fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"תרבות השיח במועצת העיר בחדרה היתה גסה ועמוסה בשקרים"

בישיבת המועצה הראשונה שנערכה אמש מתח ראש העיר צביקה גנדלמן ביקורת על התנהלות הישיבות במועצה הקודמת, שהיתה לדבריו "מתחת לכל ביקורת"
מועצת העיר חדרה. צילום: עיריית חדרה
מועצת העיר חדרה. צילום: עיריית חדרה

הישיבה הראשונה והחגיגית של מועצת עיריית חדרה נערכה אמש (ד') באולמי טואן ברחוב הנשיא. 21 חברי המועצה הושבעו בזה אחר זה בנוסח הקצר "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי במועצה" ולאחר מכן פנו לפתיחת הישיבה הקצרצרה, שעסקה בעיקר במינויי משרות האמון של עוזרי ראש העיר.

בקהל נשמעו בעיקר קולות סקרניים שחיכו לשמוע על התקדמות בנושא הרכבת הקואליציה. אלה נותרו ללא מענה ונאלצו להסתפק בשמועות עסיסיות אך לא מהימנות, שכן איש מחברי המועצה לא חשף דבר בנושא.

טרם השבעת חברי המועצה הושבע ראש העיר גנדלמן. בדבריו, הודה לציבור החדרתי שנתן בו אמון פעם נוספת ואמר "אני מרגיש זכות גדולה לכהן בפעם השלישית כחבר מועצת העיר ובפעם השנייה כראש העיר. הבעת האמון המחודשת ע"י כ 17,000 תושבים היא לא דבר של מה בכך. כל אחד מאתנו צריך להרוויח את הזכות הזו יום יום. זו עבודה והציבור הוא הבוס ומעל 100,000 בוסים זה סיפור בפני עצמו. לכל תושב יש שאיפות וציפיות מוצדקות לאיכות חיים ולשירות טוב. התפקיד שלנו הוא לספק את צרכי התושבים ובמקביל לתת לעיר חדרה את מה שהיא צריכה".

גנדלמן דיבר על המועצה הקודמת ובין היתר מתח ביקורת על חברי אופוזיציה שלדבריו פגעו במעמד קבוצת הכדורגל הפועל חדרה. "אנשים שמטעמים פוליטיים היו מוכנים להעמיד בסכנה את המפעל החשוב הזה, שאהוב על כל תושבי העיר. הציבור יודע במי מדובר והוא כבר הביע את דעתו על כך בקלפי." רבים הניחו שהביקורת הופנתה לשירלי עודד דורן, שלכאורה העבירה ביקורת על התנהלות הקבוצה. בבחירות לראשות העיר זכתה עודד דורן לקולות ספורים ונותרה מחוץ למועצה הנוכחית.

גנדלמן המשיך ודיבר גם על תרבות השיח בישיבות המועצה, שהייתה כדבריו "מתחת לכל ביקורת", עם סגנון ואמירות שיופיעו לעד בפרוטוקולים. "ביקורת היא חלק בלתי נפרד מהשיח הפוליטי. ישבתי באופוזיציה, אני הראשון שמכיר בחשיבותה של ביקורת, מקצועית וגם אישית, אבל האופן בו היא באה לידי ביטוי בחמש השנים האחרונות היה מכוער, גס רוח ועמוס בשקרים, ואינו ראוי לנבחרי ציבור. לקחתי על עצמי ואני מתחייב שבכל פעם שישיבות המועצה יתנהלו כך, אני אקום ואצא מהחדר ואני קורא לכל מי שנאמנות ונאמנים לעקרונות של שיח תרבותי, לעשות כמוני".

לאחר הצילום הממלכתי של כלל חברי מועצת העירייה, פנו חברי המועצה לדיון קצר, שעסק, רובו ככולו, במינויי משרות האמון של בבר אפללו ואיציק נחמני. חברי רשימת "מחוברים" בראשות עו"ד יניב דרי ביקשו לדחות את הליך ההצבעה הפורמלי בנושא למועד מאוחר יותר, משום שרצו להתעדכן לגבי סכום הכסף שיופנה לטובת המשרות. יו"ר ש"ס בועז ביטון הזכיר שמדובר בישיבה ראשונה וחגיגית והדיון אינו הולם את המעמד.

גנדלמן הסביר כי לפי החוק לכל ראש עיר יש את הזכות למינוי ארבע משרות אמון, בעוד שהוא בחר בסה"כ בשתיים: בבר אפללו, ששימש כנהגו האישי של גנדלמן, ימלא את תפקיד עוזרו הפוליטי ומשרת הנהג האישי תבוטל, ואיציק נחמני ששימש כקב"ט העירייה בשנתיים האחרונות, ימלא את תפקיד עוזרו האישי והמקצועי של גנדלמן ויעסוק בעיקר בקשר עם ציבור התושבים.

בקשת חברי "מחוברים" נדחתה על הסף והמינויים אושרו ברוב קולות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות