fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי זכרון יעקב: סובלים ממטרדי רעש מהמואזין

"חוק המואזין", האוסר על שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, אושר השבוע בוועדת שרים לענייני חקיקה, לאחר שזכה לתמיכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הצעת החוק עוד טעונה אישורים בכנסת ובוועדות, אך הדיון הציבורי בנושא עלה שוב לכותרות,  תוך שלצד המציגים אותו כפוליטי (בהתאם להתייחסות המפורשת מתוך לשון הצעת החוק, המתייחסת למואזינים במסגדים), עולות הטענות כי מדובר במטרד יומיומי ללא קשר לדת. תושבים רבים בזכרון יעקב, בעיקר כאלה המתגוררים בשכונות הצפוניות של היישוב, הסמוכות למסגדי פראדיס, בירכו על החוק והביעו תקווה כי ייאכף.

"בכל רחבי זכרון יעקב ממרכז היישוב וצפונה, שומעים חזק את המואזינים מפראדיס בשעות שונות של היממה", מספר תושב היישוב, "זה מטרד יומיומי. אני מברך על החוק, למרות שלמעשה כבר קיימים חוקים למניעת רעש, שהמואזין עובר עליהם. הבעיה היא היעדר אכיפה. גם אחרי שיעבור החוק, אני מקווה מאוד ורוצה להאמין שייאכף".

תושב אחר הרחיב: "לפני כ-5 שנים הוכנסו במסגדי פראדיס רמקולים המופנים לכיוון זכרון יעקב, הקוראים לתפילה 5 פעמים ביום, החל מ-4:45 בבוקר. הסובלים העיקריים מכך הם תושבי השכונות הצפוניות של זכרון יעקב, כמו גבעת עדן, שמתעוררים לפנות בוקר מהרעש גם עם חלונות סגורים. אם בזכרון יעקב מישהו היה משמיע "שמע ישראל" בקולי קולות, כולם היו מרימים קול צעקה. יש מספיק שיטות כיום להפיץ את הבשורה על תפילה, כגון וואטסאפ, ואין צורך להרעיש ככה".

על רקע השכנות התקינה בדרך-כלל הקיימת בין זכרון יעקב לפראדיס בלטו לאחרונה גם תלונות של תושבי זכרון יעקב על מטרדי רעש  הבאים מכיוון פראדיס בנוסף למואזין, כגון יריות שמחה, זיקוקים ומוזיקת חתונות בשעות מאוחרות בלילה.

בהמשך לכך מסר בשבוע שעבר ראש המועצה, זיו דשא, כי העלה את הנושא בדיון בוועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת שנערך בשבוע שעבר ועסק בתקנות הרעש.

"הצגתי את מטרדי הרעש ממנו אנו סובלים מהכפר פראדיס, הכוללים מוסיקה בעוצמת שמע מרבית, זיקוקים, יריות ועוד. בדיון ציינתי כי מעבר לסכנת החיים מעצם היריות, מפגעי הרעש פוגעים ישירות באיכות החיים שלנו באופן קיצוני ובלתי נסבל. מהנתונים שנאספו על ידנו, יש אף התגברות של המפגע הבטיחותי סביבתי בחודש האחרון. לצערי, המהלך בו הייתי מעורב עוד קודם כהונתי מול בג"צ לא הביא לפתרון הבעיה. למרות זאת, נמשיך ונבחן את כל הדרכים המשפטיות העומדות לרשותנו. אמשיך ביחד עם הציבור לפעול בנחישות מול הרשויות ומשרדי הממשלה בדרישה למילוי חובתם. נדרש טיפול שורש מתמשך, כולל המשך והעמקת האכיפה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות