fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תחנת זבולון מסכמת את 2018: ירידה בפשיעה, עלייה בהגשת כתבי אישום

תחנת משטרת זבולון. צילום: דורון גולן
תחנת משטרת זבולון. צילום: דורון גולן

משרדו של מפקד תחנת זבולון, נצ"מ קובי קרני, מעוצב בפשטות. הקירות כמעט ריקים מתמונות ותעודות, השולחן חף מניירת מיותרת ובצידו צלחת עם ירקות ופירות חתוכים. קרני קיבל את הפיקוד על התחנה הגדולה והמורכבת ביותר במחוז הצפוני לפני כשנתיים וחצי, לאחר עזיבתו של אילן סרדל, בתקופה שבה הייתה התחנה במשבר חמור.

כעת יכול קרני להישען בסיפוק בכסאו אל מול התוצאות הסופיות של שנת 2018  ולומר בלב שלם: "2018 הייתה השנה המוצלחת ביותר מבחינתי, בכל היעדים שהצבנו לנו השגנו את היעדים וזה בא לידי ביטוי במספרים ובעובדות". לכך מתווסת העובדה בסקר שירות הארצי שבוצע על ידי גורם חיצוני הגיעה תחנת זבולון למקום השני מכלל התחנות הגדולות.

נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן
נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן

הנתונים הסופיים של שנת 2018 מראים ירידה של 21 אחוז בעבירות הנפוצות ביותר בתחום הרכוש כמו התפרצויות לדירה, רכב, עסק, גניבת רכב מ-1709 בשנת 2017 ל-1346 ב-2018. 38 אירועי ירי בשנת 2017 לעומת 19 אירועי ירי בשנת 2018. ירידה מ-107 הצתות ל-78 הצתות בשנה החולפת. עליה כללית בהגשת כתבי אישום מ-613 ל-1013 כתבי אישום. 81418 אזרחים התקשרו למוקד 100 בשנת 2018 לעומת 80431 בשנה שלפניה. 24537 אזרחים הגיעו לחתנה להגיש תלונה בשנת 2018 לעומת 21809 בשנה שלפניה. קרני עצמו מתקשר כל יום באופן אקראי לאחד האזרחים שהגיעו להגיש תלונה ומתעניין לגבי רמת השירות והיחס שקיבל מתוך אמונה שתפקיד המשטרה הוא להעניק שירות לאזרח. לדבריו, העלייה במספר האזרחים שפונים למשטרה מראה על עלייה באמון הציבור בפעילותה של המשטרה. בשנה החולפת נרשמו גם 970 אירועים של נעדרים, כשכל אירוע שכזה מחייב הקפצת כוחות וסריקות נרחבות.

שטח השיפוט של תחנת זבולון מכיל בתוכו 11 רשויות מקומיות ומקומות בילוי מרכזיים כמו חלוצי התעשייה, אחי אילת ושדרות ההסתדרות שבהם יש 47 מועדונים שמושכים בליינים מכל הארץ, אזורי תעשייה גדולים וריכוזי אוכלוסייה. מים כניסתו למשטרת זבולון החליט קרני על פעילות מניעתית ייחודית מול בני הנוער "כדי שלא נפגוש אותם בחדרי החקירות" כדבריו "אנחנו מבצעים פעילות מניעתית מול בני הנוער כחלק מהיעדים שהצבתי לעצמי כמתח כדי להעביר מסרים לבני נוער. פרויקט משלב הגנים עד הגיוס. הילד פוגש את השוטר בגן ועם השנים במערכת החיוך. לכל שכבת גיל יש נושאים מסוימים החל מחגורת בטיחות ועד סמים ואלכוהול והימורים. כל זה כדי לא לפגוש אותם בחדר החקירות. בפעילות הזו משולב גם הסגל החינוכי וההורים".

שני האיומים המרכזיים על בני הנוער, לתפיסתו של קרני, הם סמים ואלכוהול. לפני זמן קצר עשה  מחלק הנוער ביצע מבצע אל מול בני נוער והגיעו לשישה ילדים שהודו בשימוש בסמים והם הבאו לתחנה בליווי ההורים. "מבחינתי ברגע שההורה יודע שהילד שלו משתמש בסמים  יש בזה משום סטירה ווירטואלית ואני מאמין ומקווה שהוא סיים עם הסמים. נפתח לו תיק טיפול מותנה אצל קצין מבחן ועל פי המלצתו התיק נמחק כלא היה. אין לי אינטרס לפתוח לו תיק פלילי".

בתחום האלכוהול נערכת פעילות במישור המניעתי, שבו מסבירים לבני הנוער על הסכנות והאיומים שיש בשתייה מופרזת של אלכוהול. במישור האכיפתי פועלת התחנה מול בעלי העסקים שנגדם מפעילים סוכנים ותצפיות ואם יש מכירה לקטינים בעל העסק מוזמן לתחנה לשימוע אם לסגור לו את העסק או נותנים לו אזהרה. "עובדתית אנחנו במלחמה תמידית בפשיעה ובתוך זה בפעילות מול בני הנוער. אני מאמין גדול שככל שנשקיע בנוער החל מגיל קטן, כשיגדל ויצא לאזרחות  מהצבא הוא יתקדם בחיים שלו זה החלום שלי. אני מדבר על טווח עתידי שבו יתכן שכלל לא אהיה במשטרה" אומר קרני.

עשרות המועדונים, הפאבים ומקומות הבילוי במרחב מושכים המון בליינים מכל הארץ. כל סוף שבוע יש היערכות מאוד מיוחדת. החל מצוות ביריונות וכוחות תגבור של יס"מ, נוער ובילוש ותנועה. חלק מהבליינים מגיעים למועדונים כשהם כבר שתויים, מה שמעלה את הסיכוי לאלימות. תחנת זבולון עורכת פעילות מיוחדת בכל סוף שבוע לשמור על הסדר ויש שיתוף פעולה מלא עם בעלי המועדונים. "יש פה מצב של אפס סובלנות מול בעלי מועדונים שלא משתפים פעולה" אומר קרני "אנחנו נותנים אפשרות לכל הנהגים לבצע בדיקת נשיפון לפני שעלים על ההגה כדי שיבדקו את כמות האלכוהול לפני שהם נוהגים ולהבין בעצמם את הסכנה".

מכוני ליווי ובתי הימורים שצצים חדשות לבקרים בבנייני מגורים דורשים ממשטרת זבולון טיפול תמידי ולדברי קרני, במהלך השנה החולפת נערכה פעילות מול מאות מכוני ליווי ובי הימורים. "אני מבין את התושבים שגרים במקום שיש בו תנועה של כל מיני צרכני זנות או מהמרים, שדופקים על דלות של אחרים עד שמגיעים לדלת הנכונה. אנחנו פועלים מול זה מול ספקי הזנות וההימורים ואל מול בעל הדירה. בפשיטות האחרונות שעשינו שילבנו גם גורמים נוספים כמו רשויות המס ומהנדס עיריית חיפה. ככל שיכנס החוק החדש נגד צרכני הזנות התופעה תהיה מצומצמת יותר".

קרני מספר כי המשטרה נעזרת גם במערך מצלמות האבטחה של הרשויות המקומיות כחלק בלתי נפרד מפעילותה נגד הפשיעה. משטרת זבולון היא שותפה מלאה למערך המצלמות שחלקן ממוקמות על פי המלצת המשטרה במקומות מסויימים ולאורך רצועת החוף של קרית חיים וקרית ים יוצבו עוד מצלמות אבטחה של הרשויות המקומיות שיהיו חלק מהיערכות המשטרה לקראת עונת הרחצה בנוסף להגעתן של עוד אלפי משפחות לשכונות החדשות שנבנות בקריות. "הקריות זה תחנת מעבר גדולה ומורכבת שמושכת אנשים מכל הארץ וההתפתחות שיש פה הביאה ליצירת שיתוף פעולה מצויין עם הרשויות המקומיות כי בסופו של דבר האזרח הוא זה שנמצא במרכז וצריך לקבל את השירות הטוב ביותר".

2018 הייתה שנה מצוינת, בכל מה שנגענו רשמנו הצלחות" אומר קרני "זה הודות לכוח האדם שיש בתחנה, השוטרים שעובדים פה ומאות המתנדבים שמהווים מכפיל כוח. האתגרים ל-2019 הם גדולים יותר. נמשיך לפעול מול הילדים ובני הנוער ונמשיך את הפעילות לטיפול בפשיעה כדי להגיע לתוצאות טובות יותר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות