fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלימות בב"יס יסודי בקרית ביאליק.תלמיד היכה את המנהלת ותלמידים אחרים

אלימות. אילוסטרציה: פיקסאביי
אלימות. צילום: פיקסאביי

תקופה קשה של מקרי אלימות מתרחשת בבית הספר היסודי ביאליק שבקרית ביאליק. הדבר גרם לזימון ישיבה של הנהלת בית הספר עם הורים ולישיבה מיוחדת שתתקיים ביום ראשון הקרוב בעירייה.

מקרה האלימות האחרון אירע ביום שלישי השבוע ועל פי הידוע עד כה, תלמיד שכבה ד' השתולל בבית הספר, תקף והיכה תלמידים ואת צוות ההוראה והוא אף היכה את מנהלת בית הספר, עינת ברקו, שקיבלה בעבר את התואר המורה של המדינה. לאחר מקרה זה שלחה ברקו הודעה ולפיה "היום במהלך הפסקת עשר של כתות א-ג היה אירוע חריג עם (השם שמור במערכת-ד"ג). אבקש לשוחח עם הילדים בכתות לשמוע את תחושותיהם.  האם הרגישו מוגנים? יש להדגיש בפני הילדים שצוות ביה"ס כאן על מנת להגן עליהם. הנושא הועבר לטיפול הרשות ומשרד החינוך ויטופל בקפידה רבה. ביום ראשון תתקיים שיחה רחבה בעירייה בנוכחות ראש העיר בה יעלו הדברים. חשוב לשדר לילדים תחושת מוגנות".

עינת ברקו. צילום עצמי
עינת ברקו. צילום עצמי

מתברר כי אין זו הפעם הראשונה שבה מעורב אותו תלמיד במעשה אלימות וכי הוא היה מעורב בכמה מקרים של אלימות כלפי תלמידים אחרים. התלמיד מוכר גם בהנהלת בית הספר ובמחלקת החינוך של העירייה כתלמיד בעייתי. בתחילת השבוע נערכה ישיבה מיוחדת של ההורים והנהלת בית הספר סביב סוגיית האלימות ובמהלכה הוטחו במנהלת טענות על אוזלת יד מצידה. משיחות עם הורים עולה כי מאז תחילת השנה נרשמו בבית הספר עוד מעשי אלימות בין תלמידים מה שהוביל לתסיסה בקרב ההורים, שחלקם אף הודיע על כוונה לרשום את הילדים לבתי ספר אחרים מכיוון שהם חוששים לשלומם. הורים אף מפנים אצבע מאשימה כלפי מנהלת בית הספר שלדבריהם אינה מסוגלת להתמודד עם התלמידים ומעדיפה לנקוט בגישה של השעייתם מלימודים כעונש במקום למצוא את הדרך החינוכית להרגיע את האלימות בבית הספר.

ממשרד החינוך נמסר: "האירוע נמצא בטיפול מעמיק של גורמי המקצוע במשרדנו, ברשות המקומית ובבית הספר. ננקטו תהליכים חינוכיים. בשל צנעת הפרט לא  נוכל לפרט מעבר לכך". כאמור, ביום ראשון הקרוב אמורה להתקיים ישיבה מיוחדת של הנהלת בית הספר, מחלקת החינוך וראש העירייה בכדי למצוא פתרון לבעיית האלימות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות