fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בן לאון: "יתומי צה"ל – לא פג תוקף"

יתומי צה"ל, שעברו את גיל 21, מבקשים מהמדינה להמשיך ולסייע להם, במיוחד בימים קשים אלה של משבר הקורונה. בן לאון מספר את סיפורו האישי והמרגש
מחאתם של יתומי צה"ל. בן לאון

יתומי צה"ל, שעברו את גיל 21, מבקשים מהמדינה להמשיך ולסייע להם במענקים שקיבלו עד כה, במיוחד בימים קשים אלה של משבר הקורונה.

בן לאון, תושב נהריה לשעבר מספר את סיפורו האישי ומדבר בשמם של 15,700 יתומי צה"ל ברחבי ישראל:

"אבי שירת כקצין בצד"ל ונהרג בפיגוע בערב פורים בשנת 1997. אמא שירתה באמ"ן. שלוש שנים אחרי שאבא נהרג, עם נסיגת ישראל מלבנון, עלינו כל המשפחה לישראל והשתקענו בנהריה. עלינו עם אמא, סבא וסבתא, שני אחיי ואני.

בשנת 2006 אמא נפצעה ושנתיים אחרי, בשנת 2008, נפטרה. סבא וסבתא נפטרו אף הם לפני כשנה וחצי, כך שנשארנו לבד. אני ושני אחים.

תחושת הלבד הזאת מכבידה, קשה להתמודד עם המציאות החדשה שנכפתה עלינו, אם אני יתום עד גיל 21 זהו? אחרי גיל 21 אני כבר לא יתום? אין לי זכויות?

אז אני רוצה לומר שהכאב נשאר אותו כאב שמלווה אותי מגיל 8. אבא זה אבא ואמא זה אמא ולגדול בלי הורים, הופך את הדרך להרבה יותר קשה.

כשבגרתי, עזבתי את נהריה לטובת תל אביב, למדתי צילום והיום אני צלם, עורך וידאו, צלם סטילס, אירועים, עורך קליפים ולאחרונה אף צילמתי סרטון לילדי "ניצני ראשון" – ילדים עם מוגבלויות. אבל קשה לשרוד".

יתומי צה"ל משמיעים את קול המחאה

לאון: "קשה לשרוד במדינה הזאת בימים אלה. בתור עצמאי טרם קיבלתי מענק מהמדינה למרות שכבר הגשתי את כל הטפסים. פניתי לבקשת סיוע כיתום צה"ל אך אין מענה.

אני לא מבין איך מצפים ממני להסתדר? מה אני אמור לעשות? בסך הכל אני רוצה להתפרנס. לא יכול להיות שלא אסגור את החודש. אני פשוט מרגיש לבד".

קבוצת "יתום צה"ל לא פג תוקף" שהוקמה בפייסבוק מאגדת את פעילות יתומי צה"ל ומשמיעה את מחאתם:

"במשך שנים ארוכות תמיד דרשו מיתומי צה"ל להיות חזקים, כאילו כלום לא קרה. רק שמה שקרה בילדותינו, בחסות המדינה, היה צונמי אישי לכל אחד ואחת מאיתנו.

מדינת ישראל קבעה שבגיל 21, פג תוקף היתמות של יתומי צה"ל ואנחנו מפסיקים להיות מוכרים כקרובים מדרגה ראשונה לחלל. ולכן, בחרנו להשמיע את קולנו כי לשכול אין גיל, הוא נצחי ולא עובר".

בן לאון: "לשכול אין גיל"

"אני זוכר שכאשר הייתי קטן אמרה לי אחת השכנות בנהריה: 'תודה'. כששאלתי 'על מה?' השיבה ש'בזכות אבא שלי וחייליו היא יכולה לגור בנהריה בלי פחד, בשלום ובביטחון'. הדברים שאמרה מרגשים אותי עד היום.
אז היום חיים בשקט יחסי וזהו? אני כבר לא נחשב יתום? אנחנו מרגישים שהמדינה מפקירה אותנו, שכחה מקיומנו, לא מבינים שמי שגדל כמוני נשאר עם צלקות לכל החיים ומה בסך הכל אנחנו מבקשים? סיוע כדי לגמור את החודש בכבוד.
היום, ערב יום הזיכרון, קשה לנו יותר. השנה לא נוכל לעלות לקברי יקירינו או להגיע לטקס המרכזי בהר הרצל – בו מדי שנה מקריאים את שמו של אבי – נשאר בבתים ונתמודד עם האובדן לבד.
אני קורא למדינה לשמוע את זעקת יתומי צה"ל, שמבקשים לקבל הכרה וגם אחרי גיל 21 ולחיות פה בכבוד".
יתומי צה"ל לא פג תוקף. בן לאון
מערכת בלינקר מחזקת את יתומי צה"ל בימים אלה ומקווה שמחאתם תישמע.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות