fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב הצפון נעצר בחשד שסחט בנק

הצעיר חשוד שניסה לסחוט גם חברות נוספות במשק, ואיים לחשוף מאגרי נתונים רגישים שלהן אם לא יועברו לו יותר ממיליון שקלים במטבע וירטואלי. מעצרו הוארך עד היום (ראשון). בחקירה השתתפה יחידת הסייבר בלהב 433
החשוד בבית משפט השבוע (צילום: שלומי גבאי)

בתום חקירה מורכבת וסמויה, שהתנהלה בשיתוף פעולה עם הרשות הלאומית להגנת הסייבר, ארגוני משטרה בעולם ופעילות ייחודית ברשת "דארקנט", עצרה בתחילת השבוע שעבר משטרת ישראל, באמצעות יחידת הסייבר בלהב 433, את תושב הצפון, בן 32, בחשד שסחט את אחד הבנקים הגדולים במדינה וחברות נוספות במשק ואיים לחשוף מאגרי נתונים של לקוחות אם לא יקבל מהנהלת הבנק והחברות המסחריות יותר ממיליון שקלים, במטבע וירטואלי מסוג ביטקוין. המשטרה הצליחה לחשוף ולשים את ידה על החשוד בעבירות לפני שהצליח לבצע את זממו.

הפרשה החלה כשהחשוד, עובד לשעבר בחברה המספקת שירותים למספר בנקים ומשרדים ממשלתיים, ביניהם הבנק שאותו ניסה לסחוט, שלח להנהלת הבנק ולחברות מיילים בסוף יולי. לפי החשד, הוא הצליח להשיג מאגרי נתונים של הבנק, כמו פרטי זיהוי לקוחות, ודרש כופר כסף תמורת אי פרסום הנתונים ומכירתם, מעשים שהיו עלולים לפגוע בבנק ובחברות.

החשוד בבית המשפט (צילום: שלומי גבאי)
החשוד בבית המשפט (צילום: שלומי גבאי)

יחידת הסייבר בלהב 433 ויחידת המשא ומתן של משטרת ישראל החלו בחקירת הפרשה, בעודן מתנהלות במיילים מול הסוחט, שהסווה את זהותו ברשת, ולבסס את הראיות הנדרשות נגדו, תוך נטרול האיום. בתחילת השבוע ערכו צוותי משטרה מיוחדים של להב 433 חיפושים במספר זירות על מנת לאתר את החשוד ולנטרלו, תוך השתלטות על מחשבו ונגישותו לרשת, וסיימו את הפרשה במעצר החשוד, איסוף הראיות הנדרשות והשבת המידע הרגיש לבעליו, למניעת הנזק הפוטנציאלי.

במקביל לחקירה המשטרתית, צוותים של הרשות הלאומית להגנת הסייבר פעלו, עם הפיקוח על הבנקים, כדי לוודא שלא נגרם נזק למערכות הארגון, שלא נפגעו חשבונות הבנק של הלקוחות ושלא נפגעה רציפותו התפקודית, וכדי לשפר את חוסנן של מערכות הבנק.

העצור הובא לדיון בבית משפט השלום ראשון לציון. השופט קבע בהחלטתו כי קיים חשד סביר בעוצמה לא מבוטלת כי החשוד ביצע את העבירות והאריך את מעצרו בשמונה ימים, עד היום (ראשון)

מהמשטרה נמסר: "זה תקופה ארוכה מזהה המשטרה נדידה של פשיעה מסוגים שונים לסייבר, בין השאר סחיטה ואיומים נגד מוסדות פיננסיים, חברות וכן אנשים פרטיים. המשטרה פיתחה וממשיכה לפתח כלים רבים על מנת לצמצם את פוטנציאל הפשיעה ולהגדיל את סיכויי החשיפה בתרחישים אלה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות