fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ערעור: להטיל קלון על ראש עיריית עראבה בעבירות תעבורה

פרקליטות מחוז צפון, מקור : מפות גוגל
פרקליטות מחוז צפון, מקור : מפות גוגל

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי חיפה, ערעור על גזר דינו של בית משפט השלום בעכו, כנגד הקלה בעונש, וכנגד ההחלטה שלא להטיל קלון על ראש עיריית עראבה המכהן  עלי עאסלה. היום (שני) בשעה 16:00  יתקיים דיון בערעור  בפני הרכב נשיא בית המשפט המחוזי חיפה השופט ד"ר רון שפירא.

 עאסלה הועמד לדין בבית משפט השלום לתעבורה באילת בעבירות של נהיגה בקלות ראש ועבירה של נהיגה ברכב בדרך במהירות העולה על הקבוע בחוק. על פי עובדות כתב האישום,  נתפס עאסלה שהוא נוהג במהירות של 182 קמ"ש, שהייתה כפולה מהמהירות המותרת באותו קטע כביש. עאסלה לקח אחריות וטען להגנתו, במסגרת הטיעונים לעונש, כי הוא מופלה על רקע היותו איש ציבור, וכי בכל מקרה את העבירות הוא ביצע כי נהג ברכב לא שלו, כאשר הכביש היה ריק מנוסעים.

בית משפט השלום קבע בגזר דינו, כי קשה לקבוע, כיצד נהג מיומן אינו יכול היה להיות מודע למהירות נסיעה כל כך גבוהה ולהרגיש את המהירות הגבוהה שבה הוא נוסע. אף על פי כן, קבע כי במקרה זה, ניתן להימנע מהטלת רכיב של מאסר בפועל, ולהסתפק בענישה צופה פני עתיד, והטיל עליו, בין היתר, מאסר מותנה בן שלושה חודשים, פסילת רישיון נהיגה לתקופה של 18 חודשים, לצד 5 חודשי פסילה על תנאי למשך 3 שנים.

 עאסלה היה במעמד זה, באולם בית המשפט, ובסופו של יום הפקיד את רישיון הנהיגה שלו.  חודשיים בלבד לאחר גזר הדין בתיק הראשון, בתאריך ב-23 ליולי 2017, עאסלה נתפס נוהג בפסילה וטען כי חש שלא בטוב וביקש להגיע לקופת החולים. במעמד הטיעונים לעונש ביקשה התביעה, בין היתר, ובהתאם לרמת הענישה הקיימת, מאסר בפועל, והשתת קלון, כיוון שמדובר על  הפרת צו שיפוטי של בית משפט מצדו. בית משפט השלום לתעבורה בעכו, סבר כי יש להעניק לעאסלה הזדמנות נוספת, והאריך את עונש המאסר על תנאי. עוד קבע בית משפט השלום בעכו, כי במקרה זה, אין מקום להטלת קלון.

לאחר לימוד פסק הדין, והואיל והעונש סוטה לקולא באופן קיצוני, כמו גם נסיבות המקרה הצדיקו הטלת קלון, החליט פרקליט מחוז חיפה (פלילי) – עו"ד  עמית איסמן על הגשת ערעור לבית המשפט המחוזי חיפה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות