fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"העירייה לא תיכנע לתכתיבים ולאיומי סרק של ועד עובדים פוליטי״

ראש עיריית בית שאן, רפי בן שטרית במסר חריף ותקיף. ״הועד שם לו למטרה לפגוע אנושות בעיר"
ראש עיריית בית שאן רפי בן שטרית
רפי בן שטרית (צילום: עצמי)

ראש  עיריית בית שאן רפי בן שטרית תוקף הבוקר בחריפות את יוזמי השביתה, שעליה הכריז יו"ר ועד העובדים בעירייה, הרצל בן סבו, בצהריי יום חמישי שעבר. בן שטרית הסביר כי "ערימות האשפה שנערמות עכשיו בעיר הן תוצאה של שביתה פראית חסרת אחריות הנובעת משיקולים פוליטיים צרים וקטנוניים של חברי ועד רובם ככולם פעילים פוליטיים של השלטון הקודם שסולק בבושת פנים מהעירייה.

״בתקופת כהונתו של קודמי בתפקיד עוכב שכר העובדים חודש, ואף חודשיים ויותר, לא שולמו קופות גמל ופנסיה לעובדים במשך שנים ולא שמענו מאותה חבורת פעילים פוליטיים אפילו לא ציוץ. אך בעקבות עיכוב של יומיים בלבד בשכר החליטו אותם פעילים פוליטיים שהשתלטו על ועד העובדים בעירייה לגרום סבל רב לתושבי העיר בגלל גחמות פוליטיות שלהם. עוד לא נולד האיש שיוריד את בית שאן על הברכיים", אומר בן שטרית במסר שאינו משתמע לשתי פנים.

ראש עיריית בית שאן רפי בן שטרית
רפי בן שטרית (צילום: עצמי)

ראש העיר אמר הבוקר כי חברי ועד העובדים בעירייה מכתיבים מהלכים פוליטיים כדי לפגוע ולהעניש את תושבי העיר שהחליפו את השלטון בעירייה לפני כשנתיים. ״העירייה לא תיכנע לתכתיבים ולאיומי סרק של ועד עובדים פוליטי ששם לו למטרה לפגוע אנושות בשירות שהציבור זכאי וראוי לו״.

עיריית בית שאן פונה אל תושבי העיר בבקשה להתאזר בסבלנות. "בכוונתנו לתת את השירות הטוב ביותר לתושבי בית שאן באמצעות קבלני פינוי אשפה, ניקיון וגינון, מאחר שקיימים עובדים רבים בעירייה ששובתים כבר כמעט שנתיים היות שלא השלימו עם תוצאות הבחירות ולא הפנימו אותן. השביתה הפוליטית לא תקפל אותי. נבריק את העיר באמצעות חברות קבלניות".

 

יו"ר הועד: "זו שביתה לגיטימית"

יו"ר ועד העובדים, הרצל בן סבו, אומר בתגובה: "השביתה זו פרצה עקב אי תשלום דמי הבראה שנתיים וכן שכר של חודש יולי שלא שולם עד רגע זה. ראש העיר יצא והכריז כי לאחר ישיבת המליאה מתאריך 22/7 שבא תאושר תוכנית ההבראה תשולם משכורת יולי וכן דמי ההבראה (בידנו אסמכתא לדברים) לצערנו עד רגע זה תוכנית ההבראה לא אושרה וכן שכר חודש יולי.

חשוב להדגיש כי הנהלת העירייה מטעה את הציבור באומרה כי יש עיכוב של יומיים! עיקוב דמי ההבראה הנו חודשיים ימים ושכר העובדים מעוקב כבר 17 ימים וראש העיר לא טרח לעדכן את וועד העובדים ולהסביר את פשר העיכוב. כאשר יש זלזול בוועד העובדים הזלזול מופנה לכלל העובדים והגמלאים. וועד זה אינו פוליטי לחלוטין .יש לציין שוועד העובדים עבד בשיתוף פעולה מלא עם ההנהלה במשך שנתיים כל עוד היה שיח משותף וענייני. ראש העיר בחר להכפיש ולכנות את הוועד כוועד פוליטי זו הכפשה מצדו לוועד יש עניין אחד והוא דאגה ל 450 משפחות שלא קיבלו את שכרם אילו היינו וועד פוליטי שביתה זו הייתה פורצת מזמן, על אי תשלום שעות נוספות של עובדי איכות הסביבה מחודש דצמבר שעבדו בקור המקפיא ולא שולמו להם 350 שעות למרות אבטחת ראש העיר כי שעות אלו ישולמו במלואם וכן על פגיעה בתלושי שכר העובדים ללא ידיעה ובאופן חד צדדי".

עוד מוסיף ואומר בן סבו: "יש לציין כי שביתה זו היא לגיטימית מוצדקת וחוקית ומגובת על ידיי צמרת ההסתדרות הארצית והפרת החוק היא מצד העירייה תושבים יקרים לבנו אתכם אנחנו חלק מהם. בקשתנו הלגיטימית היא שתבינו אותנו ותגלו מידת הבנה למצוקת העובדים והגמלאים. חשוב להדגיש ולמען הסר ספק וועד העובדים מצהיר בזאת כי אין שום סממן פוליטי לשביתה זו ואל לנו לשכוח כי גם בשלטון הקודם העיר הושבתה למשך 17 יום עקב אי תשלום שכר.במאבק זה היה שיתוף פעולה מלא עם וועד העובדים והעובדים. אין לנו שום דבר נגד הנהלת העירייה והעומד בראשה למעט דאגה לתשלום שכר העובדים והגמלאים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות