fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכירו את ב', תושב זכרון יעקב שמסיים קורס חובלים

ב' מזכרון יעקב (צילום: דובר צה"ל)
ב' מזכרון יעקב (צילום: דובר צה"ל)

בשבוע הבא יסתיים קורס חובלים 137, מהקורסים היוקרתיים בצה"ל. זהו קורס ייעודי לקציני הים שאורכו כשנתיים וארבעה חודשים.  בין המסיימים נמצא ב', תושב זכרון יעקב, שהשתבץ למגמת הצוללות. הוא בן 21, בעברו היה מדריך במשך שנים בתנועת "הנוער העובד והלומד" ומדריך באמנויות לחימה. לטקס סיום הקורס, שיתקיים בנמל חיפה, יבואו בני משפחתו, החברה, חברים והמאמנים שלו מאמנויות לחימה, איתם הוא נמצא בקשר הדוק.

איך הגעת למסלול שהגעת?

"עשיתי הרבה אימונים לפני הגיוס, בכל מיני מסלולים. ידעתי שאני רוצה להיות לוחם. כשקיבלתי גיבוש חובלים, לא ידעתי מה זה אומר בדיוק, אבל הלכתי לזה בראש פתוח, עברתי את הגיבוש, ובמהלך השלב הראשון של הקורס, הימ"ח, הבנתי שזה מתאים לי".

איך ידעת את זה?

"הקורס היה מאוד מאתגר. זו נראית לי אחת הסיבות המרכזיות שנשארתי, כי אני מוצא עניין בקושי. תמיד ראיתי את עצמי כדמות כלשהי של פיקוד, וזה הסתדר לי יופי עם זה שרציתי להיות לוחם. אני אוהב להוביל אחרים, לכן הייתי מדריך שנים בנוער העובד ובאמנות לחימה. לגבי נושא הים, לא עסקתי מעולם בספורט ימי באופן מקצועי, אבל אני אוהב את הים. זכרון יעקב קרובה לחוף, וכמעט בכל שבוע שבו אני יוצא הביתה אני הולך לים לשחות טיפה, לשבת עם חברים וליהנות".

ב' מזכרון יעקב (צילום: דובר צה"ל)
ב' מזכרון יעקב (צילום: דובר צה"ל)

הוא ממשיך ומתאר את שלבי הקורס: "השלב הראשון הוא הכי פיזי, זה כמו טירונות יחידה של 3 חודשים באילת. זה בעיקר קשה פיזית, עם מסעות ותכנים פיזיים ברצף כל היום, מהבוקר עד הלילה. זה השלב הממיין העיקרי הראשון, ושם נשרו לנו בסביבות שליש מהמתחילים. אחר כך בא שלב בסיסי. אני במגמת אלקטרוניקה, ולמדנו בשלב הזה הרבה על המערכות האלקטרוניות בסטי"לים. היו בעיקר לימודים, וגם אקטים פיזיים. ככל שהקורס מתקדם, המשקל עובר יותר ללימודים ולמישור המנטלי. אחר כך היה שלב מתקדם שבו הודיעו לי שאני מגיע לצוללות, והתחלתי ללמוד חומר ייעודי לצוללת. זה היה שלב מאוד עמוס שנמשך כחצי שנה. אחר כך היה שלב אקדמיה, שבו כל המחזור עשה תואר ראשון במדעי המדינה. אין לנו 3 שנים לעשות תואר מלא, אז אנחנו עושים את כל הקורסים שנדרשים ולומדים במשך רוב היום. את התואר סיימתי בהצטיינות. אחר כך כחצי שנה יש שלב ייעודי שמחולק לשניים, לימודים בבסיס שהם ייעודיים לתפקיד שמגיעים אליו בסוף הקורס, ושלב ייעודי שטח שבו נמצאים במעין שהייה בספינה או בצוללת, כל אחד בזו שהוא מיועד אליה, ונדרש מאיתנו לסיים את כל ההסמכות שלנו, להתחיל בהתמחות המקצועית ולעמוד ביעדים לימודיים של מבחנים כדי לסיים את הקורס".

כפי שניתן לשער, הוא יודע לאן הוא הולך ומה הוא עומד לעשות בתום הקורס. ומה בהמשך? "אני מחויב לכחמש שנים של שירות בקבע". משעמם בוודאי לא יהיה לו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות