fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"חזרתי לנתניה נטו בגלל הרגש, זו זכות לשחק פה"

באימון הפתיחה של הקבוצה הבהיר אלמוג כהן כי לא חזר למכבי נתניה בגלל התנאים: "גם אם היינו משחקים בארגז חול הייתי בוחר בנתניה"
קפטן מכבי נתניה אלמוג כהן. צילום: דף הפייסבוק של מכבי נתניה
קפטן מכבי נתניה אלמוג כהן. צילום: דף הפייסבוק של מכבי נתניה

מכבי נתניה פתחה את עונת 2019/20 באימון ראשון שנערך ביום ראשון. היהלומים, שבעונה החולפת פספסו את המקום באירופה ברגע האחרון ונכנעו לבני יהודה בגמר הגביע, יקוו לעונה קצת יותר טובה מבחינתם. הקבוצה פתחה את אימוניה עם חמישה שחקנים חדשים – אלמוג כהן שחזר אחרי כמעט עשור בגרמניה, רועי קהת שהגיע ממכבי חיפה, הבלם הספרדי רומן גולובארט, וכן רון אשכנזי ויובל שדה. משחקה הראשון של נתניה בעונה שבפתח יהיה ב-27 ביולי נגד הפועל חיפה במסגרת גביע הטוטו.

כיאה לאימון פתיחה, וקל וחומר כשמדברים על התכונה הרבה בעיר לאור חזרתו של אלמוג כהן למועדון, 1,000 אוהדים צהובים לא נשארו אדישים, פרצו בהמוניהם לכר הדשא וגרמו לדחיית האימון, כשהקשר שחזר מגרמניה נישא על הכתפיים והחזיק אבוקה. גם רועי קהת הונף על ידי הקהל החם והנלהב. השוער דני עמוס, המגן ויקי כחלון והחלוץ גיא מלמד זכו למנוחה נוספת ולא הגיעו לאימון הבכורה. החלוץ פאטוס בצ'יראי יחזור לישראל במהלך השבוע ויצטרף לאימונים לקראת יציאה למחנה האימונים בשבוע הבא.

עוד לפני אימון הבכורה ערכה הקבוצה מסיבת עיתונאים אליה הגיעו הבעלים אייל סגל, המאמן סלובודן דראפיץ ואלמוג כהן. "אני מאוד מתרגש כי כיף לי להיות בבית, זאת פתיחת עונה ראשונה בארץ אחרי 10 שנים וכיף לקבל את כל האהבה מהקהל, מהצוות וגם מאייל סגל וניב גולדשטיין", אמר הקשר שמונה גם לקפטן החדש, והוסיף: "זאת הייתה החלטה לא קלה לשוב אבל מהרגע שלקחתי אותה אני עוד יותר שלם איתה. זו זכות לשחק במכבי נתניה. הדברים מסביב, כמו האצטדיון החדש והתנאים הטובים לעומת העבר, לא השפיעו על ההחלטה שלי. ההחלטה התקבלה נטו מרגש כי בלי נתניה לא הייתי מגיע לאן שהגעתי. החלטתי לחזור כהכרת תודה על הטוב שהמועדון הזה נתן לי. גם אם היינו משחקים בארגז חול הייתי בוחר לשוב לנתניה".

כהן גם דיבר על סרט הקפטן: "אני לא נלחץ כי שיחקתי כמנהיג באינגולשטאט ארבע שנים. להיות קפטן בגרמניה זה לא משהו רגיל וצריך לזכור שהייתי מנהיג בנתניה כבר בגיל 18".

מה המטרות של הקבוצה?

"אני יכול לתת פה עכשיו כותרות מפוצצות, אבל מה שאגיד לא ישחק במגרש. היכולת שלנו תשחק ולא השמות או מה שעשיתי בגרמניה. אני אתן 100 אחוז, אהיה מקצוען וצנוע וניתן להצלחה לדבר על המגרש. המטרה העיקרית היא לשחק את הכדורגל הכי יפה בליגה כמו שעשו פה בעונות האחרונות, ושהאצטדיון יהיה מפוצץ בכל משחק בית".

דראפיץ' דיבר על השינויים בסגל לעומת העונה שעברה: "אין ספק שהעונה עשו עבודה כמו שצריך. לפני שלוש שנים להביא את אלמוג כהן ורועי קהת היה בלתי אפשרי וזה אחד הדברים שמראים איך התקדמנו וששחקנים רוצים להיות פה. אם אלמוג רצה להגיע לנתניה מגרמניה בזמן שכמה קבוצות טובות בארץ רצו אותו, זה אומר משהו. עם הסגל שיש לנו, הציפיות גבוהות. אם אני אגיד שהמטרה היא פלייאוף עליון אז יצחקו עליי. רצינו לבנות קבוצה רחבה ואיכותית יותר ואנחנו בכיוון הנכון. כל שנה היא אתגר, זה לא משנה מה עשינו כל הקריירה כי אם לא נצליח עכשיו יסתכלו עלינו בעין עקומה. התקציב גדל והביאו שחקנים ברמה גבוהה, והציפיות בהתאם. אנחנו צריכים לעמוד בהן כדי להראות שאנחנו שווים משהו. אני מסתכל על הקהל: לפני שלוש שנים הילדים לא רצו להיות בקבוצה, והיום, אחרי שהם גדלו יחד איתנו, הם רוצים להיות אוהדי נתניה. אנחנו מצפים להרבה יותר מ-4 אלף מנויים וזו אחת ההצלחות שלנו. לגבי תארים? יהיה פייט על הצמרת ונעשה הכל כדי להיות שם".

https://www.youtube.com/watch?v=uU5TbKS-zbE

המאמן התייחס לעתידם של חן עזרא שמבוקש בנתניה וניקו אולסק שעשוי לעזוב את נתניה לליגה האמריקאית. דראפיץ: "אני מאמן כדורגל, יש דיבורים עם ההנהלה ובכל מה שקשור לכסף אני לא מתערב. ניקו רצה ללכת גם בעונה שעברה לארה”ב, ונשאר. הוא מתחיל איתנו את האימונים ונראה תוך כדי תנועה איפה הוא ישחק".

על הבלם רומן גולובארט אמר דראפיץ': "כשהבאתי את עלי מוחמד גם אמרו שזה הימור. ראיתי את הפוטנציאל של רומן, הוא נפל בין הכיסאות. הוא היה 7 שנים בוויגאן וכשהוא היה בן 17 רוברטו מרטינס שאימן אותו אמר שהוא יצליח. נפלה הזדמנות, ראיתי את היכולת שלו ולקחתי הימור שאני מקווה שיצליח. אין לנו סקאוטים וכל שחקן זר שמגיע זה מתוך אינטואיציה. היו לי נפילות עם זרים אבל גם הבאתי עם האינטואיציה שלי את חסוס רואדה ועוד שחקנים טובים. אני מאמין שלא צריך לסגור את הסגל עד למחנה האימונים ולכן הותרנו מקום לשני זרים. הרבה יכול לקרות במחנה. אף אחד לא סופר את אביב אברהם, ויש גם את יונס מלדה שיכול להפתיע ולכן ניתן לשחקנים האלה צ’אנס. אנחנו רוצים לשמור את האופציה אם נצטרך עוד חיזוק של מגן שמאלי או קשר".

הבעלים אייל סגל דיבר במסיבת העיתונאים: "השנה מכבי נתניה מציגה תקציב שיחצה את גבול ה-35 מיליון שקלים. זו עלייה של יותר מ-5 מיליון שקלים מהעונה שעברה ועשרה מיליון מלפני שנתיים. זה התקציב שהיה בעונתו הראשונה של דניאל יאמר. הרעיון המרכזי העונה, אותו סיכמו עם הצוות המקצועי, הוא לבנות קבוצה שתפסיק להזכיר שלפני 3 שנים התחלנו במינוס תשע ותתמקד בעתיד. לכן, בהזדמנות הראשונה החזרנו את אלמוג כהן למועדון. זה הגיע גם מרצון שלו. הוא חוזר כמנהיג וכקפטן וכאחד שלא ייתן לנו להגיע בדקה ה-82 ביתרון של 0:1 לגמר גביע ולא לזכות בו. הבאנו את רועי קהת שהוא שחקן מוכשר שאנחנו מקווים שיחזור דרך נתניה לקדמת הבמה. צירפנו בלם גבוה, מהיר וטכני שייתן לנו את מה שהיה חסר, וזה שיתוף פעולה טכני עם הבלם השני. הבאנו שחקנים מובילים שהם שחקני נבחרת במדינות שלהם ובנוסף דאגנו גם לצוות משלים ולכן צרפנו שני שחקנים צעירים מרמת השרון ויש לנו כוונה לצרף מגן שמאלי נוסף ולצאת למחנה אימונים עם הסגל הנוכחי. במידה ונרגיש צורך להתחזק בהמשך נוכל להרשות לעצמנו ולכן עד היום הותרנו לעצמנו שני מקומות נוספים לזרים. בנוסף צורפו לסגל 4 שחקנים מקבוצת הנוער, ילידי שנת 2000 ושני שחקנים בני 17 שהם עתיד המועדון. המטרה שהם יהיו חלק מהסגל ויזכו לדקות משחק. זאת חלק ממגמה שאנחנו מריצים במחלקת הנוער".

סגל דיבר על הרעיון שלו כי נתניה תזכה בתואר בחמש שנים מאז הגעתו ואמר: "אמרתי שבתוך 5 שנים נתניה תתמודד על כל התארים ועל זה אני מתחייב. אנחנו בשנה הרביעית ולפחות כרגע בנינו סגל שיכול להסתכל לכל קבוצה בעיניים. המטרה שלנו היא לגרום לאצטדיון בנתניה להתמלא בקהל מאושר. מכבי היא הדבר הטוב בעיר הזאת".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות