fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בוגר מערכת החינוך בנצרת עילית- חתן פרס ישראל בחקר מדעי החיים

פרופסור יוסף ירדן, בנו של מנהל הדואר המיתולוגי לשעבר, למד בבי"ס יסודי תבור וסיים לימודי תיכון בבית הספר שרת * משמש כיום הוא דיקן בית הספר למוסמכים במכון ויצמן, יושב ראש הוועדה הלאומית לביוטכנולוגיה ויושב ראש ועדת המחקר של האגודה למלחמה בסרטן
פרופסור יוסף ירדן (צילום באדיבות מכון ויצמן)
פרופסור יוסף ירדן (צילום באדיבות מכון ויצמן)

רשימת הזוכים בפרסי ישראל ביום העצמאות ה- 69 העניקה למערכת החינוך בנצרת עילית סיבה נוספת לטפוח לעצמה על השכם ולהתגאות בתוצרת המרשימה. פרופסור יוסף ירדן, שגדל והתחנך בנצרת עילית הוא הזוכה בחתן פרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים. ירדן זכה בפרס על מחקר מחלת הסרטן והיותו נמנה עם החשובים שבחוקרי הסרטן בעולם. "הגענו לנצרת עילית בעקבות המינוי של אבי דוד ז"ל לתפקיד מנהל הדואר בנצרת עילית, גרנו ברחוב תבור וההורים המשיכו להתגורר בעיר כל השנים", סיפר האח משה סייג.

פרופסור יוסף ירדן (צילום באדיבות מכון ויצמן)
פרופסור יוסף ירדן (צילום באדיבות מכון ויצמן)

ירדן שירת בחטיבת הצנחנים והמשיך בתפקידי קצונה וקודם במילואים לדרגת סגן אלוף. בשנת 1979 סיים לימודי תואר ראשון בביולוגיה ובגאולוגיה באוניברסיטה העברית, בהצטיינות. לאחר מכן קיבל תואר דוקטור במכון ויצמן למדע. רכש את הכשרתו בביולוגיה מולקולרית בחברת Genentech בסן פרנסיסקו ובמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT). הקים את מעבדת המחקר שלו במכון ויצמן למדע בשנת 1989.

כיום הוא דיקן בית הספר למוסמכים במכון ויצמן, יושב ראש הוועדה הלאומית לביוטכנולוגיה ויושב ראש ועדת המחקר של האגודה למלחמה בסרטן. בעברו כיהן גם כסגן נשיא לעניינים אקדמיים במכון ויצמן למדע וכדיקן הפקולטה לביולוגיה. כמו כן שימש כמנהל מכון מורוס לחקר מחלת הסרטן.

אימו של פרופסור ירדן, אסתר, נפטרה בשנת 1999. האבא דוד, נפטר ב- 1995 לאחר שהיה במשך שנים רבות מנהל הדואר המיתולוגי.

פרופסור ירדן נשוי ואב לשלושה מתגורר כיום ברחובות ומבלה את רוב שעות היום במעבדה שבמכון ויצמן. הוא נחשב לאחד מחוקרי הסרטן המובילים בעולם ובעבור מחקריו ועבודתו המדעית זכה  בפרסים רבים, בהם פרס המחקר ע"ש דאדלי רייט בביו-ממברנות, פרס סומך זאקס בכימיה, פרס אנדרה לווף, פרס לומברוזו בחקר הסרטן,  פרס המייסדים של חברת טבע ופרס הצטיינות של מכון המחקר הלאומי לחקר הסרטן בארצות הברית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות