fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקציב פרדס חנה-כרכור 2017: גידול של 25 מיליון שקלים

חמש שעות לקח למועצת פרדס חנה כרכור לאשר את התקציב ותוכנית העבודה לאחר לא מעט השגות: "אין מטרות, יעדים, מדדים ולוחות זמנים", "התקציב גדל, אך אינו עונה לקצב גידול האוכלוסייה". געש: "השנה הסתיימה באיזון תקציבי"
עושים לכם כיף עם איכות סביבה. בניין מועצת פרדס חנה כרכור. צילום: נירית שפאץ
עושים לכם כיף עם איכות סביבה. בניין מועצת פרדס חנה כרכור. צילום: נירית שפאץ

התקציב ותוכנית העבודה לשנת 2017 עברו ברוב קולות במליאת מועצת פרדס חנה כרכור בשבוע שעבר, בתום ישיבה שארכה כמעט חמש שעות, עד חצות. בישיבה הצביעו נגד התקציב חברי האופוזיציה הגר פרי יגור, אפרים מעודה ומיכה מגידש. איציק לב נמנע, ויתר חברי המועצה הצביעו בעד. נשאלו שאלות והועלו השגות, אך למעט סוגיות נקודתיות שהועברו לבדיקה, אושרו סעיפי התקציב ותוכנית העבודה. סך התקציב כ-300 מיליון שקלים, מתוכם 231 מיליון תקציב רגיל ומעל 74 מיליון תקציב פיתוח. התקציב בשנה זו גדול בכ-25 מיליון שקלים מתקציב 2016.

ראש המועצה, חיים געש, ציין: "זו השנה ה-12 ברציפות בה מסיימת המועצה את השנה באיזון תקציבי. תקציב החינוך ל-2017 הוא כ-66 מיליון שקלים, גדול בכ-4 מיליון שקלים מתקציב החינוך לשנה קודמת. מרכז הצעירים ייהנה מגידול של כ-50 אחוז בתקציבו. כ-40 מיליון שקלים מיועדים לבינוי ושיפוץ מוסדות ציבור וחינוך: מבנים חדשים לתנועות הנוער, מועדון פיס קהילתי חדש בנווה פרדסים, מעון יום בנווה אשר, גני ילדים חדשים והרחבת בתי ספר, אודיטוריום בבית הספר החקלאי ומעבדות לתלמידים. אחד הפרויקטים הגדולים השנה הוא תחילת הפיתוח לשכונת הטריז החדשה שתיקרא שכונת עומרים. המועצה תפעל לחידוש ופיתוח שכונת משמרות, רחוב שלדג, פיתוח תחבורה ובטיחות ברחובות תרפ"ט, רעות ועוד. כ-8 מיליון שקלים יושקעו בחידוש תשתיות המים והביוב. למטרה זו גיבשה המועצה תוכנית אב להשקעות רב שנתית, ופועלת בהתאם לתוכנית להחלפת התשתיות ברחבי היישוב".

תוכנית אב להשקעות. בניין מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)
תוכנית אב להשקעות. בניין מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)

הגר פרי יגור מסרה: "תקציב המועצה אמנם גדל, אך באופן שאינו עונה לקצב גידול האוכלוסייה. למשל, כל ילד במערכת החינוך יקבל השנה פחות 332 שקלים ביחס לשנה שעברה. בתחום השירותים המוניציפליים, האירועים והתמיכות בתנועות הנוער ומוסדות התרבות יש סטגנציה, משום שראש המועצה אינו משכיל לייצר הכנסות נוספות מלבד ארנונה למגורים. בתחום פיתוח התשתיות, ראש המועצה בוחר להמשיך ולהתמקד בפיתוח שכונות חדשות על חשבון השקעות בשכונות הקיימות. במקום לבשר מעוף וצמיחה, התקציב הזה מבשר בינוניות, דריכה במקום ובחלק מהתחומים אף הרעת תנאים לתושבים".

איציק לב מפרט את הסתייגויותיו: "תוכנית העבודה לא אמיתית ולא מקושרת לתקציב. אין מטרות, יעדים, מדדים ולוחות זמנים, והעובדים לא יודעים מה עליהם לעשות. מה שלא נמדד לא מנוהל. בתקציב השנה חזרו מספר דברים שהופיעו בשנה שעברה. צריך להגיש דוח על הדברים שבוצעו או שבוצעו חלקית, ולא לומר סתם 'ממשיכים עם זה לשנה הבאה'. על שאלות שנשאלו בישיבה בנוגע למה בוצע בפועל, ענה ראש המועצה תשובות כמו 'לא יודע, צריך לבדוק'. למשל, עבודות של פיתוח כבישים היו אמורות להיעשות ב-2016 וחלקן עברו ל-2017, ללא נימוק. אני מכיר רשויות עם כוח אדם קטן משלנו שיש להן תוכנית עבודה מסודרת. בתקציב עצמו אני לא רואה משהו פורץ דרך. ההשקעה בחינוך הבלתי פורמלי קטנה".

לב מסביר את הימנעותו בהצבעה: "נמנעתי ולא התנגדתי, כי הוגדל השנה התקציב למרכז הצעירים שיזמתי את הקמתו. אבל באותה ישיבה געש אמר: 'צריך לסגור את מרכז הצעירים, פתחתי אותו כי הייתי מחויב להסכם קואליציוני'. הסברתי לו שהמרכז לא קיים בשבילי, אלא בשביל אלפי הצעירים שמקבלים מאיתנו שירות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות