fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עשור לפיגוע הדמים: "החג הזה מהול בהרבה שמחה ועצב"

נס החנוכה של גבי זדה מבית שאן לא יישכח לעולם. זדה היה בין הפצועים הקשים בפיגוע שאירע בסניף הליכוד בבית שאן בשנת 2002. הוא שכב בבית חולים רמב"ם מחוסר הכרה והתעורר בנר השמיני, כפי שחזה רב העיר. "איבדתי חברים יקרים וניצלתי בנס"
גבי זדה ורעייתו
לא אשכח לעולם את היום ההוא. גבי זדה ורעייתו (צילום: עצמי)

עשור להתקפת המחבלים בסניף הליכוד בבית שאן, בה נהרגו שישה מתושבי העיר. בשנת 2002, שני מחבלי הפתח פתחו באש והשליכו רימונים על סניף הליכוד בבית שאן, סמוך לתחנה המרכזית. באירוע נפצעו עשרות תושבים ביניהם: גבי זדה.

גבי זדה ורעייתו
"לא אשכח לעולם את היום ההוא". גבי זדה ורעייתו (צילום: עצמי)

הפיגוע אירע בחג החנוכה, זדה תושב בית שאן נפצע באורח קשה: "מאז ועד היום, החג הזה מהול אצלי בהרבה עצב וגם שמחה. זה הגיע משום מקום. היינו במהלך יום בחירות ואני הגעתי משירות מילואים בבקעה. לפתע שמענו פיצוצים ורעש של ירי. היינו בהלם מוחלט".

זדה, בן 43 נשוי ואב לארבעה, נורה בשתי רגליו ובכתף וספג רסיסים כששכב מדמם. "אחד המחבלים  ניגש אליי והצמיד את הקנה של הקלצ'ניקוב לראש לפרצוף שלי וירה, שכבתי מדמם. לאחר שהגיע למקום לוחם מג"ב ערן דוד וחיסל את שני המחבלים, פינו אותי מהמקום באמבולנס".

לאחר חודשים של טיפול במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה יחד עם שיקום ארוך, זדה שוחרר לביתו. הצלקות עדיין ניכרות על בגופו ובפניו. למרות האירוע הקשה זדה שמר על אופטימיות. "באותו היום הנורא, איבדתי חברים יקרים וניצלתי בנס. הפיגוע היה ממש בערב חג החנוכה. מאז ועד היום, החג הזה מהול אצלי בהרבה עצב וגם שמחה", הוא אומר.

גבי התעורר מהתרדמת בה היה שרוי בדיוק בנר שמיני של חנוכה ופקח את עיניו. "רב העיר בית שאן יוסף יצחק לסרי ביקר אותי. הייתי בתרדמת וכולם חששו לגורלי. הוא ניבא שאתעורר בנר שמיני, וכך היה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות