fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תנועה חברתית חדשה תתמודד בחירות בקרית ביאליק

יעקב בוחבוט | צילום: דורון גולן
יעקב בוחבוט | צילום: דורון גולן

תנועה פוליטית עם מצע חברתי בקרית ביאליק, הוכרזה השבוע באופן רשמי ובכוונתה להתמודד על מקומות במועצת העיר המונה 15 חברי מועצה. את התנועה החדשה  "אופק חדש", הקים איש העסקים יעקב בוחבוט.

ביום ראשון בערב הגיעו עשרות מפעילי התנועה לביתו של בוחבוט לשמוע את ההצהרה הרשמית על ההתמודדות בבחירות הקרובות לרשות המקומית שיתקיימו בעוד כשנה וחודשיים. הרעיון להקמתה עלה במהלך פגישה של כמה חברים ששוחחו על כך שהפוליטיקה מרחיקה ממנה אנשים טובים. בוחבוט, שהקים את עמותת "טוב וחסד קריות" לפני 26 שנים, החליט לקחת על עצמו את הקמת התנועה החדשה ובחודשים האחרונים גייס פעילים רבים לשורותיה.

יעקב בוחבוט. צילום: דורון גולן
יעקב בוחבוט. צילום: דורון גולן

"הבחירות בקרית ביאליק התחילו" הכריז בוחבוט, 62, "יש פה המון אנשים שזקוקים לעזרה. הרשות המקומית מתעסקת בבנייה, שבילים, ניקיון, הרשות המקומית צריכה לשנות חשיבה ולחשוב על הבן אדם". לדברי בוחבוט "העירייה לא צריכה להיות רווחית, היא לא חברה ולא אמורה להיות רווחית. גם המתנ"ס לא אמור להיות גוף רווחי. אני רוצה להקים בית ספר שיתן שיעורי עזר במקום מורים פרטיים ואפשר להשתמש במורים ומומחים שנמצאים בפנסיה וישמחו לעזור. אני רוצה שהשלטון בקרית ביאליק יתחיל להוזיל את החיים של התושבים כמו למשל הורדת מחירים של חוגים".

לדברי בוחבוט, העירייה צריכה להשתמש בכספי הארנונה כדי לפעול למען התושבים החלשים של העיר, אם במתן עזרה כמו כרטיסי נסיעה, שיעורים פרטיים, השתתפות בחלוקת אוכל ואם על ידי הורדת מחירים של שירותים עירוניים כמו חוגים וקייטנות. בוחבוט מוסיף כי לשכבת הצעירים בעיר אין אפשרויות בילוי ופנאי, מה שגורם להם לעזוב את המקום. אולם לדבריו הבעייה קיימת גם כשמדובר בשכבה המבוגרת והמבוססת שגרה בעיר ואין לה אפשרויות לבלות את הזמן הפנוי. "גם את שבת תרבות אני רוצה לתת בחינם לתושבים" הוא אומר.

בשיחה עם "הד הקריות" אומר בוחבוט "בכל התקופה שאני עוסק עם אוכלוסיות חדשות הבנתי שיש אנשים ששום גורם לא דואג להם. הרשות המקומית צריכה לעשות את זה, להיכנס במקום העמותות הפרטיות. הרשות המקומית לא מכירה את הרובד החלש של האוכלוסייה". כשבוחבוט מדבר על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות, עיניו נוצצות. "אני לא מחפש כסף. יש לי מספיק" הוא מדגיש "אני רוצה לעשות למען האנשים. נמאס לי מסיסמאות. צדק חברתי עושים קודם כל בעירייה".

"אני מרגיש שליחות בנפש שלי" הוא אומר "אני יודע שצפויות לי צרות וקשיים, אבל אני מסוגל להתמודד איתם ואף אחד לא יעמוד בדרכי. אני לא שואף לשום תפקיד בעירייה אלא רק לקבל עלי כל מה שקשור לקהילה ולחברה. אם יקבלו את הדרך שלנו נשב בקואליציה, אם לא נקבל מה שאנחנו רוצים אז אין לנו בעייה להיות באופוזיציה ומשם להשיג את המטרות שלנו".

בוחבוט נשוי לסימה, מנהלת עיר ללא אלימות ומרכז הצעירים בקרית ים, אב לשלושה ואיש עסקים מצליח. הוא פעיל בתנועת הליכוד אולם מדגיש כי אין קשר פוליטי בין הליכוד לבין ההתמודדות של "אופק חדש" בבחירות המקומיות. אחיו הוא ראש עיריית מעלות-תרשיחא ומי שהיה שנים רבות יו"ר השלטון המקומי, שלמה בוחבוט שאותו הוא מכנה "מורי ורבי". להערכתו של בוחבוט "אופק חדש" תצליח להכניס למועצת העיר לפחות שלושה חברי מועצה, מספר שיכול להוות משקל מכריע בעת בניית קואליציה עירונית וקבלת החלטות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות