fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אין רצון או מחשבה לעשות רווח כספי מדוחות חנייה"

מסביר מנהל רשות החנייה בעיריית נוף הגליל * "האכיפה המוגברת באדום לבן ונכים היא למען התושבים"
אלכס אשורוב (צילום ישראל פרץ)
אלכס אשורוב (צילום ישראל פרץ)

מנהל רשות החניה בעיריית נוף הגליל, אלכס אשורוב, יצא השבוע במתקפה לא שגרתית כלפי הטוענים כי המניע לאכיפה המוגברת בשטחי אדום לבן ונכים נעוץ ברצון להעשיר את הקופה העירונית. "אילו העירייה הייתה מעוניינת לעשות רווחים מדוחות חנייה, ספק אם הייתה מעניקה לתושביה תו חנייה עירוני, המאפשר חנייה כמעט חינם בכל שטחי העיר המסומנים בכחול לבן".

לדברי אשורוב: "האכיפה המוגברת מתבצעת רק באזורים המסומנים עבור נכים או באדום לבן, במקומות שבהם חניית הרכב פוגעת בשדה הראייה של הולכי הרגל או מסכנת את הנהגים. "אין דבר כזה שהעירייה רושמת דוח בשביל כסף. זאת שטות גמורה להגיד את זה, עצם העברת רשות החניה מזכיין פרטי להפעלה של העירייה, מעיד על הרצון להגדיל את השירות ולהפחית כמה שיותר את הצד  הכלכלי, אנחנו לא תל אביב".

אשורוב ציין כי  העירייה פועלת ללא לאות על מנת להכשיר שטחי חנייה נוספים לטובת התושבים ויחד עם זאת יש לקחת בחשבון כי מצוקת החניה הינה תופעה ארצית ולא ניתן להעלימה בין רגע. "פעם הייתה מכונית אחת בקושי לכל בית אב היום יש שתי מכוניות ובמקרים רבים שלוש. הבתים לא גדלו בשטחם כך שבאופן טבעי שטחי החניה פחתו עם הזמן. האמר אשורוב וציין כי העירייה מנסה למצוא גם פתרונות יצירתיים לבעיה ובתוך כך הכשירה שטחים מיוחדים במפרצונים שלתחנות אוטובוסים בסופי שבוע לטובת חנייה ללא תשלום עבור תושבים ואורחים שמגיעים לעיר".

לדברי אשורוב,  אף גורם בעירייה, פרט למחלקה המשפטית, אינו רשאי לבטל דוחות חניה "גם ראש העיר לא יכול לבטל דו"ח ולכן אין טעם לפנות אליו". אשורוב אומר כי העירייה פועלת בשיטת המקל והגזר. "המקל הוא כלי ההרתעה שלנו ברישום דוחות כלפי עברייני חניה מסוכנים והגזר הוא תו החניה העירוני והפעילות הבלתי פוסקת להכשרת מקומות חניה נוספים במרחב העירוני".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות