fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מראשוני בית שאן: אלי בן שמעון נפטר בפתאומיות

אלפים ליוו השבוע את אלי בן שמעון, מוותיקי בית שאן ומזכיר מפלגת העבודה למנוחות. בן שמעון נפטר בפתאומיות ממחלה קשה. ראש עיריית בית שאן, ג'קי לוי: " גם כשהעיר הזו עברה מאבקים פוליטיים לא קלים, אלי בן שמעון תמיד ידע לשמור על כבוד, לא התלהם וסלד מאלימות מילולית"
אלי בן שמעון
איש צנוע. אלי בן שמעון ( תמונה באדיבות המשפחה)

אלי בן שמעון, מראשוני העיר בית שאן אב לשישה, נשוי לאסתר, נפטר ביום שלישי השבוע לאחר מאבק קצר במחלת הסרטן. בן שמעון היה חברו לספסל הלימודים של שר החוץ לשעבר דוד לוי במרוקו, היה איש נעים הליכות, עדין, איש של מאור פנים, איש של אסתטיקה  ובעל ידע רחב בתחומים רבים. בן שמעון כיהן בתפקידים ציבוריים רבים ודמות מרכזית בחיים הציבוריים בבית שאן. בתפקידו האחרון שימש כמזכיר היישוב גדעונה.

אלי בן שמעון
איש צנוע. אלי בן שמעון ( תמונה באדיבות המשפחה)

עם עלייתו ארצה בשנת 1951, הוא התגייס לצבא ולאחר שחרורו התחתן עם אסתר ונקלט לעבודה בעיריית בית שאן, כישוריו הרבים לא נעלמו מפרנסי העיר שמינו אותו למנהל מחלקת התרבות. לאחר שנים של עשייה פורייה במחלקת התרבות, הוא ניהל את מחלקת המים.

מאות מחבריו של אלי בן שמעון קיבלו בתדהמה את הידיעה על מותו הפתאומי, רק לפני חודש ימים הוא תיפקד כרגיל, למרות שהרופאים בישרו לו על שחלה במחלה קשה, הוא התעקש להגיע לעבודה בכפר גדעונה. המחלה התפשטה וכרסמה בכל חלקי גופו, הכריעה אותו.  ילדיו לא משו ממיטתו וסעדו אותו 24 שעות ביממה. אלי בן שמעון שהיה איש של הדר ואצילות נפש, התקשה להתמודד עם המציאות הנוראית בה הפך להיות נטל על ילדיו.

"אבא תמיד ידע רק לתת, באופי שלו הוא לא היה מסוגל להיות תלוי במישהו, הוא חש צער על כך שהפך שבר כלי, ראיתי את זה על פניו, הוא התעקש גם ברגעים הכי קשים להתמודד לבד. לאבא היו את כל התכונות הכי טובות בעולם, הוא היה אב וסבא במשרה מלאה, התרוצץ בין כל הילדים והנכדים, בכל שעה שהיינו מתקשרים הוא התייצב. הילדים והנכדים היו כל עולמו. אבא היה איש ספר, אדם משכיל, פתוח, איש של תרבות שנהנה מהחיים. אנו מודים לאלוהים על הזכות שניתנה לי ולאחים שלי להיות ילדיו. הוא התייחס לאמא שלי בכבוד, בנועם וראה בה העוגן המרכזי של הבית, הוא העריץ אותה ברמות שאין דברים כאלה. הוא יחסר לנו מאוד",אמר בנו דני.

ראש העירייה ג'קי לוי שלא נמנה עם הקו הפוליטי של אלי בן שמעון שהיה מזכיר מפלגת העבודה, אמר כי אילו כל אנשי הציבור בבית שאן היו לוקחים דוגמא מאלי בן שמעון, העיר בית שאן הייתה נטולת מאבקים פוליטיים מכוערים.

"לא היינו באותה מפלגה, גם כשהעיר הזו עברה מאבקים פוליטיים לא קלים, אלי בן שמעון בהיותו מזכיר מפלגת העבודה תמיד ידע לשמור על כבוד, לא התלהם וסלד מאלימות מילולית. אלי תרם לעיר מיכולתו ועזר להרבה אנשים, העיר בית שאן איבדה איש מאוד יקר. לי באופן אישי הוא מאוד יחסר, תמיד היה נעים לשוחח איתו",אמר ראש העיר ג'קי לוי.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות