fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תש"ן הודיעה על הפסקת בניית הגדר

הגדר החדשה שנמדדה השבוע מגיע עד לשלושה מטרים (צילום: שלמה אברמוביץ')
הגדר החדשה שנמדדה השבוע מגיע עד לשלושה מטרים (צילום: שלמה אברמוביץ')

 

מאבק בגדר הנבנית על חוף הים השתלם: חברת תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ (תש"ן) הודיעה למנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, שהחברה החליטה להפסיק את עבודות היציקה של הגדר המערבית בחוף הטרמינל בקרית חיים.

המאבק בבניית הגדר המערבית של תש"ן, שהעלתה את חמתו של תושב קרית חיים שלמה אברמוביץ', עלתה השבוע שלב נוסף. כזכור, בעקבות פוסט חריף שהעלה אברמוביץ' בדף הפייסבוק שלו, המוחה על העובדה כי בניית הגדר לא הותירה מקום למעבר הולכי רגל בחוף הים, חלה מחאה חברתית שסחפה אחריה את ראשי הערים ופעילים, שהגיעה עד לכנסת.

בשלב הראשון נרתם לנושא ראש עיריית חיפה יונה יונה, שמהנדס עירו אריאל ווטרמן, הזהיר את המשרד להגנת הסביבה ונציגי תש"ן, כי בניית הגדר תגרום לתופעת הארוזיה_סחף החול. כשהגיעו יהב ואברמוביץ' אל הכנסץ, במטרה לרתום אל המאבק חברי כנסת מכל גווני הקשת הפוליטית, הודיעו גם ראשי הערים דוד אבן צור, חיים צורי ואלי דוקורסקי על תמיכתם במאבק נגד החומה.

בשבוע שעבר התקיימה פגישה במשרדו של מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה רני עמיר, במהלכה קראו נציגי המשרד להגנת הסביבה ונציגי עיריית חיפה, לתש"ן, להפסיק את עבודות בניית הגדר.

הגדר החדשה שנמדדה השבוע מגיע עד לשלושה מטרים (צילום: שלמה אברמוביץ')
הגדר החדשה שנמדדה השבוע מגיע עד לשלושה מטרים (צילום: שלמה אברמוביץ')

השבוע התקבל מכתב במשרדו של עמיר, מעורך הדין של חברת תש"ן עו"ד דרור גדרון, המודיע כי חברת תש"ן, החליטה להפסיק את עבודות היציקה של הגדר המערבית באופן זמני, עד לגיבוש תשובת החברה לבקשת המשרד להגנת הסביבה להפסיק לאלתר את העבודות. "החלטת החברה להפסיק את עבודות היציקה, נעשית רק לאור בקשתך ולמרות שהעבודות נעשות כדין", כתב עו"ד גדרון לעמיר. "למרות שבעיית האירוזיה בחוף קרית חיים לא נגרמה בשל הקמת הגדר החדשה, אלא בשל שינויים כלליים במפרץ חיפה, על ידי חברת נמלי ישראל".

עו"ד גדרון ציין במכתבו, כי אין בהחלטת החברה להפסיק את העבודות, משום הודאה כלשהי באחריותה למצב החוף. "החברה שומרת על זכותה לשוב ולבצע את העבודות בכל עת, כפי שתמצא לנכון", נכתב. עוד צוין במכתב, כי החברה תמשיך בביצוע עבודות פינוי הגדר הישנה, בעוד הפסקת העבודה מתייחסת רק לעבודות היציקה החדשות.

"הודעת תש"ן על הפסקת העבודות היא הישג מרשים של ציבור נחוש, אשר פועל באמצעות הרשת החברתית", אמר אברמוביץ' השבוע. "אבל אין בכך משום סיום המאבק. המלחמה תימשך עד להפלת החומה ומניעת הנזק הבלתי הפיך לחוף. תש"ן ממילא טוענת, שברצונה להעביר את חוות המכלים לאתר אחר ולכן אין היגיון בהרס קשה כל כך של החוף".

בבדיקות שערכו השבוע אברמוביץ' ומספר מתנדבים בשטח, גילו כי החומה החדשה שמקימה תש"ן איננה שחזור של החומה שקרסה, כפי שטענה החברה בדיונים על קבלת היתר הבנייה לגדר. בעוד גובה הגדר הישנה התנשא למטר וחצי, נמדדו בחומה החדשה גבהי בטון המגיעים לגבהים של 2.2~2.7 מטרים ואף יותר.

השבוע התמקד המאבק במשלוח המוני של מכתבים אל לשכות השרים משה כחלון, יובל שטייניץ ואבי גבאי, בדרישה שיתערבו כדי שהעבודות על הגדר לא יתחדשו עד למציאת דרך לבניית גדר מזרחית יותר ובעלת גובה בטון קטן יותר מזה שיצקו עד כה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות