fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פינוי בינוי מגיע לדיור הציבורי

מתחמי דיור ציבורי ישן יימכרו ליזמים. המדינה תפנה את הדיירים לדיור חלופי וחדיש יותר והבניינים שיפונו יימכרו ליזמים על מנת להרוס אותם ולבנות במקומם דירות חדשות שיימכרו בשוק החופשי
שר החקלאות אורי אריאל
שר החקלאות אורי אריאל (צילום אפרת פראנק)

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, מוציא לדרך תוכנית לדיור ציבורי בר השגה הכוללת הקמת בניינים חדשים שישמשו את דיור הציבורי במקום הבניינים הישנים שחלקם החלו בשנים האחרונות להתפורר. התקציב יגיע ממכירת בניינים ישנים הממוקמים בקרקעות יקרות עם זכויות בנייה ליזמים.

על פי המתווה של השר אריאל, בשלב הראשון, יפורסם בימים הקרובים מכרז לבחירת חברה שתערוך מיפוי במערך הדירות הציבוריות בכל רחבי הארץ ותוכנית עבודה של המתווה החדש. בניינים הממוקמים על קרקעות יקרות עם זכויות בנייה נוספות ייכנסו לתוכנית. כך למשל בניין ישן בן שתי קומות ועשרה דיירים עם זכויות בנייה של 36 יח"ד ייכנס לתוכנית החדשה.

בשלב השני, המדינה תפנה את הדיירים לדיור חלופי וחדיש יותר והבניינים שיפונו יימכרו ליזמים על מנת להרוס אותם ולבנות במקומם דירות חדשות שיימכרו בשוק החופשי תוך ניצול מקסימלי של זכויות הבנייה. כספי המכירה, יועברו ישירות לקופת הדיור הציבורי במשרד הבינוי והשיכון על מנת לבנות בניינים חדשים ומודרניים לטובת זכאי הדיור הציבורי, מעונות סטודנטים ודיור להשכרה.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל
שר הבינוי והשיכון אורי אריאל בחתימת הסכם הגג בקרית ביאליק

המתווה החדש ימומן כולו מכספי מכירת הדירות ולא מתקציב המדינה. הדיירים שמתגוררים כיום בבניינים רעועים יזכו לדיור מודרני, משרד הבינוי והשיכון יוכל להגדיל את מספר הדירות במערך הדיור הציבורי ובמקביל מכירת הבניינים הישנים לטובת מכירה בשוק החופשי יאפשר להגדיל את היצע הדירות במקומות בהם מחירי הדירות זינקו בשנים האחרונות בשל מחסור בהיצע.

יש לציין עוד כי כיום עמידר מתחזקת בניינים רבים במקומות מבוקשים בגוש דן. כך למשל ברמת אביב יש לדיור הציבורי בניינים בשווי של מאות מיליוני שקלים. מתחם מגורים נוסף ממוקם במערב ראשון לציון בסמוך לקניון הזהב. גם ברחוב וולפסון בחולון יש מתחם הכולל בניין ישן בן 2 קומות בלבד. התוכנית תכלול גם בניינים בפריפרייה במידה ויימצא שמכירת הקרקע תניב לקופת הדיור הציבורי מספיק כסף על מנת לבנות פרויקטים חדשים. כך למשל באחד הרחובות המבוקשים ביישוב נשר יש מתחם דיור ציבורי גדול שיוכל להשתלב בתוכנית.

על פי המתוכנן, עמידר שהוכיחה עמידה בפרוייקטים לאומיים כגון הוספת חדרי מיגון בצפון הארץ תהיה החברה שתנהל את הפרוייקט. הדבר מותנה באישור סופי של רשות החברות הממשלתיות מכיוון שהיא כוללת שינוי ייעוד של חברת עמידר מתחזוקת דירות לניהול הפרויקט.

השר אורי אריאל: ״מדובר בתוכנית לאומית שתיתן מענה לאלפי זכאי הדיור הציבורי שממתינים לדירה ואף תוכל להתרחב לטובת סטודנטים. המציאות שבה לא מתאפשר לקבל תקציבים לטובת מתן מענה ראוי לדיור הציבורי לא מקובלת עלי ועל כן אם אין כסף אנחנו נייצר את הכסף. כאשר אנו באים לפתור את מצוקת הדיור של מעמד הביניים אסור לנו להשאיר בצידי הדרך את החלשים שהכי זקוקים לנו. זוהי בשורה ענקית עבור ציבור שלם ואני מתכוון לעשות הכל על מנת שהתוכנית תכנס לפועל בהקדם האפשרי״.

ממשרד השיכון נמסר כי בימים אלה יוצא המכרז הראשון עבור חברה שתמפה את המתחמים של הדיור הציבורי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות