fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נער איבד הכרה בגן ציבורי בקרית מוצקין לאחר שתיית אלכוהול. הוא נמצא על ידי סיירת ההורים העירונית שהזעיקה אמבולנס

בני הנוער בקריות צורכים כמויות גדולות יותר של אלכוהול לעומת העבר ובמהלך התקופה האחרונה נרשמו מקרים רבים של בני נוער שנמצאו על ידי סיירות ההורים העירוניות כשהם שיכורים בגני ציבוריים ברחבי הקריות.

סיירות ההורים כשמן כן הן, מורכבות מהורים שיוצאים לפעילות בסופי שבוע בשעות הערב. סירות ההורים מסתובבות בין הגנים העירוניים ובודקות את מעשי בני הנוער בכדי למנוע מהם להשתמש באלכוהול או לעשות מעשי ונדליזם. בזמן חופשות בית הספר מתגברות סיירות ההורים את פעילותן בעיקר באזורים בהם מתרכזים בני נוער ומהווים מוקד להפרעות רעש לשכנים.

במהלך התקופה האחרונה התברר כי ישנה עליה במספר בני הנוער ששותים אלכוהול ומסתובבים שיכורים בגנים הציבוריים. אחד מחברי סיירת הורים סיפר כי מדובר בנערים ונערות שהם פוגשים כמעט בכל סוף שבוע כשהם שיכורים. "זו תופעה מאוד נפוצה בקרב בני הנוער" הוא אומר "הם לוקחים אלכוהול מהבתים של ההורים או משכנעים מישהו לקנות להם בפיצוצייה ואז הם מתיישבים בגן ציבורי או במקלט ושותים עד שמשתכרים. כשאנחנו פוגשים נערים שיכורים אנחנו בודקים שהם בסדר ומזעיקים את ההורים כדי שיקחו אותם הביתה. אנחנו לא אוספים נתונים מספריים על בני נוער שיכורים, אבל אנחנו פוגשים אותם יותר ויותר".

המקרה החמור ביותר נרשם בגן המייסדים בקרית מוצקין בחופשת סוכות. סיירת ההורים העירונית הגיעה למקום כחלק מהפעילות שלה. "כשהגענו לגן ראינו התקהלות של בני נוער" סיפר אחד ההורים "ניגשנו לראות מה קורה וראינו נערים מבוהלים וחסרי אונים סביב נער כבן חמש עשרה ששכב על הרצפה מחוסר הכרה ומהפה שלו יוצא קצף. הנערים היו כל כך מבוהלים שהם פחדו להתקשר להורים שלו ולהזעיק אותם. הם סיפרו שהוא שתה אלכוהול ועירבב כל מיני סוגים של שתייה וגם כדורים להפרעת קשב. הוא לא הגיב לקול או למגע ונראה שהיה מחוסר הכרה במשך זמן רב".

חברי סיירת ההורים הזעיקו אמבולנס והנער פונה לטיפול בבית חולים. איציק אוחנה, מתנדב בסיירת הורים, אומר כי מדובר בפעילות התנדבותית שכל הורה יכול לעשות. "אפשר להתנדב פעם בחודש ולעשות סיור עם הורים אחרים" הוא אומר "זה דבר טוב שכל הורה יכול לעשות והכי חשוב שזה משהו שיכול לעזור לבני הנוער. אנחנו רוצים שהם יבלו ויהנו ועם זאת אנחנו רוצים להרחיק אותם מצרות כמו אלכוהול, ונדליזם ואלימות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות