fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בבית שאן הקימו מטה מאבק נגד ביטול הטבות המס

ראש העירייה רפאל בן שטרית הכריז כי המאבק נגד ביטול הטבת המס עומד כעת בראש סדר העדיפויות שלו: "משמעות ביטול הטבת המס היא חמורה ביותר. במידה שההטבה לא תוחזר לאלתר – כל העיר תעלה לשביתת מחאה לירושלים"
מאבק נגד ביטול הטבות המס בבית שאן
מטה המאבק עם ראש העיר בן שטרית (צילום: אבי אזולאי)

ראש עיריית בית שאן רפאל בן שטרית כינס לישיבה דחופה את כל ראשי סיעות הקואליציה בבית שאן ובשיתוף עמם הוחלט להקים מטה מאבק שנועד להשיב את הטבת המס שאותה החליט בג"צ לבטל כבר בשנה שעברה. בהחלטתו הורה בג"צ לכנסת להגיש הודעת עדכון על התקדמות החקיקה בנושא לא יאוחר מתאריך 29.8 אלא שכבר בחודש אוגוסט 2013 הטבת המס "נקברה" כאשר כל הגורמים המעורבים לא נקפו אצבע כדי לקדם את החקיקה עד למועד האחרון שקבע בג"צ.

רק לאחר בחירתו של רפאל בן שטרית לראשות העירייה התברר, כי יש צורך מיידי בפעילות אינטנסיבית על מנת להאריך את תוקף הטבת המס עד להשלמת החקיקה. בן שטרית נפגש עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר ועם שר האוצר יאיר לפיד, שהבהירו לו, כי החקיקה שנועדה לעגן את הטבת המס בחוק הושלמה לאחרונה כפי שהורה בג"צ. שר האוצר והמנכ"ל הודיעו לראש העיר, כי בכל מקרה בית שאן תמשיך ליהנות מהטבת מס באחוזים גבוהים במסגרת החוק האמור להתקבל.

במסגרת הצעת החוק, הצפויה להיות מוגשת בכנסת עם השלמת גיבוש המתווה שלה, יוסדרו הקריטריונים למקבלי ההטבה וייכללו בה יישובים נוספים שביקשו להיכלל בה. במקביל פנה בן שטרית לשרי הממשלה החברים בוועדת השרים לענייני חקיקה (שבסמכותם לאשר הצעות חוק מטעם הממשלה טרם הבאתן לאישור הכנסת, י"ס) וביקש מהם להתערב ולפעול למען האצת תהליך החקיקה בנושא הטבת המס. בישיבה סוכם, כי ראש העיר יופיע במשרדי ועדת הכספים בכנסת כדי לזרז את הגשתו של החוק. ראש העיר יבקש להעלות את הנושא לדיון בוועדה כבר בשבוע הבא. בן שטרית הודיע ,כי הוא יהיה נוכח בשבוע הבא באופן פיזי במשרדי הוועדה עד לכינוסה של ועדת הכספים בעניינה של בית שאן.

חברי הקואליציה הודיעו כי אם הוועדה לא תתכנס בשבוע הבא מכל סיבה שהיא, הם יעברו לשלב המעשי של השבתות והפגנות של תושבי העיר בירושלים. בתוך כך סוכם, כי חבר הקואליציה אפי כהן צמח המכהן גם כמזכיר האיגוד המקצועי בהסתדרות יכנס בשבוע הבא את כל ועדי העובדים במפעלי התעשייה והמסחר באזור, כדי לרתום אותם למאבק. כהן צמח הודיע, כי כל המפעלים יסגרו את שעריהם בימי ההשבתה ועובדיהם יצטרפו להפגנות בירושלים.

מאבק נגד ביטול הטבות המס בבית שאן
מטה המאבק עם ראש העיר בן שטרית (צילום: אבי אזולאי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות