fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בוגרי מכינת חנתון: לא לכהניסטים בכנסת

הקריאה פורסמה בצמתים ברחבי הארץ ובאירוע המרכזי בצומת אלונים השתתפו מאות מאנשי המכינה והמדרשה בחנתון ואזרחים נוספים, והדגישו כי לגזענות, להסתה ולשנאה אין מקום בפוליטיקה בישראל. "הקול שאנו מבקשים להשמיע הוא אינו קול דמוקרטי או קול אזרחי, אלא קול יהודי"
משמיעים את קולם בצמתים (צילום עצמי)
משמיעים את קולם בצמתים (צילום עצמי)

בוגרים ממכינת חנתון שבעמק יזרעאל, יצאו אמש לצמתים ברחבי הארץ וקראו לא להכניס את נציגי הכהניסטים לכנסת. האירועים, ביוזמת ראש המכינה הרב יואב אנדי ותחת הכותרת "קול יהודי כנגד הכהניזם", העצרצ המרכזית הייתה בצומת אלונים שבעמק.  "הקול שאנו מבקשים להשמיע הוא אינו קול דמוקרטי או קול אזרחי, אלא קול יהודי – התורה מלמדת אותנו שכל אדם נברא בצלם אלוקים. אנו דורשים שלא להכניס את נציגי הכהניסטים לכנסת ולא להכשירם בידי מנהיגי ציבור ורבנים, כפי שראינו לאחרונה", אומר הרב אנדי.

משמיעים את קולם בצמתים (צילום עצמי)
משמיעים את קולם בצמתים (צילום עצמי)

האירועים, שהתקיימו למרות הגשם והקור, מגיעים בעקבות מאמציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא לאיחוד בין מפלגת "עוצמה יהודית" לבין "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי", כדי להבטיח את נצחונו של גוש הימין. "אין שום בעיה ש'עוצמה יהודית' תשב בכנסת, אם היא נבחרת בידי הציבור ואין התנגדות של בית המשפט, אנו לא עסוקים בשאלה אם זה חוקי או לא – אלא  בעצם הכנסת הכהניזם לתוך המיינסטרים הישראלי", מסביר הרב אנדי.

נתנאל הרש, רכז הבוגרים של מכינת חנתון שהשתתף באירוע בצומת אלונים, טוען כי את החברה מתקנים לא רק מתוך הספר אלא גם מתוך המעשה הציבורי. "לרבים בחברה הישראלית הרבה יותר נוח להיות אדישים, כי 'היציאה החוצה' נוגעת בעולם הפוליטי, שנתפס כמלוכלך. זו לא הפגנה של ימין מול שמאל, למרות שיש רבים שמנסים לצייר אותה כך, זו הפגנה על מי ומה שאנו במאבק הזה. אם לא ניטול חלק אז מה המשמעות של התורה שאנו לומדים?", הוא תוהה.

המכינה המסורתית בחנתון ייחודית במרקם האנושי שלה – נערים ונערות מכל גווני וזרמי היהדות המגיעים מסוגים שונים של רקע סוציו-אקונומי ומכל רחבי המדינה. כמו כן, מדי שנה משולבים חניכים בעלי צרכים מיוחדים. "המכינה מכשירה את חניכיה לחיים של מעורבות חברתית ולקיחת אחריות על החברה והסביבה, דרך ידיעת הארץ והיכרות עם האדמה באמצעות הרגליים והחוויה, במטרה להקים דור של מנהיגות ישראלית, למדנית, מעשית ומחויבת לערכי היהדות ושלטון הדמוקרטיה, שתצמח ותנהיג במהלך הצבא ולאחריו את החברה הישראלית בכלל ובתוך התנועה המסורתית בפרט. זאת, דרך התיישבות בפריפריה, עבודה קהילתית, לימוד ומחויבות עמוקה לפעול מול אתגריה השונים של החברה הישראלית", מסכם הרב אנדי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות