fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תפסו אמריקה

התוצאות המאוד מפתיעות של הבחירות בארה"ב הדהימו את העולם כולו, וגם בזירה המקומית הפכו לשיחת היום * בדקנו אצל תושבי האזור, ידוענים ופוליטקאים מה הם חושבים על הניצחון של דונלד טראמפ והאם לדעתם זה טוב או רע לישראל? התשובות היו מעניינות במיוחד
אילוסטרציה פוטוליה
אילוסטרציה פוטוליה

 

 

עו"ד דפנה איתן, שלומי: "טראמפ בהחלט יותר טוב מהילרי עבור ישראל. נקווה שיעמוד בהתחייבויותיו לפני הבחירות. לדעתו צריך ישראל חזקה משום שזה אינטרס אמריקאי שישראל תישאר חזקה במזרח התיכון ואילו ברק אובמה התאמץ לגרום לאיראן להיות חזקה. עלייתו של טראמפ תהווה איזון לכוח של פוטין במזרח התיכון. אולי הוא יצליח להחזיר את האמון הערבי הסוני לארה"ב. מדינות כמו ערב הסעודית ומצרים נטשו את מערכת היחסים שלהם עם ארה"ב. אז אולי עכשיו היחסים יתחדשו. אני שמחה שטראמפ עלה. מבחינתי הוא הרע במיעוטו. הילרי בשבילי נוכלת ורעה וטראמפ פרחח. בין השניים הוא עדיף".

"איזון לכוח של פוטין". עו"ד דפנה איתן (צילום: עצמי)
"איזון לכוח של פוטין". עו"ד דפנה איתן
(צילום: עצמי)

 

שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא: "אם טראמפ יהיה טוב לאמריקה, הוא יהיה טוב לישראל. אזרחי ארה"ב בחרו באופן דמוקרטי ואני מאמין שהם יודעים מה הם עושים. מדינת ישראל היא המוצב הקדמי של ארה"ב ואף אחד לא ירצה להחליש את ישראל, כי אם לחזק אותה".

אף אחד לא ירצה להחליש את ישראל. שלמה בוחבוט (צילום: אריק בלטינסטר)
אף אחד לא ירצה להחליש את ישראל. שלמה בוחבוט (צילום: אריק בלטינסטר)

 

עדי חיון, עכו: "טראמפ ניצח לא רק את הילרי אלא גם את התקשורת והסוקרים. זה רק מוכיח שאזרחי העולם לא מושפעים מדעת התקשורת".

אזרחי העולם לא מושפעים מדעת התקשורת. עדי חיון צילום יח"צ
אזרחי העולם לא מושפעים מדעת התקשורת.עדי חיון צילום יח"צ

 

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי: "אנחנו מברכים את תושבי ארה"ב. היחסים בין ישראל לארה"ב הינם נכס אסטרטגי מהמעלה הראשונה, ואין לי אלא לקוות שיחסים אלה ילכו ויתחזקו".

מברכים את תושבי ארה"ב. שמעון לנקרי (צילום: יח"צ)
מברכים את תושבי ארה"ב. שמעון לנקרי (צילום: יח"צ)

 

ראש מועצת שלומי, גבי נעמן: "הבחירה מאוד טובה לעולם כולו. כי צריך מנהיג חזק לעולם. בתקופה של אובמה לא ראינו מנהיג חזק. לעניין של ישראל, שמענו הצהרות למען ישראל ואני מאמין שיהיה לטובתנו. אני מאוד שמח".

צריך מנהיג חזק לעולם. גבי נעמן (צילום: עצמי)
צריך מנהיג חזק לעולם. גבי נעמן (צילום: עצמי)

ראש המועצה האזורית מטה אשר, יורם ישראלי: "הניצחון של טראמפ שוב הוכיח שהחיבור בין התקשורת לבין הדעה הרווחת בעם צריך להיבחן מחדש. אני חושב שזה טוב לישראל. המדיניות הנוכחית של ארה"ב לא הועילה לישראל והשינוי שמביא את הרפובליקנים לשלטון יביא עימו בשורות טובות. כמו כל שינוי שתמיד מביא עימו משהו טוב".

המדיניות הנוכחית של ארה"ב לא הועילה לישראל ישראלי (צילום: יח"צ)
המדיניות הנוכחית של ארה"ב לא הועילה לישראל ישראלי (צילום: יח"צ)

 

ערן שכטר, עכו: "ניצחון מרתק. לא ברור עדיין מה המשמעות עבור לישראל. כשיגיע הממשל החדש נדע מה מדיניותו".

מרתק. ערן שכטר צילום: דורון ביטון
מרתק. ערן שכטר צילום: דורון ביטון

סגנית ראש עיריית נהריה, אורנה שטרקמן: "העם האמריקאי אמר את דברו, ואני מאמינה שצריך לכבד את השלטון הדמוקרטי. מוקדם מדי לעשות ספקולציות. בכל מקרה, ישראל וארה"ב היו בעלות ברית מאז ומתמיד ואני סבורה שהמצב יישאר כך. אני מאמינה שצריך לתת הזדמנות לדמות חדשה בשדה הפוליטי ולשפוט לפי מעשים".

אורנה שטרקמן
מוקדם מדי לעשות ספקולציות. אורנה שטרקמן (צילום: יעל גולדשמיד)

 

חבר מועצת העיר, נחלי טנוס ממעלות תרשיחא: "כל הסקרים המליכו את הילרי קלינטון והם טעו. אני לא מרגיש נוח עם הניצחון של טראמפ כי הוא בן אדם כוחני. הנאום שלו היה רגוע וקצת הרגיע מהאופי שהתרגלנו אליו. יכול להיות שהוא אדם אחראי ושיהיה שינוי מהקמפיין בחירות שלו. נקווה שיהיה טוב, אבל יש לזה כבר השלכות והבורסה החלה לרדת. לדעתי כל מי שיהיה מנהיג באמריקה יהיה טוב לישראל, כי יש השפעה גדולה ליהודים ויש אינטרסים לאמריקה במזרח התיכון".

נקווה שיהיה טוב. נחלי טנוס צילום עצמי
נקווה שיהיה טוב נחלי טנוס צילום עצמי

שמעון קקון, עכו: "לדעתי כל שינוי הוא טוב. נקווה שהשינוי הזה יהיה נכון לארה"ב המשפיעה על העולם ובכלל זה על אזור המזרח התיכון. במערכת הבחירות טראמפ הצהיר הצהרות פרו ישראליות, עכשיו נמתין לראות האם הוא ימשש אותן. זה יהיה הסימן למגמה החדשה שהוא כמנהיג העולם יכול להביא לאזור. מכל מקום הבחירות בארה"ב הולכים להשפיע בגדול על מערכות בחירות ברחבי העולם. אנשים חוששים משינויים ולכן הם לרוב מצביעים עבור המוכר והידוע רק כדי שלא יהיה גרוע יותר. הפעם העולם מבין שניתן לבחור גם בשינוי _ שינוי זה טוב, הוא מניע ומביא איתו משב רוח רענן. זה נכון גם לבחירות ברמה הארצית וברמה המקומית. נקווה שהשינוי הזה ישפיע".

שינוי נכון גם לבחירות ברמה הארצית וברמה המקומית. שמעון קקון צילום: עצמי
שינוי נכון גם לבחירות ברמה הארצית וברמה המקומית. שמעון קקון צילום: עצמי

 

חבר מליאת המועצה בשלומי, מנו שלי: "אישית אני שמח על בחירה אמיצה ולא פופוליסטית של האמריקאים. מאידך, שוב האומה האמריקאית הוכיחה שהיא שוביניסטית שלא מסוגלת לתת את מושכות ההנהגה לאשה. אני מאמין שזו הבחירה העדיפה לי כאזרח ישראלי, לאומה ולממשל בכלל".

בחירה אמיצה ולא פופוליסטית מנו שלי (צילום: עצמי)
בחירה אמיצה ולא פופוליסטית מנו שלי (צילום: עצמי)

ג'לאל בנא, עכו: "טראמפ טוב ואף מצוין לישראל, אבל לא ישנה מאומה במצב הקיים ובסטטוס קוו, כי בארה"ב שולט הביטחון והאינטרס הלאומי".

בארה"ב שולט הביטחון . ג'לאל בנא צילום עצמי
בארה"ב שולט הביטחון . ג'לאל בנא צילום עצמי

 

סגן ראש עיריית מעלות תרשיחא, ליאור לסרי: "בחירה טובה מאוד. והא הצהיר על חיזוק הקשר עם ישראל והעברת השגירות האמריקאית לירושלים וחיזוקנו הביטחוני מול איראן".

בחירה טובה מאוד. ליאור לסרי
בחירה טובה מאוד. ליאור לסרי (צילום: יח"צ)

אביטל בוחבוט בורנשטיין: "אפתח ואומר כי הנבואה ניתנה לשוטים. הניצחון של טראמפ בא ללמד משהו, שבעידן המדיות והרשתות החברתיות הכללים ישתנו. לא עוד פרשנויות, סקרים, כתבים שנוטים ומוטים לצד זה או אחר. הניצחון והמהפך הזה בא ללמד מפורשות שיש להתייחס לרצון הבוחר, כלומר לשים את הדעת על הלך הרוח ברחוב. לכן יש ללמוד ולהכניס לחוגי מדעי המדינה שיעורים רבים והפקת לקחים מניצחונו של האיש שכולם ניבאו לו כי לא ייקח את הנשיאות. באופן אישי אני שמחה מאוד על היבחרו. אנשיו וסובביו הם יהודים חובשי כיפה שיש להם אינטרס מובהק והוא שמירת האינטרסים לעם היהודי ולמדינת ישראל. גם טראמפ מגלה סימפטיה מיוחדת למדינה ואני מאושרת מכך. זה בדיוק ההיפך מקלינטון".

הנבואה ניתנה לשוטים. אביטל בוחבוט בורשטיין (צילום: פרטי)
הנבואה ניתנה לשוטים. אביטל בוחבוט בורשטיין (צילום: פרטי)

סגן ראש מועצת מטה אשר, אייל רז: "ההערכה שלי שהשינוי הזה מחייב אותנו להבין גם את המגמות וגם ההשלכות שבסוף יגיעו גם אלינו. לא רק ברמה העולמית אלא גם ברמה הבסיסית של החיים שלנו – נושא השלום והביטחון. בי זה מעלה דאגה גדולה מאוד. קשה לאמוד אם זה טוב או רע, אבל אין ספק שיהיה שינוי גם במערכת היחסים וגם במדיניות. במשוואה של כלכלה וחברה שהולכות יחד, להבנתי הבחירות ישפיעו באופן דרמטי על הפערים בחברה הישראלית וגם ירחיק אותנו מהיכולת לקדם יציבות במזרח התיכון, שלא לומר לקדם שלום".

בי זה מעלה דאגה גדולה. אייל רז צילום פרטי
בי זה מעלה דאגה גדולה. אייל רז צילום פרטי

תום פישר, נהריה: "לאור היחס הכללי שלו לנשים ולמיעוטים והדרך המגחיכה שבה ניהל את הקמפיין שלו, נראה על פניו כי אין לו את מידת הערכים הנדרשת כדי להנהיג מדינה כמו ארה״ב, מדינת החופש והפלורליזם. איך זה ישפיע על ישראל עוד מוקדם לדעת".

אין לטראמפ את מידת הערכים הנדרשת כדי להנהיג. תום פישר צילום עצמי
אין לטראמפ את מידת הערכים הנדרשת כדי להנהיג. תום פישר צילום עצמי

חברת מועצת העיר בנהריה, שרית מולכו: "באופן אישי אני סולדת ואפילו מפחדת מהרבה מאוד אמירות של טראמפ. אבל העם האמריקני אמר את דברו והחליט שהוא רוצה פוליטיקה אחרת אשר תתווה מדניות שונה מהנשיאים האחרונים. האם הוא נביא זעם או נביא אמת? ימים יגידו".

העם האמריקני אמר את דברו . שרית מולכו (צילום: יח"צ)
העם האמריקני אמר את דברו . שרית מולכו (צילום: יח"צ)

ישראל בן עזרא, עכו: "דעתי חיובית, בהתחשב באלטרנטיבה. הילרי חסרת כל זיקה לישראל ,קרה ובמערכת יחסים צוננת עם ביבי. טראמפ עטוף יהודים סביבו וגם מבית, אינו נלהב מהאיסלם, ילדיו יהיו לנו שגרירים טובים. סביר שימצא שפה משותפת עם ביבי. נראה כי יכול להיות רק יותר טוב".

סביר שימצא שפה משותפת עם ביבי. ישראל בן עזרא
סביר שימצא שפה משותפת עם ביבי. ישראל בן עזרא (צילום: אושרי כהן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות