fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

50 חודשי מאסר לתושבת סחנין שהצטרפה לארגון דעאש

ויסאם וסברין זבידאת
צילום רשת

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר אתמול (שלישי) 50 חודשי מאסר בפועל על סברין זבידאת, בת 30 מסכנין, בגין הצטרפות לארגון המדינה האסלאמית (דאעש) עם שלושת ילדיה. היא הורשעה לאחר שהודתה במעשים. נגד בעלה, ויסאם, עדיין מתנהל משפט, כתבי אישום נגד השניים הוגשו בחודש אוקטובר 2016.

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד שגב אדלר עולה כי החל משנת 2015, גילו בני הזוג עניין הולך וגובר בארגון דאע"ש ופעילותו והחלו לעקוב אחר פעילות הארגון באמצעות הרשתות החברתיות באינטרנט ופיתחו הזדהות אידיאולוגית עם הארגון , מה שהביא אותם להחליט להצטרף לדאע"ש ולחיות תחת חוקי השריעה.

על פי חקירת המשטרה והשב"כ, בני הזוג טסו לרומניה בחודש יוני 2015 כדי להשתתף בטקס סיום לימודי הרפואה של אחיה של סברין. מבעוד מועד הם תכננו להמשיך משם לטורקיה, כשהיעד הסופי היה להגיע לסוריה ולהצטרף לדאעש. סברין יצרה קשר עם פעיל דאעש ששימש לה כאיש קשר, הזוג פגש אותו בטורקיה ומשם הוא העביר את המשפחה לסוריה. לפי כתב האישום, עוד קודם לנסיעה הביעו השניים התעניינות בארגון דאעש ובפעילותו, והחלו לעקוב אחרי הארגון ברשתות החברתיות. ברומניה הם השאירו את המכשירים הסלולריים שלהם על מנת שלא יוכלו לעקוב אחריהם, ולא סיפרו לבני משפחה על ההחלטה להצטרף לדאעש.

ויסאם וסברין זבידאת
צילום רשת

השופט אברהם אליקים קבע בגזר הדין: "מעשיה של הנאשמת היו מתוכננים היטב. היא יצרה קשר עם פעיל בארגון דאעש ותכננה את היציאה לרומניה עם בעלה וילדיהם כחלק מחופשה משפחתית. הם השאירו את מכשירי הטלפון הסלולריים שלהם על מנת למנוע אפשרות להתחקות אחריהם".

עם זאת ציין השופש כי חלקה היחסי של הנאשמת לאחר חציית הגבול לסוריה היה קטן משל בעלה, וכי היא לא ביצעה פעולות אימונים או לחימה ולמעשה התגוררה עם ילדיה במוסול ועבדה כמפעילת מצלמות אבטחה, עד ההחלטה לחזור לארץ.

השופט הדגיש כי לילדיה של זבידאת נגרם נזק שעלול לבוא לידי ביטוי בעתיד, ובהם היעדר חינוך והובלתם בדרכים פתלתלות בחזרה לארץ, תוך סימום, רעב וצמא קשים. הילדים נמצאים בעת זו אצל הוריה של זבידאת. היה זה אביה בעצמו, מי שיזם ודחף את החזרתה של בתו ונכדיו, לשם כך פעל בכל דרך שעמדה לרשותו.

השופט הכיר בכך שהעונש יפגע בילדים, אך ציין כי הורות אינה מקנה חסינות והדאגה לכאורה לילדיה כיום לא עמדה לנגד עיניה של הנאשמת עת גררה אותם בשל אידאולוגיה טרוריסטית ממגרש המשחקים, חצר בית הספר וחבריהם לגן ולכיתת הלימודים לאזור קרבות, תוך חציית גבולות וסיכון חייהם.

העבירות שיוחסו לשניים הן מגע עם סוכן חוץ, יציאה מהארץ שלא כדין, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, חברות בארגון טרור ואימונים צבאיים אסורים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות