fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגזירות החדשות: יורגשו גם בענף הנדל"ן

הגזירות הכלכליות לראש הממשלה ובקרוב יובאו לאישורה של הכנסת נראות יחסית מינוריות לעומת קמפיין ההפחדה שהתנהל כאן בחודשים האחרונים
גל קסטל
גל קסטל (צילום: יח"צ)
 גל קסטל
גל קסטל (צילום: יח"צ)

הגזירות הכלכליות שהוצגו השבוע לראש הממשלה ובקרוב יובאו לאישורה של הכנסת נראות יחסית מינוריות לעומת קמפיין ההפחדה שהתנהל כאן בחודשים האחרונים: העלאת המע"מ באחוז, הגדלת מס ההכנסה, מיסוי על מוצרי יוקרה והקטנת קצבאות הילדים הן גזירות כביכול שהעם בישראל התמודד עם מורכבות וגדולות מהן. אך חשוב להבין כי לגזירות ישנה השפעה ישירה על שוק הנדל"ן. ולא, לא מדובר על פגיעה בשוק נדל"ן היוקרה אלא על הפרויקטים שקהלי המטרה שלהם הם זוגות צעירים ומשפרי דיור.

כל גזירה כלכלית אשר באופן ישיר משאירה פחות כסף בכיסם של האזרחים משמעותו – פחות יכולת כלכלית לרכישה של מוצרים בסיסיים, ובמיוחד יכולת קטנה יותר ברכישת דירת מגורים. העלאת המע"מ באופן ישיר תייקר את מחירי הדירות ב- 1 אחוז (לפי צפי העלאת המע"מ) כך שהקושי לרכישת דירה ימשיך ויגדל, בטח בקרב זוגות צעירים.

הממשלה זה שנים מנסה לפעול להורדת מחירי הדירות והקלה על קהל הרוכשים שאינו מצליח להשיג דירה ראשונה. פעולות אלו בוודאי אינן פעולות המקלות על קהלי הרוכשים שהמדינה מבקשת להטיב עמם. הגזירות הכלכליות הצפויות אינן מבשרות טובות לאזרחים ובטח לא לקהל רוכשי הדירות שחלום הדירה רק הולך ומתרחק.

כעת נוצר מצב הפוך ממה שהיה עד כה: ממדיניות של המתנה ברכישת דירה וציפייה להורדת מחירים, הרכשים שקרובים למהלך של רכישת דירה יצטרכו לעשות זאת בהקדם לפני כניסתם בפועל של הגזירות הכלכליות החדשות, ובכך אולי להצליח לחסוך סכום לא מבוטל ברכישת הדירה.

הצעדים של הממשלה יקשו כמובן גם על היזמים. כאשר פוגעים בכיסם של האזרחים, השיקולים לרכישת דירה משתנים ונדחקים מראש סדר העדיפויות. באופן ישיר התנועה במשרדי המכירות בפרויקטים ברחבי הארץ הופכת להיות דלילה ובכך נפגעים היזמים וקצב המכירות יורד. הדבר ישפיע גם על השיקולים של היזמים ברכישת קרקעות חדשות או יציאה לשיווק של פרויקטים חדשים. קבלת ההחלטות תהיה לאחר שיקולים רבים וביתר זהירות תוך התחשבות במצב השוק המושפע מהגזירות הכלכליות. מכן עשוי מצב שוק הנדל"ן להחמיר עוד יותר.

הטור נכתב על ידי גל קסטל, מנהל השיווק של חברת "ארזים" (ג.י.א) מקבוצת אורון אחזקות והשקעות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות