fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

(כדורגל) שערוריית שיפוט במשחקה של מעלות: כרמיאל עלתה לפסגה

הפועל עירוני כרמיאל חוגגת את עלייתה למקום הראשון צילום: באדיבות אלעד ז'אן

סקציה מעלות (ליגה ב')

סקציה מעלות הפסידה בקרב תחתית קריטי למכבי נח'ף, 1:2, וירדה למקום ה-13 בטבלה, מקום שמוביל בסיום הליגה למשחקי מבחן נגד הירידה. אבל סיפור המשחק היה השיפוט השערורייתי של צוות השיפוט בראשות השופט הראשי רשאד דראושה, שבהחלטות, חלקם תמוהות ביותר, סייעו לנח'ף לרשום ניצחון דרמטי.

זה התחיל בדקה ה-32, כשכדור שיצא במלוא היקפו את קו הרוחב הוגבה לרחבת מעלות ופגע בידו של הבלם מומי יעקב. הקוון ראשיד חדאד, טען שהכדור לא יצא מתחומי המגרש, והשופט קבע פנדל לקבוצה המקומית. נח'ף אמרה תודה, כבשה מהנקודה הלבנה ועלתה ליתרון, 0:1. קפטן מעלות איתן אדרי, שמחה על ההחלטה ספג כרטיס צהוב ומיד לאחר מכן נשלף לעברו כרטיס צהוב שני והוא הורחק. עם פתיחת המחצית השנייה בישל רמי נאחס ליוסף נעים, שהבקיע את שער השוויון, 1:1. דקה לאחר מכן נשלח יוסף בכדור עומק, הבקיע, אך השער נפסל בטענה לנבדל. לפתע, הניף הקוון את הדגל וקרא לשופט. בתום שיחה קצרה נשלף כרטיס אדום לבלם מומי יעקב, בטענה כי סינן קללה לעבר השופט.  השחקן המורחק הכחיש בתוקף כי קילל את השופט וטוען כי צעק בכלל לעבר אחד מחבריו לקבוצה, במחאה על כך שהוא לא יורד לסייע בהגנה. למרות שהייתה בתשעה שחקנים, הציגה מעלות משחק לחימה והייתה ראויה לנקודה. אבל לא עם צוות שיפוט כזה שהחליט על תוספת זמן של 10 דקות! אלא שגם לאחר שחלפו עשר דקות, החליט השופט על תוספת על התוספת, ובדקה האחרונה הבקיעה נח'ף את שער הניצחון. אבי טפטה, שמחה על התוספת התופסת, הורחק גם הוא בכרטיס אדום. מיד לאחר השער השני של נח'ף, שרק השופט דראושה לסיום המפגש.

רמת השיפוט החלשה גרמה לתסכול עמוק ולכעס רב בקרב אנשי מעלות, שכבר בתחילת השבוע שיגרו למנהל אגף הליגות החובבניות בהתאחדות לכדורגל גיא גולדפרב, מכתב תלונה חריף על אירועי המשחק.

"מתחילת המשחק היה תחושה שמשהו אינו כשר", נכתב בתלונה, "מהלך המשחק מתאר חוסר ספורטיביות מובהק". בהמשך המכתב מפורטים מספר אירועים, שלטענת אנשי מעלות, חרגו מכל היגיון ספורטיבי. עוד צוין במכתב, שהשופט התעלם מעבירות ברורות שבוצעו על שחקני מעלות, כולל כאלה שקרו בתוך הרחבה וחייבו בעיטת עונשין מ-11 מ', וכן פסילת שער חוקי לזכות מעלות. בתלונה גם צוין כי למרות שהשופט הוסיף 10 דקות למשחק, השער של נח'ף הובקע כעבור 11 דקות ורק אז שרק השופט לסיום.

ראשי מעלות דורשים לזמן את שלישיית השופטים לדיון בעניין החלטותיהם, לבטל את תוצאת המשחק ולקבוע משחק חוזר. מעלות גם דורשת שלא לשלוח שופטים מהמגזר הערבי למשחקי הקבוצה עד סיום העונה, נוכח החשד שהיכרות מוקדמת בין השופטים לקבוצות, משפיעה על החלטותיהם.

אירועי המשחק עוררו גל של תגובות גם ברשתות החברתיות.

אביו של אחד משחקני מעלות כתב: "התביישתי שככה נראה הכדורגל שלנו. שיפוט כזה הוא יריקה בפרצוף של מי שחושב שכדורגל הוא ספורט הוגן. מה הבן שלי אמור להבין כשהוא נחשף לדברים כאלה? השחקנים משקיעים מתוך אהבה לכדורגל ובסוף מגיע שופט שמכריע ללא בושה תוצאה של משחק. גועל נפש".

אפילו שחקני נח'ף, הגיבו וכתבו שהטענות של מעלות "מוצדקות במיליון אחוז", וש"השופט הגזים בהחלטותיו נגד הקבוצה".

הגדיל לכתוב אביו של אחד משחקני נח'ף, שכתב: "הייתי עד למה שהתרחש במשחק. כשחקן כדורגל ותיק ואבא של שחקן, בכל שנותיי הרבות בכדורגל לא ראיתי צוות שופטים גרוע כזה, שבא להרוס משחק ולהשחית את ענף הכדורגל שאנחנו כל כך אוהבים. מקומם של שופטים כאלה לא במגרש. בושה".

המאמן ניסים שיון: "לצערי, הכלבים ינבחו והשיירה תעבור. מצער מאוד שאנשים בלבוש שופטים מתעללים בכל מי שאוהב ספורט נקי והוגן".

יו"ר סקציה מעלות אודי בן נעים: "הפעם, אני מתכוון להילחם עד הסוף על הצדק. היו במשחק הזה החלטות שיפוט הזויות על גבול האבסורד. זו פשוט שערורייה. שלחנו מכתבים להתאחדות לכדורגל ולאיגוד השופטים על מנת שיבדקו את כשירות המשחק. על ההרחקות של השחקנים אפשר עוד להתווכח אם הן מוצדקות או לא, אבל על תוספת זמן של 10 דקות ואחר כך עוד תוספת על תוספת עד שהקבוצה היריבה מבקיעה גול ניצחון, זה כבר חוצה כל גבול של הגינות בספורט".

הקשר בר כהן נעדר מהמשחק, מאחר ולטענתו הנסיעות מפרדס חנה, שם הוא מתגורר, מקשות עליו להגיע לאימונים סדירים.

חיים בן דוד, שלא שולב כלל במשחק נגד נח'ף, שקל לעזוב, אבל בעקבות לחץ מצד היו"ר בן נעים ושיחה אישית עם המאמן ניסים שיון, חזר.

בסוף השבוע הזה מעלות לא תשחק עקב התפרקותה של מכבי ירכא, אולם במשחק החוץ ביום שלישי הבא נגד עירוני כבול, היא תיחסר את שלושת המורחקים: איתן אדרי, מומי יעקב ואבי טפטה. אין ספק, שזוהי מכה קשה עבור הקבוצה שנלחמת על הישרדותה בליגה, מאחר שמדובר בשלושה שחקני מפתח.

אחי עכו (ליגה ב')

אחי עכו, שכבר השלימה עם העובדה שהיא כנראה לא תיכנס לפלייאוף העליון, השיגה במחזור האחרון ניצחון ביתי חשוב, שמבטיח לה באופן כמעט סופי את ההישארות בליגה.

אחי עכו גברה על הפועל טובא/זנגרייה, 0:1, משער בכורה של הרכש הטרי שהגיע מקבוצת אל נהדא נצרת, עירוא סויטאת בדקה ה-70.

הניצחון ביסס את אחי עכו במקום התשיעי בטבלה עם 31 נקודות והרחיק אותה 8 נקודות מהמקום ה-13, שמוביל בסיום העונה למשחקי מבחן נגד הירידה.

המאמן פריד סכניני: "היה משחק מאוד לחוץ, כי ידענו את התוצאות מהמגרשים האחרים. ידעתי להכין את הקבוצה מנטלית ומקצועית כמו שצריך והוכחנו את יכולתנו במגרש. כרגיל, החמצנו המון, אבל ידענו גם לנצל הזדמנות אחת כדי לכבוש ולהשיג הכרעה במשחק. נשאר לנו עוד צעד אחד קטן כדי להבטיח באופן סופי את הישארותנו בליגה ואני מאמין שנעשה את זה. זו הייתה המטרה המרכזית ואני בטוח שנעמוד בה".

הפועל כרמיאל (ליגה ג')

הפועל עירוני כרמיאל עלתה זמנית למקום הראשון אחרי ניצחון חוץ גדול על מכבי אבו סנאן מהצמרת הגבוהה, 1:2. נתן נודלמן העלה את כרמיאל ליתרון ראשון בבעיטת עונשין מדויקת כבר בדקה השביעית. בדקה ה-12 זכו המארחים להזדמנות להשוות את התוצאה כשנזקפה לזכותם בעיטת עונשין מ-11 מ', אך היא הוחטאה. למרות האכזבה, אבו סנאן לא ויתרה ובדקה ה-17 השוותה ל-1:1. בדקה ה-82 החזירה לעצמה כרמיאל את היתרון. דין כהן השאיר בעקב לפואד חיר א-דין שירה כדור אדיר ומדויק מ-18 מ' לבין חיבורי הקורות, 1:2. עד הסיום, ידעה כרמיאל לשמור על יתרונה ולהישאר בתמונת המאבק על העלייה לליגה ב'.

המאמן לירון יגר: "זה היה ניצחון של אופי ועם המון הקרבה, נחישות, לב ומאמץ קבוצתי. למרות שהדברים לא ממש תלויים רק בנו, נמשיך לעבוד קשה ולהתרכז במטרה שהיא לנצח בכל שלושת המשחקים שנותרו לסיום העונה, ומה שצריך לקרות, יקרה".

הפועל נהריה (ליגה ג')

הפועל נהריה הובסה במשחק חוץ על ידי הפועל דיר חנא, 5:0. נהריה החזיקה מעמד במשך 33 דקות לפני שספגה את השער הראשון. עד לסיום המחצית הכפילו המקומיים את יתרונם. במחצית השנייה נמשכה המגמה ונהריה ספגה עוד שלושה שערים בדרך להפסד ליגה נוסף. 

הפועל שלומי (ליגה ג')

הפועל שלומי הפכה לקבוצה הגרועה בישראל, מבחינה סטטיסטית כמובן, אחרי הפסד חוץ להפועל דיר אל אסד, 4:2. היה זה ניצחון ראשון העונה לדיר אל אסד אחרי 16 הפסדים, בעקבותיו ירדה שלומי למקום האחרון בטבלה.

דיא אל אסד כבשה ראשונה כבר בדקה הרביעית, אך אבי הרבון השווה בדקה ה-18 ל-1:1. עם פתיחת המחצית השנייה (דקה 47), עלתה דיר אל אסד ליתרון שני במשחק, אך שוב היה זה אבי הרבון שכבש ואיזן ל-2:2. בדקה ה-83 זכתה דיר אל אסד לפנדל, שנוצל ליתרון שלישי במשחק, 2:3. עמוס בתוספת הזמן הבקיעה דיר אל אסד את השער הרביעי שחתם את תוצאת המשחק. שלומי כהן משלומי, עוד הספיק לספוג כרטיס אדום והורחק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות