביטחונם. אנחנו לא רק מחזקים את המבנים, אלא גם מחדשים ומשפצים אותם לרווחת התושבים בפריפריה המתגוררים בדירות שנבנו בשנות ה-50 וה-60. אני שמח כי הצלחנו יחד עם משרדים נוספים להוציא לדרך מהלך שייתן פתרון וביטחון לאלפי אנשים שגרים במבני הדיור הציבורי במקומות בהם הסיכון הגדול ביותר לפגיעה בשל רעידת אדמה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות