fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל בימי קורונה: הפועל עכו ממשיכה להתאמן וגם לשלם

הפועל עכו ממשיכה בשגרת אימונים המותאמת למצב. מספר האימונים צומצם לשני אימונים בשבוע בלבד, ועם חלוקה ברורה של קבוצות עד 10 שחקנים.
כדורגל בימי קורונה
חוסר ודאות. שחקני הפועל עכו באימון

כדורגל בימי קורונה: בעמדת המתנה

הפועל עכו נכנסו עוד בשבוע שעבר לכוננות קורונה ואסרו על השחקנים לצאת לחופשות פרטיות. מחזיקת זכויות הניהול בהפועל עכו קרן בן נשר אמרה: "לאור כל מה שקורה במדינה ובכלל בעולם, לא אישרנו את בקשת השחקנים לצאת לחופשה. הדאגה האמיתית היא קודם כל לבריאותם, אבל הגענו לישורת האחרונה של העונה, כשכל משחק הוא מעתה בעל חשיבות להישארותנו בליגה, והדבר האחרון שהיינו רוצים זה שחקנים שייחשפו לנגיף ייכנסו לבידוד ויעדרו מהמשחקים".

בינתיים, הפועל עכו ממשיכה בשגרת אימונים המותאמת למצב. מספר האימונים צומצם לשני אימונים בשבוע בלבד, ועם חלוקה ברורה של קבוצות עד 10 שחקנים. חלק מתאמן בצד אחד של המגרש וחלק בצד האחר. על מנת למנוע מגע בין השחקנים, האימונים מתרכזים בעיקר בשימור הכושר הגופני ובבעיטות לשער. האימונים, אגב, הועברו למגרש הדרומי, עקב הוראת העירייה לסגור את האצטדיון העירוני לצורך פעולות חיטוי.

מנכ"ל הפועל עכו צביקה מונקה: "כרגע, אנחנו שומרים על מסגרת אימונים, אומנם מצומצמת, על מנת לשמור על מסגרת ספורטיבית, כי בכל יום יכול להיות שינוי. גם אנחנו, כמו כולם, ממתינים להחלטות בעניין וכמובן שנפעל לפיהם. קשה בלי כדורגל וממש משעמם, אבל צריך להפנים את המצב. מאחר גם והדברים לא תלויים בנו אין לנו הרבה מה לעשות אלא להמתין בתקווה שהמצב הזה יסתיים והשגרה תחזור".

בהפועל עכו גם הוחלט, בינתיים לפחות, שלא להוציא את השחקנים לחל"ת (חופשה ללא תשלום) ולהמשיך לשלם את שכרם הבסיסי, כל שחקן בהתאם לחוזהו, רק ללא תוספת מענק על נקודות.

אבי כץ, מנהל בית"ר נהריה: "הודענו לשחקנים בתחילת השבוע כי לאור המצב, כל האימונים בוטלו עד להודעה חדשה. ביקשנו גם מהשחקנים לגלות אחריות ובגרות ולערוך אימונים אישיים על מנת לשמור על כושר במידה והפעילות תחזור בימים הקרובים. במקביל, אנחנו גם בודקים את ההיבט הכלכלי של המצב. אני מקווה שכל הסיפור הזה ייגמר כמה שיותר מהר ושנחזור לשגרה בריאה ותקינה. כל הסיטואציה מראה לנו שהחיים זה לא רק כדורגל. באופן אישי, אני מנצל את הימים האלו למנוחה. סוף סוף, אחרי הרבה שנים בכדורגל, אני נח בשישי בצהריים".

ניסים שיון, מאמן סקציה מעלות: "קשה מאוד בלי הכדורגל. המצב לא פשוט וגם חוסר הודאות לגבי העתיד, מבאס נורא. כבר בשבוע שעבר המגרש נסגר, ובעקבות הנחיות שקיבלנו, הפסקנו גם את האימונים. ביקשנו מהשחקנים שלפחות בתקופה הקרובה יקיימו אימונים עצמאיים על מנת לשמור על כושר, אבל אין לנו מעקב אם זה באמת קורה וכמה שחקנים באמת מיישמים את הבקשה. בינתיים, ככל שהזמן חולף, אתה גם לא יכול לדעת באיזה כושר השחקנים יחזרו כשהעניינים יחזרו לשגרה. הסיטואציה קשה לעיכול, אבל זו בעיה עולמית. כולנו מחכים בתקווה לבשורות טובות".

פריד סכניני, מאמן אחי עכו: "ביום חמישי שעבר הודענו לשחקנים על הפסקת האימונים עד הודעה חדשה. הם קיבלו את זה בהבנה, כי בכל העולם זה ככה. כולם נפגעים מהמצב, לא רק השחקנים. גם אני כמאמן, וגם שאר בעלי התפקידים במועדון, לא יודעים מה יהיה עם השכר שלנו. לדעתי, ההחלטה לבטל את המשחקים בליגות הנמוכות היא טעות. גם ככה נשארו בסך הכל 4 משחקים לסיום הליגה, אז יכלו בכמה ימים להשלים את המשחקים ולגמור את הסיפור. גם מבחינת קהל, לא הייתה בעיה. במשחקים שלנו למשל, כולל נגד הקבוצות שנאבקות על העלייה, לא הייתה כמות כל כך גדולה של קהל. הבעיה היא שאף אחד לא יודע מתי הליגה תחודש ואיך השחקנים יחזרו אחרי שהייה כל כך ארוכה ללא אימונים. בכל מקרה, אני מאחל לכולם בריאות ושנעבור את זה בשלום".

בהפועל שלומי מליגה ג', צמצמו את מספר האימונים לשני אימונים בלבד בשבוע. כמו כן, חולקה השחקנים לשתי קבוצות וממעטים במגע פיזי.

אושרי לוי, מנהל המקצועי בהפועל עירוני כרמיאל, קפטן ושוער הקבוצה: "כאיש ספורט, הייתי רוצה שהליגה תימשך, אולם כאיש משפחה, הבריאות חשובה הרבה יותר מכל ענף ספורט. כולנו מייחלים לימים טובים יותר וחזרה מהירה לשגרה".

שלומי כהן, קפטן הפועל שלומי: "מצב מבאס נורא. לדעתי, ההחלטה על הפסקת המשחקים הייתה נכונה, כי הבריאות היא מעל לכל. אין ספק שהכדורגל הוא חלק מתרבות הספורט, בעיקר במקומות כמו אצלנו ביישוב קטן כמו שלומי, שלאחר הרבה שנים, חזר לפעילות. אני מקווה שכל המצב הזה ייגמר מהר ונחזור לשגרת ספורט מלאה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות