fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

80 שנה אחרי שהוקם בית הספר אחדות ייהרס

בית הספר אחדות חגג 75 שנים
בית הספר אחדות חגג 75 שנים

בית הספר אחדות ע"ש יחזקאל רוזן בקרית מוצקין, שהוקם לפני יותר מ~80 שנה, קיבל היתר להריסה ובנייה מחדש. על תכנון הפרויקט וביצועו אחראית החברה הכלכלית של קרית מוצקין.

בדיונים הרבים שהתקיימו בוועדות התכנון, עלה, כי עלות חיזוקו של בית הספר בפני רעידות אדמה יחצה את הסכום המרבי שקבע משרד החינוך. לכן, בית הספר ייהרס, ובשטחו ייבנה מבנה חדש, של יותר מ~3000 מ"ר, שיכיל 18 כיתות בשלוש קומות. לאחר שתושלם הבנייה, ייהרס המבנה הישן ויוסדרו מגרשי המשחקים וחצר בית הספר.

בית הספר אחדות הוקם ב~1936 והיה לבית הספר הראשון בקריות. הוא החל את דרכו כסניף של בית הספר הריאלי בחיפה. עם בוגריו נמנים ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי ואנשי צבא בכירים. השנה נקרא בית הספר על שמו של יחזקאל רוזן ז"ל, מהמורים הראשונים שלימדו בו.

לפני מספר שבועות יצא לדרך השלב הראשון, כשהוצבו שתי כיתות יבילות לשימוש התלמידים שלמדו במבנה החיצוני הקטן הנמצא מחוץ למבנה הראשי. השלב השני יכלול הריסת המבנה החיצוני הקטן, חישוף השטח והכנת הקרקע לבניית מבנה חדש.

בית הספר אחדות חגג 75 שנים
מתוך חגיגות 75 שנה לאחדות

המבנה יוגדר "בית ספר חדשני" על פי הקריטריונים של משרד החינוך, והמשמעות היא תוספת של 30 אחוזים לשטחו, על מנת לאפשר מרחבי למידה, בנוסף לכיתות הלימוד הרגילות. בכל אחת משלוש קומותיו תהיה רחבה גדולה של 300 ו~400 מ"ר לפעילות לימודית חדשנית.

לאחר סיום בניית הכיתות ומעבר התלמידים למבנה החדש, ייצא לדרך השלב השלישי: הריסת המבנה ההיסטורי. על השטח שיפונה יוקמו מגרש ספורט ורחבת משחקים גדולה.

מנהל אגף החינוך, איל אורן: "המבנה הארכיטקטוני תוכנן כך שיאפשר למידה דיפרנציאלית ולא יוגבל למסגרת כיתת הלימוד בלבד. הכוונה ליצור מצב שבו יש קשר בין פנים הכיתה לרחבת החיצונית. הרעיון הבסיסי הוא לפתוח את בית הספר לסביבתו הקרובה והרחוקה".

מנהלת בית הספר, מור אורן: "אנו זקוקים למרחבי למידה שיאפשרו אינטראקציות שונות ולמידה שיתופית מגוונת. המרחבים צריכים לאפשר סגנונות למידה שונים וכן תנאים מרביים של נוחות, מרחב רגוע ואנרגיה חיובית. על בית הספר להיות בנוי כך, שהוא חלק מעולמו של הילד ומאפשר זרימה טבעית בן החוץ לפנים".

ראש העירייה צורי: "כבוגר בית הספר אחדות, אני חש רגשות מעורבים, שכן עלינו להיפרד מהמבנה ההיסטורי. זוהי משימה עבורי לשמר את הרעיונות שהביאו להצלחת בית הספר מראשיתו גם במבנה החדש למען הדורות הבאים. אין לי ספק שימשיכו לצאת מבית הספר דמויות מופת בחברה הישראלית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות