fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אוואט רוצה להקים אקדמייה לשוערים לזכר אביו

שוער העבר האגדי של נבחרת ישראל לשעבר, דודו אוואט, שגדל והתחנך בנצרת עילית, מוכן להשקיע מיליוני שקלים מכספו הפרטי ובתנאי שינציח את שמו של אביו ויליאם, שנפטר לפני כשנה
רונן פלוט ואוואט בוחנים את השטח (צילום ישראל פרץ)
רונן פלוט ואוואט בוחנים את השטח (צילום ישראל פרץ)

שוער העבר דודו אוואט שחי ומתגורר במיורקה ושיחק במדי נבחרת ישראל ומספר שנים בליגה הספרדית הבכירה, הגיע השבוע לארץ ונפגש ביום שלישי עם ראש העיר החדש של נצרת עילית רונן פלוט והעלה בפניו הצעה ייחודית.

לאחר שברך אותו על נצחונו בבחירות, אמר אוואט כי בא במיוחד כדי להציע שיתוף פעולה בפרויקט ייחודי שלא היה כמוהו בארץ. "אני חי בספרד, אבל הבית האמיתי שלי תמיד היה ונשאר נצרת עילית, כששמעתי שניצחת בבחירות, הבנתי שהעיר הזאת הולכת למקום טוב יותר ואני מוכן להשקיע בפרויקט גדול בעיר כדי להנציח את אבא שלי ויליאם ז"ל, שחי בעיר ואהב אותה".

אוואט סיפר כי אביו ויליאם נפטר לפני קצת יותר משנה ומאז הוא מחפש דרכים להנציחו. "אני רוצה להנציח את אבא בדרך שיש בה גם חינוך, גם ספורט וכמובן כדורגל כל הדברים שהוא אהב".

פלוט ואוואט בוחנים את השטח (צילום ישראל פרץ)
פלוט ואוואט בוחנים את השטח (צילום ישראל פרץ)

ראש העיר פלוט ביקש לדעת על איזה פרויקט מדובר וכיצד העירייה יכולה להשתלב. "אני רוצה להקים בעיר את האקדמיה הראשונה בארץ לשוערים, יהיה בה מגרש ברמה בינלאומית, חדרי הלבשה, כיתות וכל הציוד שצריך. המורים יהיו שוערים ברמה בינלאומית שאני אביא איתי לארץ. כמובן שגם אני אלמד ואהיה אחד מהסגל. הכוונה היא שהילדים והנוער יגיעו מכל רחבי הארץ, זה לא יהיה ברמה אזורית אלא ארצית ואפילו בינלאומית".

פלוט ביקש לברר על איזה היקף השקעה מדובר והאם אוואט מוכן להשקיע מכספו הפרטי. "מדובר בהשקעה של 10-15 מיליון שקל ואני פה בגלל שאני מוכן להשקיע, אני רוצה להנציח את אבא".

פלוט הסביר לאוואט כי בנייה של אצטדיון חדש תיקח הרבה שנים ולכן צריך לחשוב על פתרון יצירתי. "אני מאוד רוצה בפרויקט ומוכן לשתף פעולה ולעזור, אבל הקמה של פרויקט בסדר גודל כזה תיקח לך עשר שנים ותתיש אותך בירוקראטית. אני מציע לקחת את מגרש טאגר הקיים, כיום הוא מוזנח, אבל יש לו פוטנציאל אדיר ותשתית מצוינת, אנחנו נעזור".

פלוט לא הסתפק במילים וביקש מאוואט לצאת איתו לסור בשטח כדי לראות את המגרש. אוואט נראה נרגש במיוחד. "כשהייתי ילד שיחקתי פה והתאמנתי, עצוב לראות את המקום הזה כל כך מוזנח וזה נכון באמת יש לו פוטנציאל אדיר, השאלה היא האם אפשר לבנות פה את הכיתות וחדרי ההלבשה מבחינת תכנית הבנייה".

פלוט אמר כי את הפרט אפשר לגלות בכמה דקות והזעיק למקום את מנהל אגף הנכסים של העירייה עו"ד אוהב אליעז. לאחר בדיקה קצרה בתכנית הבנייה של המגרש, התברר כי אין שום מגבלה המונעת הקמת המבנה המבוקש וכי הדבר אפשרי באופן כמעט מיידי".

בשעת לילה מאוחרת של אותו יום, התקשר פלוט לאוואט ואמר לו כי יש לו אור ירוק ברמה העקרונית להתחיל ולקדם את הפרויקט. פלוט הבהיר ואוואט הסכים כי שמו של המגרש על שם מארק טאגר יישאר ולצידו יופיע שמו של ויליאם אאואט ז"ל באופן בולט ומכובד.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות