fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תחנות הגז: משמרות אאוט, גן שמואל אין

לאחר המתנה דרוכה לתוצאות הישיבה נודע כי התוכנית אושרה, אך הוסרו ממנה שלושה מיקומים אפשריים בארץ לתחנות גז באזורים רגישים, ביניהם משמרות. האופציה של גן שמואל נותרה, נכון לעכשיו,פתוחה
צורך אזורי. ההפגנה נגד תחנת הגז במשמרות לפני שלושה שבועות. צילום: נירית שפאץ
צורך אזורי. ההפגנה נגד תחנת הגז במשמרות לפני שלושה שבועות. צילום: נירית שפאץ

ברגע האחרון ובמפתיע מופו אזורים אפשריים להקמת תחנות גז בארץ, ביניהם משמרות וגן שמואל. משמעות הדבר היא הקלת תהליך הרישוי הנדרש ליזמים פרטיים המבקשים להקים תחנות כוח על גז באזורים אלה. אתמול נערכה ישיבת ממשלה בנושא המתווה. לקראת הישיבה שלחו מועצות פרדס חנה- כרכור ומנשה מכתבי התנגדות למזכיר הממשלה, צחי ברורמן.

ראש מועצת מנשה, אילן שדה, מסר: " שלחתי מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו אני מודיע על התנגדותנו הנחרצת למחטף העולה מההצעה שהוגשה לממשלה. במידה והמסקנות יובילו לכך שהקמת תחנת כוח על גז באזור תגרום ולו נזק בריאותי ו/או סביבתי קל שבקלים לתושבינו ולתושבי האזור, לא נאפשר את הקמת התחנה בשטח המועצה".

מהמכתב שחתום עליו ראש מועצת פרדס חנה- כרכור, חיים געש: "המתקנים המתוכננים יהוו מפגע בטיחותי ואף בטחוני, הסמוך לאזורים מאוכלוסיית הרשות. חשוב לציין את הפגיעה באיכות חיי תושבי המועצה עקב הקמת תחנות כוח בלב אזורים פתוחים, במנותק מאזורי תעשייה קיימים, תוך פגיעה בנוף, בחי ובצומח. אנו דורשים כי הקמת תחנות כוח תתבצע תוך התייחסות מקצועית ורצינית למגוון השיקולים התכנוניים, הסביבתיים והבריאותיים, כמקובל בהליכי התכנון הקיימים בנושאים מהותיים במדינת ישראל… המשך קידום הצעת ההחלטה תגרום למאבק ציבורי עיקש מצד רשויות האזור ותושביהן".

רון לירם, חבר מועצת פרדס חנה- כרכור ומהפעילים במאבק נגד התחנה, מוסיף: "על מנת להבין את גודל הסכנה, יש להבין מה נפלט מתחנת כוח מופעלת גז. בשוטף נפלטים CO2 ונוקסים (מהחומרים הכי מסרטנים שיש)… תקלה בשריפת הגז בתחנת הכוח תביא לזיהום חריג. בנוסף יש חודש בשנה שסטטיסטית התחנה עובדת על סולר, יש מיכל אמוניה, מיכלי דלק וחומרי שטיפה רעילים, ויש הליך שנקרא נישוף ומנקה עלינו את כל המצטבר בארובות".

משמרות אאוט, גם בהחלטת ממשלה. ההפגנה בכניסה למשמרות נגד תחנת הגז לפני שלושה שבועות. צילום: נירית שפאץ
משמרות אאוט, גם בהחלטת ממשלה. ההפגנה בכניסה למשמרות נגד תחנת הגז לפני שלושה שבועות. צילום: נירית שפאץ

תושבי האזור הפעילים נגד הקמת התחנה במשמרות הודיעו כי ניסו למנוע את ההחלטה מול משרדי שרים רלוונטיים וחברי כנסת. לאחר המתנה דרוכה לתוצאות הישיבה נודע כי התוכנית אושרה, אך הוסרו ממנה שלושה מיקומים אפשריים בארץ לתחנות גז באזורים רגישים, ביניהם משמרות. האופציה של גן שמואל נותרה, נכון לעכשיו,פתוחה.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, אילן דנצינגר, מסר: "אנו רואים בכך צעד משמעותי בהורדת זיהום האוויר ובניית אלטרנטיבה לתחנות הכוח הפחמיות, תוך דאגה לסביבה".

שדה מסר בתגובה להחלטה: "בהמשך לפנייתנו לממשלה בה הסבנו את תשומת לבם לכך שיש לשקול שיקולים בריאותיים וסביבתיים באשר למיקום תחנות הכוח, עמדה בה תמך גם המשרד להגנת הסביבה, אנו מודים לממשלה על שקיבלה החלטה המבוססת על שיקולים אלה והחליטה שלא לאשר הקמת תחנת כוח במיקומים העלולים לפגוע בבריאות ואיכות חיי תושבי הסביבה".

מזכיר וגזבר מועצת פרדס חנה כרכור, רן גלר, ציין: "אנחנו מודים בשם הרשות והתושבים למשרד להגנת הסביבה ולחברה להגנת הטבע על המאבק החשוב למען המטרה ולמען מחויבותם בשטח לצמצום מפגעי זיהום האוויר באזורים הרגישים… אנחנו ממשיכים לבחון את המשך ההתפתחויות למיקומים חלופיים הנמצאים על הפרק כיום באזור, בהם גן שמואל. נמשיך לפעול בכל הערוצים האפשריים למען אוויר נקי עבור תושבי המועצה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות