fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תש"ן תפנה צינורות נפט ממפרץ חיפה

המשרד להגנת הסביבה סיכם עם תש"ן כי החברה תפנה צינורות נפט תת-ימיים ישנים שחלקם מימי המנדט, המהווים פגיעה בסביבה הימית • תהליך פינוי הצינורות מתחיל בימים אלו ויכלול פינוי של חמישה צינורות שאינם פעילים עוד
צינורות תש"ן (צילום: תש"ן)
צינורות תש"ן (צילום: תש"ן)

לבקשת היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה הסכימה חברת תש"ן לפנות צינורות תת-ימיים ישנים מקרקעית מפרץ חיפה, אשר שימשו בעבר לייבוא נפט, וכעת מהווים פגיעה בסביבה הימית. תהליך פינוי הצינורות  על-ידי תש"ן מתוכנן להתחיל כבר השבוע.

במיקשר תש"ן במפרץ חיפה עובר כיום צינור פעיל, המחבר בין נקודת העגינה לחוות הדלק בקרית חיים, לצורך שינוע נפט גולמי. בקרקעית הים מונחים חמישה צינורות נפט ישנים, אשר חלקם שימשו את הבריטים  עוד בימי המנדט, ואינם נמצאים עוד בשימוש.

צינורות תש"ן  (צילום: תש"ן)
צינורות תש"ן (צילום: תש"ן)

בקיץ 2014, התגלו כתמי שמן בחוף בקריית חיים. בעקבות כך, נערכה בדיקה של אנשי היחידה הארצית להגנה על הסביבה הימית ונמצא כי אחד מצינורות המיקשר הישנים דלף. בעקבות הממצאים, סיכמו אנשי היחידה להגנת הסביבה הימית עם חברת תש"ן כי החברה תבצע כחלק ממחויבותה להגנת הסביבה סקר מקיף לבדיקת מצב צינורות המיקשר הישנים, שבעקבותיו הוחלט על פינוי מלא.

המשרד להגנת הסביבה יעקוב אחר תהליך פינוי צינורות אלה, כדי להבטיח סביבה ימית נקייה. חברת תש"ן פרסמה מכרז לקבלן אשר יבצע את העבודה הימית המורכבת, אשר צפויה לעלות מיליוני שקלים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות