fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוקם גן לאומי בין אביחיל לים במסגרת תמ"ל חבצלת השרון

מרחב זה יפריד בין השטח העירוני ובין המרחב הכפרי ויקבע גבול בין נתניה לעמק חפר
תמל חבצלת צילום באדיבות מועצה עמק חפר
תמל חבצלת צילום באדיבות מועצה עמק חפר

בדיון שנערך בשבוע שעבר בותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) התקבלה החלטה להפקדה בתנאים של תמ"ל 1071 חבצלת השרון. לאחר משא ומתן ממושך של הנהגת המועצה האזורית עמק חפר, ועדי ונציגי היישובים מול הותמ"ל, השיגה המועצה הישגים בתוכנית המוצעת. להלן המרכזיים שבהם:

  1. יתוכנן גן לאומי ברוחב המרבי האפשרי בשטח – מגן לאומי אביחיל ועד לחוף הים, תוך הסדרת מתחם רסקו וקיבוע מרחב זה ברמה הסטוטורית הגבוהה ביותר.
    הגן יפריד בין השטח העירוני ובין המרחב הכפרי, יקבע גבול בין נתניה לעמק חפר וישמש לרווחתם של כלל יישובי האזור.
  2. שטחי המסחר המתוכננים יצומצמו מ-120,000 מ"ר ל-70,000 מ"ר. דבר זה יביא להפחתה בגובה המבנים במתחם כולו בשלוש קומות.
  3. דרכי הגישה לבת חן וגבעת שפירא לא יעברו ביישובים אלא בדרך עוקפת מסביב להם.
  4. יצומצמו מספר יחידות הדיור במתחם לכ-2,800 + 500 דיור מוגן – תוך הגדלת הפרוזדור האקולוגי.
  5. במקום שני מגרשי כדורגל שנדרשו בתוכנית המקורית מתוכנן כעת מגרש אחד בהעמדה רוחבית, שיקטין את החריגה למרחב הירוק.
  6. ייבנו הרחבות ליישובים חבצלת, שושנת העמקים וצוקי ים. הרחבות אלה הועברו לצד הצפוני של היישובים על מנת לאפשר את הפארק הנרחב מגן לאומי אביחיל ועד לים לטובת הציבור. זאת, ביוזמה של החברה להגנת הטבע ובתיאום עם היישובים ונציגיהם. לא תהיה כל פגיעה בחוף, במצוק או בים ויוקצה מקום לחנייה. בנוסף לכך, בתיאום עם החברה להגנת הטבע, תקובע שמורת טבע לאורך המצוק.

מהמועצה נמסר: "עמדתנו העקרונית היא כי תמ"ל חבצלת השרון, שבבסיסה סיפוח שטחים חקלאיים של חבצלת השרון לטובת העיר נתניה, היא תוכנית רעה ומיותרת. זאת, במיוחד לאור העובדה שלנתניה יש עתודות בנייה עצומות שניתן לממש ללא כל פגיעה בשטחים פתוחים. לצערנו, המדינה נחושה לקיים את התוכנית שעליה כבר הושגה הסכמה עם הנהגת המועצה הקודמת. לשמחתנו הושגו הישגים משמעותיים, אולם יש לזכור כי לאחר שהתוכנית תופקד יוקצו 60 יום להתנגדויות, ועדיין לא נאמרה המילה האחרונה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות